Test: Honda CB1000RA

2. 11. 2018 | Primož Jurman
Deli

Slovenci imamo specifičen odnos do kave, poglejte samo, v kaj je prerasla tista znana črtica Ivana Cankarja o skodelici kave. Testna Honda CB1000RA je bila črna kot kava in tako kot Cankar kličem: »Kave, bi. Še, prosim!«

Tudi največja med japonsko četvorko, Honda, je naposled popustila pod težo priljubljenosti kaferejserskega trenda. Lani, na milanskem salonu motociklov EICMA, smo jo prvič uzrli in tisti, ki jim srce pospešeno utripa v ritmu novih retro motociklov, so vili roke, se ozrli nekam proti nebu in grulili: »Vendarle!« Jep, Honda tole novo stvaritev imenuje po tradiciji CB (heh, kako bi drugače, mar ne) in jo uvršča v motoristično kategorijo, bolj nišo, ki so jo inovativno poimenovali Neo Sports Café. Nastopa v več modelnih različicah, CB1000RA in CB1000R+. Plusek ob višji ceni pomeni, da je motocikel odet v črno barvo ter vključuje nekaj dodatnih sladkorjev: sistem za prestavljanje brez sklopke (quickshifter), ogrevane ročice, aluminijasti vizir, pokrov sedeža, sprednji blatnik, zadnji blatnik, zaščito hladilnika z logotipom; skratka črna kava za pospešeni srčni utrip in naval adrenalina.

Šport poseže v klasiko

Če je videz nove Honde spomin in poklon klasiki – to je motocikel prečiščenih in enostavnih linij, brez odvečne plastične navlake in ga zato zlahka postavimo tudi v kategorijo slečenih motociklov – pa je njegov agregat derivat športnosti. Vzet iz suprešportnega modela Fireblade v novi 'cebejki' zmore 16 odstotkov več moči in sune s 145 konji. Navor je skladno z modelno umeščenostjo zrasel za pet odstotkov na srednjem območju delovanja agregata. Ta je v primerjavi z mašino dirkaške sestre tudi varčnejši.

Poleg agregata je seveda v Hondi obilje sodobne elektronike: sistem Throttle By Wire (TBW) omogoča tri načine vožnje (Rain, Standard, Sport) ter osebno nastavljiv program (User) – z nastavitvijo moči (P), motornega zaviranja (EB) in sistema za nadzor zdrsa zadnjega kolesa Honda Selectable Torque Control (HSTC). Ob izbranem programu se na majhnem zaslonu pokaže tudi določena barva. V vožnji je nova Honda odzivno športna, položaj na motociklu sproščen, v rokah nekoliko širši, za malenkost nagnjen naprej, da lahko voznik s koleni dobro zajame posodo za gorivo.

Vožnja kljub odsotnosti vetrne zaščite do zakonske omejitve na avtocesti ni moteča, udarci valov vetra so znosni, motocikel pa ima od tam naprej še obilno zalogo moči in navora. Akrapovičev izpušni sistem, s katerim je bil opremljen testni motocikel, je odličen, morda pa za tak tip motocikel vseeno nekoliko pretih. A norme je treba spoštovati.

Osnovni podatki
Prodaja: As Domžale Moto center
Cena osnovnega modela: 13.490 €
Tehnični podatki
Motor: štirivaljni, vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 998 cm3
Moč: 107kW (145KM) pri 10.500 vrt./min
Navor: 104 Nm pri 8.250 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jekleni
Zavore: spredaj koluta 310 mm, zadaj kolut 156 mm, ABS
Vzmetenje: spredaj USD vilice Showa SFF-BP, zadaj nihajka Showa BRFC s centralnim blažilnikom
Gume: 120/70 17, 190/55 17
Višina: 830 mm
Posoda za gorivo: 17 l
Medosna razdalja: 1.455 mm
Teža: 212 kg
Hvalimo in grajamo
dizajn
agregat
vozne lastnosti
vzvratna ogledala
svetloba izbranega programa na armaturki moti zbranost voznika
Končna ocena
  • Novo-klasična 'cebejka' je strupen motocikel, ki navduši z videzom in zmogljivostmi, kar pa ne preseneča, če vemo, da je del tehnike prenesen iz športnega modela Fireblade. Motocikel za izkušene motoriste z umirjeno roko in izdelanim občutkom za klasiko