Navadno o štirikolesniku govorimo kot o športnem rekvizitu ali kompromisu med adrenalinsko igračo in delovnim strojem. Tale mali veliki 4x4 pa je namenjen – delu.
Zato ima spredaj in zadaj močne cevi za pripenjanje tovora, zato ima zadaj priklop za prikolico in zato so vse plastike žilave, da prenesejo bližnje srečanje z grmovjem, tudi s kakšno skalo. Se pač zgodi. TRX je velik štirikolesnik in voznik ima na njem po eni strani dober občutek zaradi dobrega pregleda nad dogajanjem naokrog, slaba lastnost pa je vedenje tega mini traktorja na cesti.
Zaradi višine, mehkih vzmeti in togega prenosa moči na zadnji kolesni par se na asfaltu vede okorno kot slon v baletni šoli. Saj gre, preizkušeno, tudi do sto kilometrov na uro, a bog ne daj takrat hitro zasukati krmilo ali do konca zagrabiti zavorne ročice, saj bi se tak manever lahko žalostno končal.
Njegov dom so vikend ali kmetija na podeželju in okoliški makadami ter gozdne vlake. Ko zadnja kolesa niso več dovolj in vklopimo štirikolesni pogon, bo še ruska Lada Niva zardela ob terenskih zmogljivostih. Testni ATV je imel obute cestne gume, pa je vseeno plezal kot za stavo, dokler ga ni ustavilo mehko blato v zares neprehodni strmini.
Moči je za takšno početje dovolj, da reduktorja ne boste pogrešali, moč pa se na kolesa prenaša povsem samodejno (pri speljevanju rad cukne) ali pa trem prestavam ukazujemo z gumboma na krmilu. Ta dva sta nerodno daleč od ročice in zato, pa tudi zaradi naše lenobe, je najbolje prestavljanje prepustiti motorju samemu. Pohvaliti gre za štirikolesnik bogato digitalno armaturno ploščo (hitrost, količina goriva, izbrana prestava, ura, delovne ure, prevoženi kilometri) in debelo pletenico, s katero parkiranemu zaklenemo krmilo – malce nerodno, a deluje.
Moje trdno prepričanje, da je TRX izključno delovni stroj, zlomi starejši gospod na obisku: »Prav takole Hondo imam doma, veš, kako uživam! « Kratko in jedrnato – če si užitkarjenje lahko predstavljate kot zmerno hitro vožnjo, potem je tale namestnik Pasquallija lahko tudi recept za preživljanje prostega časa, sicer pa gre za – delavca.
Honda TRX 680 FA
Cena testnega vozila: 13.490 EUR (akcijska cena 11.990 EUR)
Motor: enovaljni, štiritaktni, 675 cm? , elektronski vbrizg goriva.
Največja moč: 24, 6 kW (33, 5 KM) pri 6.000/min.
Največji navor: 50, 1 Nm pri 5.000/min.
Prenos moči: 3-stopenjski samodejni menjalnik s hidravličnim prenosom vrtilnega momenta, kardanski prenos, priklopljiv štirikolesni pogon.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: spredaj dva koluta ? 180 mm, zdaj enojni kolut.
Vzmetenje: spredaj dvojne A-roke, 175 mm giba, zadaj dvojne A-roke, 203 mm giba.
Gume: 25 x 8–12, 25 x 10–12.
Višina sedeža od tal: 876 mm.
Posoda za gorivo: 17 l.
Medosna razdalja: 1.290 mm.
Teža (suha): 272 kg.
Zastopnik: Moto center AS Domžale, Blatnica 3a, Trzin, 01/562 33 33, www.honda-as.com.
Hvalimo in grajamo
+ terenske zmogljivosti
+ prtljažni prostor
+ robustna gradnja
+ močan motor
- vozne lastnosti na cesti
- sunkovito speljevanje
- okornost pri hitrejši terenski vožnji
Matevž Hribar
foto: Ervin Ahačič
Cena testnega modela: | 13.490 EUR (akcijska cena 11.990 EUR) € |
---|
Motor: | enovaljni, štiritaktni, 675 cm³, elektronski vbrizg goriva. |
---|---|
Navor: | 50,1 Nm pri 5.000/min. |
Prenos moči: | 3-stopenjski samodejni menjalnik s hidravličnim prenosom vrtilnega momenta, kardanski prenos, priklopljiv štirikolesni pogon. |
Okvir: | jeklen cevni. |
Zavore: | spredaj dva koluta Ø 180 mm, zdaj enojni kolut. |
Vzmetenje: | spredaj dvojne A-roke, 175 mm giba, zadaj dvojne A-roke, 203 mm giba. |
Višina: | 876 mm. |
Posoda za gorivo: | 17 l. |
Medosna razdalja: | 1.290 mm. |
Teža: | 272 kg. |