Feuling W3

Jim Feuling je 56-letni inženir, konstruktor in možak, ki išče svojsko pot v svetu motoristične tehnike. Njegova delavnica v Venturi blizu Los Angelesa je romarska pot za tiste, ki se klanjajo hitrosti in konjskim močem. Stene Meke motoristične posebnosti prekrivajo diagrami moči, časopisni izrezki in patentni certifikati. Na policah poleg kopice inovativnih tehničnih drobnarij pogled pritegne čelada Michaela Schumacherja. Jim je tudi njen stvarnik.

5. 9. 2002

V stavbi poleg delavnice podoživim del motoristične zgodovine. V Jimovi zbirki se bohotijo Vincent Black Shadow, Honda CB 750 in tista trikolesna zverina, ki jo je Jim na jezeru Bonneville gnal do svetovnega rekorda 534, 3 km na uro. Poleg ugledam trio na prvi pogled precej vsakdanjih motornih koles, toda ostro oko odkrije, da so eksoti.

Veliki kruzerji so celo zeloooo drugačni od navadnih V-twinov. To so prvi primerki Fuelinga W3, enega najbolj nenavadnih motociklov, ki je ta hip kupljiv za novce. Neverjetni so celo v primerjavi z drugimi Jimovimi umotvori. Črn in okrancljan s številko 1 je namenjen igralcu Larryu Hagmanu. Ne poznate? Igral je tistega ostudneža v TV-limonadi Dallas in si je menda prav zato izbral črnega.

W3 je projekt, ki je bil na začetku mišljen kot skupno delo s Harley Davidsonom. V tovarni so pozorno spremljali, kaj bo Feuling »sčaral« iz njihovega dvovaljnega agregata Twin Cam 88. Temu je zamisli polni Jim pritaknil še dodatni spred- nji valj, prav tako nagnjen pod kotom 45 °, in trivaljnik je bil rojen.

Kazalo je, da bo našel domovinsko pravico v proizvodnji liniji v Milwaukeeju, a so se Harleyevi šefi kmalu ohladili. Jim je ostal na suhem, zato je agregat predelal in mu namesto Harleyjeve značke pritaknil svoje ime. Osnovna zasnova agregata pa je kljub vsemu ostala enaka - nenavadni trivaljnik, s prostornino 2500 kubičnih centimerov in 156 konjskimi močmi.

V agregatu zasluži pozornost Jimova konstrukcija treh ojnic. Glavna je ojnica srednjega valja, ki je s parom dodatnih dveh (za sprednji in zadnji valj) na ročični gredi v isti ravnini. Rešitev je izredno podobna konstrukciji zvezdastega letalskega motorja.

Harleyjevim osnovnim delom agregata je Jim dodal še lastne, v drugih pogledih pa je motocikel z odlično opremo precej vsakdanji. Okvir je iz jeklenih cevi, posoda za gorivo je delo Roba Northa, tistega, ki je zrisal okvir Triumphu Speed Triple. Sprednje vilice Storz/Ceriani so nasajene pod 30-stopinjskim kotom, Progressive Suspension je posodil par zadnjih blažilnikov, kolesne obroče in zavore pa Performance Machine.

Paranje asfalta

Ko ga zaženem, je zvok nekoliko manj prepričljiv od pričakovanj - kot Harley z rezkim prizvokom. Hej, res v ozadju slišim celo zvok Ducatija? Mogoče, a tale stvaritev pod menoj ni športnik. W3 je kruzer, dolg kot ponedeljek, s tovornjakarsko medosno razdaljo in prav takšno maso.

Kljub obilnim meram pa v vožnji W3 ni okoren. Ko prvič pošteno odprem plin, me z zverine skorajda odpihne. V nižjih prestavah Feuling pospešuje z grozovito močjo, in ob dimljenju zadnje Avonove gume kljub svoji dolžini grozi z dviganjem sprednjega kolesa. Verjemite, da so z navorom več kot 200 Nm od 2000 pa vse do 5500 vrtljajev takšni občutki nepozabni. Takšno je tudi občutenje hitrosti okoli 200 km na uro.

Za W3 ta ni nič nenavadnega in jo celo preseže. Jim trdi, da je z motociklom zlahka doseči 235 km na uro, s spremenjenim prestavnim razmerjem in z voznikom z jeklenimi orehi pa bi morda dosegel celo 300 km na uro. Tako spred- nje kot zadnje vzmetenje je proti mojim pričakovanjem zelo dobro, prav tako stabilnost. No, vsaj do 150 kilometrov na uro.

V ovinkih sem bil nad odzivnostjo W3 prijetno presenečen, če zanemarim drobno podrhtavanje, zelo zanesljive zavore pa so boljši del motocikla.

W3 ni kruzer, čeprav je videti tako in čeprav je položaj na njem podoben kruzerskemu. Občutke primerjam s sedenjem na kruto močnem izstrelku, ki mu ni para, gre kot hudič in stane 40 000 dolarjev. V kitu je vaš za 19 000 dolarjev.

Feuling W3

TEHNIČNI PODATKI

Motor: Zračno hlajen, trivaljni

Prostornina: 2458 cm3

Vrtina in gib: 101, 6 x 101, 6 mm

Kompresija: 9, 5 : 1

Uplinjač: 3 x 39 mm Keihin

Sklopka: Oljna, večploščna

Prenos moči: 5 prestav

Največja moč: 115, 6 kW (156 KM) pri 5000/min

Največji navor: 236 Nm pri 4000/min

Vzmetenje (spredaj): Teleskopske vilice Storz/Ceriani

Vzmetenje (zadaj): Nastavljiv par blažilnikov Progressive Suspension

Zavore (spredaj): 2 koluta f 292 mm, 4-batna čeljust

Zavore (zadaj): Kolut f 292 mm

Kolo (spredaj): 3, 00 x 19

Kolo (zadaj): 6, 00 x 16

Guma (spredaj): 110/90 x 19, Avon Venom

Guma (zadaj): 200/60 x 16, Avon AM23

Kot glave okvirja: 30 °

Medosna razdalja: 1753 mm

Posoda za gorivo: 19 litrov

Suha masa: 268 kg

Roland Brown

Foto: Kevin Wing, Roland Brown

  • Tehnični podatki

    Motor: Zračno hlajen, trivaljni
    Navor: 236 Nm pri 4000/min
    Prenos moči: 5 prestav
    Zavore: 2 koluta f 292 mm, 4-batna čeljust
    Vzmetenje: Teleskopske vilice Storz/Ceriani / Nastavljiv par blažilnikov Progressive Suspension
    Posoda za gorivo: 19 litrov
    Medosna razdalja: 1753 mm
    Teža: 268 kg