To je Honda Goldwing. Največji, najtežji in svetovno najbolj globalen motocikel na svetu. Japonci so ga razvili pred 31 leti posebej za ameriški trg. Šele po tem je prišel v Evropo.
Ko se zazrete v številke, vam postane v trenutku jasno. Medosna razdalja meri prav toliko kot pri manjšem avtomobilu (1.690 mm), ko Goldwinga postavite na tehtnico, se kazalec na njej ustavi pri številki 402 kilograma – ja, to je edini serijski motocikel, ki preseže mejo 400 kilogramov – in ko se oči ustavijo na posodi za gorivo, se vse skupaj le še potrdi.
Tam in okoli nje boste našteli 40 gumbov in stikal. Tudi vse drugo, kar lahko preberete na papirjih, vas ne prepričuje o tem, da gre za motocikel. Prej za luksuzni dvosedežni kabriolet. Bokserski motor, 1.832 kubičnih centimetrov, šest valjev, 87 kilovatov oziroma 118 'konjev' in 167 njutonmetrov navora. Bodimo odkriti, to niso podatki, ki bi govorili o motociklu.
Prej o malem Porscheju Cabrio (mimogrede, Porsche in Goldwing sta edina na svetu, ki vam ponudita veter v laseh, dva udobna sedeža in zvok šestvaljnega bokserskega motorja). Ampak Goldwing gre pri tem še korak naprej.
Prtljagi so namenjeni trije kovčki oziroma 145 litrov prostora (Porsche ga zmore le 135 litrov), vzmetenje zadaj je nastavljivo prek elektrike (ACG drive), vetrobransko steklo s pomočjo vaših rok, ročici, oba sedeža in prostor za voznikove noge so ogrevani, motocikel ima tempomat, vrhunski avdiosistem s šestimi zvočniki, možnost priključitve Cd-predvajalnika, interfona in iPoda, avtomobilske merilnike, ABS in ne nazadnje vzvratno prestavo. Oziroma zaganjalnik, ki lahko prevzame to nalogo.
Res je, ko morate prvič zajahati to gmoto pločevine in se z njo odpeljati, vam ni vseeno. Zadeva je na pogled okorna in medosna razdalja nikakor ne govori v prid okretnosti. Ampak če je dobra za tiste v Parizu, ki se z Goldwingi prevažajo po prenatrpanem Periferiqueu, potem bo tudi zame v Ljubljani, sem si mislil. In verjemite, to, kar doživite, ko se prvič odpeljete z njim, je pravi šok.
Da med nogami držite skoraj pol tone mase (prištejte še svojo težo), ki jo skušate obdržati v ravnotežju dveh koles, se vam, če niste prebrali številk o masi motocikla, tudi sanja ne. Goldwing je zaradi svoje zasnove in bokserskega motorja prav neverjetno lahkoten v rokah. Še največja težava je njegova širina, zaradi katere v središčih mest ne boste mogli švigniti mimo kolon, ampak se boste morali ustaviti, tako kot vsi drugi, ki sedijo v avtomobilih.
Toda ko se enkrat odpeljete ven, na podeželsko cesto ali še raje na avtocesto. Sedenje v udobnem sedežu lahko ljudi višje rasti zmoti le zaradi nekoliko previsokega položaja stopalk. Vse drugo je odlično. Motor vleče že iz najnižjega števila vrtljajev, kar mu zagotavlja njegova zasnova, menjalnik je glede na zahteve tekoč, zavore so dovolj zmogljive, povrh vsega pa ima še ABS.
Pravzaprav je Goldwing tako izpopolnjen, da človeka včasih zamika, da bi se z njim zapeljal tudi nekoliko hitreje, ampak takrat hitro ugotovite, kje so njegove meje. Tega vam ne bo izdal okvir, saj je, tudi ko je hitrost v ovinkih večja, še vedno dovolj tog.
Najprej vas bo na to opozoril menjalnik, ki se začne upirati hitrim pretikanjem, nato nizko nameščene stopalke, s katerimi hitro, včasih tudi prehitro dosežete asfalt, povsem na koncu pa še zavore, ki se po nekajkratnih zelo ostrih zaviranjih ne odzovejo več tako, kot bi želeli. In če ne prej, vam takrat postane jasno, da Goldwing ni običajen motocikel, ampak cestna križarka, ki je, če bi jo morali primerjati z avtomobili, še najbližje luksuznim poslovnim limuzinam.
Honda Goldwing
Cena testnega vozila: 5.849.000 SIT
Tehnični podatki:
Motor: 6-valjni, 4-taktni, bokserski, tekočinsko hlajen, 1832 cm3, 87 kW (118 KM) pri 5500/min, 116 Nm pri 4.000/min, elektronski vbrizg goriva, el. zagon
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, električna vzvratna prestava, kardanska gred
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zadaj vzmetna roka (Pro-Link Pro-Arm), elektronsko nastavljiv blažilnik
Gume: spredaj 130/70 R 18, zadaj 180/60 R 16
Zavore: spredaj 2 x kolut premera 296 mm, zadaj kolut premera 316 mm, ABS
Medosna razdalj: 1690 mm
Višina sedeža od tal: 740 mm
Posoda za gorivo/poraba: 25 l/6, 8 l/100km
Masa motocikla pripravljenega za vožnjo: 402 kg Zastopnik: AS Domžale, d. o. o., Blatnica 3a, Ljubljana, tel. 01/562 22 42
Hvalimo
- lahkotnost (glede na maso)
- udobje
- oprema
- motorni navor
- imidž
Grajamo
- nedodelani detajli
- ni potovalnega računalnika
- ni hidravličnega osrednjega stojala
Matevž Korošec
Motor: | 6-valjni, 4-taktni, bokserski, tekočinsko hlajen, 1832 cm3, 87 kW (118 KM) pri 5500/min, 116 Nm pri 4.000/min, elektronski vbrizg goriva, el. zagon |
---|---|
Prenos moči: | 5-stopenjski menjalnik, električna vzvratna prestava, kardanska gred |
Zavore: | spredaj 2 x kolut premera 296 mm, zadaj kolut premera 316 mm, ABS |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice, zadaj vzmetna roka (Pro-Link Pro-Arm), elektronsko nastavljiv blažilnik |
Višina: | 740 mm |
Posoda za gorivo: | 25 l/6,8 l/100km |
Medosna razdalja: | 1690 mm |
Teža: | 402 kg Zastopnik: AS Domžale, d. o. o., Blatnica 3a, Ljubljana, tel. 01/562 22 42 |