Fantje se radi merimo po tem, koliko ima kdo med nogami. Bistvo te Honde je prav tako med (voznikovimi) nogami, le da tokrat govorimo o agregatu. 1.300 ‘kubikov’, razdeljenih na štiri valje, je kar dober podatek, kajne?
Bratrančeva žena ga je proglasila za najlepši motor, kar jih je kdaj videla. Ne rečem, da zajeten kos dvokolesnika v črni barvi ne deluje zelo impozantno in kar malce strašljivo, ampak tukaj se z njo težko strinjam, saj veliko rajši vržem oko na kakšno Aprilio, Ducatija … Stvar okusa pač. Pa tudi starosti ter z njo povezano zrelostjo. Da končamo debato: CB 1300 je za zrele motoriste. Za tiste, ki jih načičkani cestni motocikli pustijo hladne, a bi vseeno imeli čisto ‘ta zaresnega’.
CB tehnično gledano ni nič posebnega: klasična zasnova okvirja, na katerem je privijačen velik štirivaljnik s sodobnim elektronskim vbrizgom goriva in z menjalnikom, ki ima ‘le’ pet stopenj. Zanimivo je zadnje vzmetenje, saj dvojnih blažilnikov danes skorajda ne najdemo več.
Oči se bodo ustavile še na ogromnem, ostro zaključenem zadnjem delu z veliko lučjo in držalom za sopotnika, ki bi lahko bil obrnjen v smeri vožnje (dama bi se tako počutila še bolje). Pri udobju zaman iščemo napake, sedež je namreč prijetno mehak in tako dolg, da bodo na njem našli prostor vozniki vseh velikosti. Ker pa sedalo ni primerno za hitra presedanja in ker vzmetenje ob hitrejši vožnji sporoči vozniku, da ne sedi na CBR-i, tega motorja ne priporočamo športno navdahnjenim voznikom.
Največje pohvale si zasluži agregat, ki že od prostega teka dalje zelo mirno prenaša moč na zadnje kolo, zaradi česar je motocikel zelo prijeten za uporabo. Menjalnike smo na Hondah že občutili bolje, a ker gre za umirjenega delavca, mu tega nismo preveč zamerili.
Vetrna zaščita je solidna, ob krmilu najdemo uporaben predalček za dokumente, denarnico in telefon, nepričakovano veliko prostora je tudi pod sedežem. Zavore z ABS-om so neagresivne in dovolj močne, poraba goriva pa se giblje okrog sedmih litrov na 100 prevoženih kilometrov.
To je motor za nekoga, ki se preprosto želi voziti. S takim agregatom je vožnja res lahko v užitek, tudi v dvoje med vzpenjanjem na Vršič. Po nekaj 100 prevoženih kilometrih se zdi, da je 1.300 ravno prav, in kar težko si predstavljaš, kako se preostali motoristi sploh lahko mučijo na recimo 600-kubičnih motociklih. Ja, človek se hitro razvadi …
Honda CB 1300 SA (ABS)
Cena testnega vozila: 10.630 EUR
Motor: 4-valjni, 4-taktni, tekočinsko hlajen, 1.284 cm? , elektronski vbrizg goriva.
Največja moč: 85 kW (115, 6 KM) pri 7.500/min.
Največji navor: 117 Nm pri 6.000/min.
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jeklen cevni, dvojna kletka.
Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice ? 43 mm, 120 mm giba, zadaj dva blažilnika, nastavljiva prednapetost vzmeti, 116 mm giba.
Zavore: spredaj dva koluta ? 310 mm, 4-batne čeljusti, zadaj kolut ? 256 mm, enobatna čeljust.
Medosna razdalja: 1.510 mm.
Višina sedeža od tal: 790 mm.
Posoda za gorivo: 21 (4, 5) l.
Teža: 236 kg.
Zastopnik: AS Domžale Moto Center, d. o. o., Blatnica 3a, Trzin, (01)5623333, www.honda-as.com.
Hvalimo in grajamo
+ moč in delovanje agregata
+ mogočna pojava
+ udobje
+ predalček in prostor pod sedežem
- masa
- počasen menjalnik
Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič
Cena testnega modela: | 10.630 EUR € |
---|
Motor: | 4-valjni, 4-taktni, tekočinsko hlajen, 1.284 cm³, elektronski vbrizg goriva. |
---|---|
Navor: | 117 Nm pri 6.000/min. |
Prenos moči: | 5-stopenjski menjalnik, veriga. |
Okvir: | jeklen cevni, dvojna kletka. |
Zavore: | spredaj dva koluta ø 310 mm, 4-batne čeljusti, zadaj kolut ø 256 mm, enobatna čeljust. |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive teleskopske vilice ø 43 mm, 120 mm giba, zadaj dva blažilnika, nastavljiva prednapetost vzmeti, 116 mm giba. |
Višina: | 790 mm. |
Posoda za gorivo: | 21 (4,5) l. |
Medosna razdalja: | 1.510 mm. |
Teža: | 236 kg. |