Pri našem delu, ko testiramo avtomobile ali motocikle, se vsak avtor po svojih najboljših močeh skuša vživeti v vlogo morebitnega kupca.
Poleg vseh zmogljivosti in lastnosti vozila ocenjujemo tudi njegovo vrednost, tisto, kaj za ta denar pravzaprav bodoči lastnik dobi od vozila. In pohvalo, da je avto ali motocikel dober nakup, ne zapišemo zlahka.
Seveda boste dejali, da so tudi v svetu bencinskih hlapov stvari, ki jih je težko ovrednotiti. Lastnik MvAguste ali Ferarrija išče poleg odličnosti izdelka še dodaten prestiž, ki ga lahko ponudi le najbolj ekskluzivna znamka. Za nekoga je to vredno veliko denarja, spet drugi bo dejal, da je to čista finančna polomija. No, tokrat bomo pozabili na pregrešno drage jeklene konjičke in se soočili z resničnostjo, ne s sanjami.
Honda Hornet 900 je namreč tiste vrste motocikel, ki ne izstopa v kričečih barvah, dirkaških dodatkih magnezija, karbona, titana ali aluminija. Oblika je do neke mere klasična, ima veliko okroglo luč spredaj in nima niti skromnega oklepa za vetrno zaščito voznika. Položaj voznika in sopotnice je dokaj pokončen, udoben in sproščen. Skratka, primeren je tudi za povsem spodobno potepanje v dvoje tudi kam dlje kot do morja. Zaradi dvojne izpušne cevi in šilastega zadka pa Hondi ne manjka niti tistega pridiha športnosti in modernih smernic v motociklizmu.
Izdelek je lično oblikovan in ne vzbuja pretirane pozornosti. Navdušila nas je tudi kakovost izdelave.
Vseh ugibanj je konec, ko se oglasi štirivaljnik s športnim rezkim zvokom. Hondo namreč poganja precej podoben motor kot v legendarni CBR 900 RR. Zaradi prijaznosti do uporabnika so ji sicer nekoliko zmanjšali moč (na 109 KM pri 9.000 vrt/min), a izboljšali odzivnost v spodnjih vrtljajih in ga kultivirali vse tja do rdečega polja.
Motor je tako v vožnji ena sama nezahtevna, a zmogljiva in prožna igrača. Vozniku dopušča zelo lahkotno križarjenje pri nizkih vrtljajih in v visoki prestavi sicer zelo natančnega menjalnika. Ko se ne mudi, je tako dovolj le nežno dodajanje plina in Hornet 900 ubogljivo sledi ukazom desnega zapestja. Toda pozor! To ni vse, kar zmore. V trenutku, ko se vozniku zahoče športnega zvoka, adrenalina ob športnih pospeških, ga do tega loči le odločno dodajanje plina. Takrat štirivaljnik pokaže svojo športno dušo in ne pusti razočaranega adrenalinskih užitkov potrebnega voznika. Prednje kolo v zrak, koleno na asfalt, da, vse to Hornet 900 zmore brez pomislekov!
Naša edina zamera temu vsestranskemu motociklu je bila le njegova pomanjkljiva vetrna zaščita. V povsem serijski izvedbi, ki jo vidite na fotografiji, je bilo najlepše križariti po ovinkih tam med 80 in 110 km/h, nad 120 km/h pa je piš vetra postal že nekoliko utrujajoč. Dobra stran je sicer, da se to začasno najlažje reši z aerodinamičnim položajem telesa (ko smo bili sklonjeni za parom velikih okroglih merilnikov, je motor potegnil krepko prek 200 km/h in ostal povsem miren). No, to pa se trajno reši z nakupom majhnega vetrnega ščitnika, ki je lahko zelo lep modni dodatek.
Kot smo že omenili v uvodu: malo je motociklov pri nas, ki se lahko pohvalijo s tolikšno mero vsega, kar za 1, 8 milijona ponudi Hornet 900.
Honda CB 900 Hornet
Cena testnega vozila: 1.899.000 SIT
Cena osnovnega rednega servisa: 18.000 SIT
Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen 919 cm3, 109 KM pri 9.000 /min, 91 Nm pri 6.500/min, elektronski vbrizg goriva
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Vzmetenje: spredaj klasične tekelskopske vilice, zadaj enojni blažilnik
Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17
Zavore: spredaj 2 x kolut, zadaj 1 x kolut
Medosna razdalja: 1.460 mm
Višina sedeža od tal: 795 mm
Posoda za gorivo: 19 l
Suha masa: 194 kg
Zastopnik: AS Domžale Moto center, Blatnica 3a, Trzin, tel.: 01/562 22 42
Hvalimo in grajamo
+ cena (delno vključuje še tečaj varne vožnje)
+ motor
+ lahkotna vodljivost
+ uporabnost
- malo vetrne zaščite
Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič