Honda CBF 1000

Kaj je bistvo, kaj je skrito? Zapleteno vprašanje, a z jasnim odgovorom. Pri Hondi so ugotovili, da motorist, ki vozi športno-potovalni motocikel, ne potrebuje 150 konjev, zato jih niso naredili! Tisto, kar šteje, je navor. Da, navor je tisto očem skrito bistvo nove Honde CBF 1000.

30. 3. 2006

Verjetno se boste strinjali z nami, da med tehničnimi podatki motocikla, podobno kot mi, najprej pogledate, koliko moči ima motor, nato koliko tehta in tako naprej. Seveda, saj smo pravzaprav vsi večji ali manjši ’hitrostni džankiji’, ki si vsaj občasno zaželimo ’fiks’ močnega pospeška in adrenalina na kakšni prijetni ovinkasti cesti z dobrim asfaltom. Tu pa . . motor ima 98 konjev . . hmm, no ja, lahko bi bilo več, vsaj 130 ali 150, da lahko motor dobro požene od 100 kilometrov na uro pa do dvestotice. Ali je slabih 100 konjev dovolj?

Če ne bi preizkusili nove Honde CBF 1000, bi verjetno še danes razmišljali popolnoma enako, toda živeli bi v zmoti!

Ne razumite nas narobe, še vedno verjamemo, da več kot je konjev, bolje je, toda ne v vsakem motorju. Superšportnik, kot je Honda CBR 1000 RR Fireblade, jih potrebuje 172, saj na hitrih ravnicah po dirkališčih hitrost naraste krepko prek 260 kilometrov na uro in tam šteje vsak konjiček.

Toda cesta je druga pesem. Motor mora ponuditi dovolj prožnosti in moči v nižjem območju vrtljajev, da je vožnja lahko tekoča in sproščena brez živčnega priganjanja v visoke vrtljaje. Ob vedno gostejšem prometu in strogih kaznih je slednje pravi recept. Pri Hondi so tako očitno ločili ta dva motocikla (CBR 1000 RR in CBF 1000), ki imata sicer v grobi osnovi enak agregat, na koncu pa povsem različna tipa voznikov. Motoristi s športnimi ambicijami imajo na voljo Fireblade in bodo neskončno uživali na dirkališču (tudi na cesti se ta superšportnik znajde zelo dobro). Tisti, ki jim polaganje motocikla v ovinkih ali lovljenje hitrostnih rekordov ne diši, pa lahko izberejo CBF 1000.

Ob silnem uspehu male CBF 600, ki se je pri nas in v tujini dobro ’prijela’ ter postala sinonim za vsakodnevno zelo uporaben motocikel, ki ga lahko vozi tudi ženska ali manj izkušen motorist, pri Hondi niso brskali dlje kot do tehničnih skic in načrtov tega pred dvema letoma predstavljenega motocikla. Okvir so le dodatno ojačili in ga prilagodili večjemu, težjemu in zmogljivejšemu litrskemu agregatu, ki sicer poganja Hondo CBR 1000 RR Fireblade zadnje generacije. Z ustrezno predelavo so mu 'odbrusili' 70 konjev in mu zagotovili močan navor 97 Nm v nizkem in srednjem območju vrtljajev, kar bistveno poveča uporabnost tako v vsakodnevnem prometu kot na potovanjih, ko je motocikel polno naložen.

CBF 1000 so opremili še z zmogljivejšim vzmetenjem, ki zagotavlja odličen kompromis med udobjem in športnostjo, kar se na cesti izkaže v odlični smerni stabilnosti tako na ravnini kot v ovinku. Motocikel lepo in ubogljivo sledi zastavljeni liniji in ne povzroča nadležnega nihanja ali izgube oprijema koles tudi, ko zapeljeta čez neravnine.

Za dobro počutje za krmilom skrbi še Hondin način voznikovega prilagajanja položaja na motociklu'just fit', ki so ga prvič uporabili na CBF 600. Če natančneje razložimo: ni pomembno, kako visoki ste, na tej Hondi boste v vsakem primeru dobro in udobno sedeli. Motocikel namreč omogoča nastavitve višine sedeža (tri višine: standardno, zvišanje ali znižanje za 1, 5 centimetra), nastavitev krmila s prilagodljivimi nosilci (z zasukom za 180° se krmilo pomakne za en centimeter naprej) in nastavitev protivetrne zaščite. Če želite več slednje, le dvignete (na voljo sta dva položaja) vetrobransko šipo.

Pri vsem tem je dobro to, da te reči tudi v resnici delujejo in niso samo kup črk in številk na listu papirja. O položaju sedenja lahko zapišemo, da je popoln (tudi sedež je odličen), o vetrni zaščiti pa tudi, da odlično opravlja svojo nalogo (mi smo imeli vetrobransko šipo na najvišjem položaju). Zelo dobro bo sedela tudi sopotnica, ki ima ob straneh še dva ročaja za varnejšo in brezskrbnejšo vožnjo.

Čeprav ni superšportnik, ima CBF 1000 zmogljive zavore, ki se do potankosti zlivajo z značajem motocikla. Mi smo vozili različico brez sistema ABS in lahko zavore le pohvalimo. Če vam finance dopuščajo, sicer svetujemo motocikel z ABS-om, saj se je prav Hondin ABS na naših dosedanjih testih že večkrat dokazal, samo doplačilo pa ni pretirano zasoljeno. Občutek na zavorni ročici je dober in s tem doziranje zavorne moči natančno. Ker zavore niso preveč agresivne, zaviranje tudi med živahno vožnjo ni stresno početje.

Kljub kompromisu, ki so ga morali sprejeti, Honda ne razočara, saj se odlično znajde tudi takrat, ko potreba po adrenalinu naraste. Nad uporabnim in najbolj 'prožnim' območjem od 3.000 do 5.000 vrtljajev, kjer motor prijetno brni v zamolklem štirivaljnem basu, se pri 8.000 vrtljajih oglasi s športnim in nič kaj nežnim zvokom iz dvojne izpušne cevi. Da ne gre za pohlevnega mucka, pa pokaže še s povzpenjanjem na zadnje kolo. Morda bi si ob vsem tem želeli le par Akrapovičevih izpuhov za bolj športen videz in zvok, kar pa bi se dobro podalo tudi k dodatni opremi (športni paket), ki jo Honda za ta motocikel ponuja za doplačilo.

Ob natančni izdelavi, kakovostnih sestavnih delih in ob vsem, kar zmore, je 2, 049.000 tolarjev več kot poštena cena za tako dober motocikel. Brez dvoma, CBF 1000 je vredna vsakega tolarja!

Honda CBF 1000

Cena testnega vozila: 2.049.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen, 998 cm3, 98 KM pri 8.000 /min, 97 Nm pri 6.500/min, elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Okvir: enojni cevni jeklen

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik z nastavljivo prednapetost vzmeti

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 160/60 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut 296 mm, zadaj 1 x 240 kolut

Medosna razdalja: 1.483 mm

Višina sedeža od tal: 795 mm (+/-15mm)

Posoda za gorivo (*poraba na 100 km - cesta, avtocesta, mesto): 19 l (6, 0 l)

Masa s polno posodo za gorivo: 242 kg

Cena osnovnega rednega servisa: 20.000 SIT

Garancija: dve leti brez omejitve prevoženih kilometrov

Zastopnik: AS Domžale Moto center, Blatnica 3a, Trzin, tel: 01/562 22 42

Hvalimo

cena

motor (navor - prožnost)

nezahtevnost za vožnjo

uporabnost

prilagodljiv položaj za krmilom

Grajamo

nekaj prehodnih tresljajev pri 5.300/min

besedilo: Peter Kavčič

foto: Aleš Pavletič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri