Napeto prerivanje v srednjem motorističnem razredu, kjer je konkurenca vse ostrejša, sili proizvajalce, da poleg vse bolj napredne tehnike kupcem ponujajo tudi cenovno zanimive motocikle. Tudi v razredu športno-turističnih motociklov je tako. In v tem razredu je Yamaha Tracer 700 še zlasti zaželen stroj.
Yamaha ne počiva na lovorikah in za letošnjo sezono je trgu ponudila osveženo prodajno uspešnico Tracer 700, ki smo jo med prvimi ekskluzivno preizkusili na Kanarskih otokih. Športno-turistični segment v Yamahinem prodajnem kolaču tvori 21-odstotni delež, ta je drugi najvišji, in sicer za 42-odstotnim deležem tako imenovanega segmenta visokozmogljivih slečenih motociklov. Torej je kupcem pri srcu. Družina Tracer, ki je luč sveta ugledala leta 2015 z modelom 900, tej je prihodnje leto sledil model Tracer 700, leta 2018 pa je bila večja različica deležna osvežitve, je tako do leta 2019 skupaj našla 73.000 kupcev. Največ v Evropi.
Tracer je nasploh evropska zgodba: načrtovanje vodijo v Yamahini centrali na Nizozemskem, šasijo so razvili v njihovem razvojnem centru v Italiji, prav tako je od tam dizajn, celo izdelujejo jo v Evropi – v tovarni MBK v Franciji. Je poleg imena potem sploh še kaj japonskega? Ja, je. Agregat CP2, prvi iz te družine, ki izpolnjuje okoljsko normo Euro5. 689-kubični dvovaljni agregat je bil pred vgradnjo v letošnjega Tracerja deležen precej sprememb – ima recimo kovane bate, popolnoma nova sistema vbrizga goriva in za dovod zraka, zmanjšano je trenje krmilnih ventilov. Agregat ima tako moč 54 kW, predvsem pa navduši z navorom in svojimi karakteristikami.
Nad 2.000 metri
Testna trasa nas je na Tenerifu z nadmorske nič v obmorskem kraju Buenavista del Norte po zavitih poteh vodila prek mesta Puerta De la Cruz in vse do nadmorske višine 2.200 metrov, do podnožja še stoletje nazaj aktivnega ognjenika El Teide (z nadmorsko višino 3.719 metrov). Del poti nas je vodil ob morju po avtocesti, tam sem lahko preizkusil tudi ročno nastavljiv sprednji ščit, ki pa kljub ožjemu dizajnu ponuja dovolj zaščite. Pravo veselje pa se je začelo, ko smo se začeli vzpenjati proti vrhu otoka. Ceste na Tenerifu so enostavno sanjske, asfalt je zaradi večne pomladi zalikan kot dojenčkova zadnjica, a z oprijemom kot lepilo.
Na položaj za krmilom – to je za 34 milimetrov širše kot pri predhodniku, zato ponuja boljši nadzor nad upravljanjem motocikla – sem se moral nekaj časa privajati, a s kilometri sva postala s Tracerjem prava prijatelja. Tudi zaradi na novo oblikovanega sedeža, ki ponuja stabilnost tudi pri ostrejši vožnji v zavojih. Voznik tako ne drsi naprej-nazaj. Všečen je Tracerjev osveženi ostrorobi hišni dizajn s parom novih sprednjih LED-žarometov. Voznikov delovni prostor določa nova armaturna plošča z instrumenti, tudi novega dizajna, zdaj s črno osnovo in belimi številčnicami, prek katere se je z upravljanjem na levi strani krmila v menijih z različnimi informacijami precej lahko in enostavno premikati.
Vreme na Tenerifu se hitro spreminja in po sončnem dopoldnevu smo se okoli poldneva vozili v dežju. A tudi v mokrem je Tracer stabilen in vodljiv.
Nazaj do morja
Ravnina na vrhu otoka je vulkansko pusta, brez vegetacije. Mi smo se iz dežja prebili na planoto, obsijano s soncem, in se nato na drugi strani otoka spustili proti morju. Če smo se na severni strani zaganjali v bolj zaprte zavoje in smo se vozili v tretji ali četrti prestavi, je bil spust na južni del podoben adrenalinski vožnji na bob stezi. Dolgi in tekoči zavoji v peti in šesti prestavi, pretežno med iglavci ob cesti, so bili s Tracerjem pravi užitek, zlasti od dejstvu, da je proti morju postajalo vse topleje. Pokrajina pa sanjska. Prelaganje motocikla tudi v teh zavojih je potekalo brez težav, k temu je pripomoglo tudi že prej omenjeno širše krmilo.
Prek prednaložene Yamahine aplikacije My Ride je možno spremljati potek vožnje, pospešek, zaviranje, kot nagiba in še kaj. Zanimiva izkušnja je bila vožnja po ozki serpentinasti cesti mimo zgodovinske vasice Masca, o kateri kroži urbani mit, da je do 15. stoletja ponujala zavetišče piratom. No, Tracer tem ne bo namenjen, bo pa zagotovo zanimiv za tiste voznike in voznice, ki si želijo cenovno dostopnega in nezahtevnega motocikla, ob tem pa neizmerno uživajo v vožnji in v odkrivanju sveta. Veseli bodo majhne porabe, ta se je ne testu gibala nekaj več kot 5 litrov na sto kilometrov.
Za tiste, ki bi si želeli Tracerja prilagoditi svojim željam, imajo pri Yamahi več možnosti dodatne opreme – opcije Sport, Travel weekend in Urban. Novi Tracer 700 bo na voljo tudi v različici s 35 kilovati moči.
Prodaja: | Yamaha Motor Slovenija, Delta Team d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 8.695,00 evrov € |
Motor: | dvovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 689 cm3 |
---|---|
Moč: | 54 kW (75KM) pri 8.750 vrt./min |
Navor: | 67,0 Nm pri 6.500 vrt./min |
Prenos moči: | šeststopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | jekleni cevni |
Zavore: | spredaj koluta 282 mm, zadaj kolut 245 mm, ABS |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive teleskopske vilice, zadaj nihajka s centralnim blažilnikom |
Gume: | 120/70 17, 180/55 17 |
Višina: | 835 mm |
Posoda za gorivo: | 17 l |
Medosna razdalja: | 1.460 mm |
Teža: | 196 kg (pripravljen za vožnjo) |