Japonska tovarna motornih koles HONDA je začela svoj zmagovalni pohod v svet dvokolesnikov najprej z dirkalniki. Prvič so tekmovali leta 1959 na otoku Man s 125 kubičnimi dvovaljniki, podobnimi motorjem NSU. Niso poželi veliko uspeha. Temu prvemu nastopu je sledilo še osem let Hondinega nastopanja na svetovni dirkališčih. V tem času so osvojili 16 posameznih naslovov svetovnih prvakov in 18 moštvenih. Vsi njihovi dirkalniki so bili štiritaktni, najzanimivejši med njimi pa je petvaljni 125 kubični (sestavljen iz dveh in pol 50 kubičnih), šestvaljna 250 in 297 kubična s 60 in 65 KM ter štirivaljni 500 kubični. Vsi so imeli zračno hlajenje motorje z dvema odmičnima gredema v glavi in s štirimi ventili v vsakem valju. Ko je bila leta 1976 konkurenca dvotaktnikov že prevarana, pa so se pripravili na odhod. Med tem so dokončali model CB 750, štirivaljni štiritaktni, ki mu je bila slava dirkalnikov najboljša reklama.
Podrobnejši test si oglejte v PDF obliki.