Honda VFR je na trgu že toliko časa, da je postala legenda. In ni jih malo, ki so o tem motociklu sanjali še kot najstniki. Vseskozi pa jo spremljata dve stvari - tehnološka naprednost in vsestranska uporabnost.
Honda tu namreč ne odkriva novih obzorij vsake štiri leta, kot je to pravilo za superšportne tisočake ali šeststotake. Motorist, ki vozi VFR 800, je namreč drugačen od tistih, ki so obremenjeni s štoparico, agresivnim in bleščečim novim dizajnom ali pa s tem, koliko konjev premore najnovejši agregat.
VFR zato spada med nekoliko bolj umirjene motocikle. Še ne tako dolgo nazaj sploh ni imela pravega tekmeca. Vsaj glede tehnologije. Posebnost, ki jo voznik zazna, takoj ko odločneje odpre plin, so namreč ventili oziroma njihovo krmiljenje. Honda je namreč svojo zasnovo V-tec med motocikle prenesla iz avtomobilov.
To je med vožnjo videti nekako tako, kot če bi se nad 7.500 vrtljaji vključil turbo. Iz zmernega brnenja se zvok motorja v hipu spremeni v ostro renčanje in VFR 800 dobesedno izstreli naprej. Ne bomo tajili, da smo se tega morali najprej privaditi, ko pa smo pridobili izkušnje in zaupanje, smo ob privijanju plina doživljali pravo veselje. Tudi zato, ker so pri Hondi naredili motocikel, ki se pelje zelo lahkotno. Zamerimo ji lahko le to, da začne v dolgih ovinkih in pri hitrosti nad 200 km/h nekoliko nihati, na srečo pa to nihanje ni niti moteče niti nevarno.
Lahko je idealna za potovanja, saj je poraba zmerna, ne ustaši se daljših avtocestnih razdalj in ne nazadnje za krmilom ponuja zadosti udobja, pa naj imamo v mislih roke ali zadnjico. Tudi sopotnica se bo na njej dobro počutila, saj so opore za noge nameščene dovolj nizko, ročaja za varen oprijem pa tudi nista preveč zadaj.
Če ste med tistimi, ki se radi vozite hitreje tudi v dvoje in svoji dragi želite olajšati trpljenje, ki ga bo na superšportniku sicer zagotovo deležna, je VFR odlična izbira. Navsezadnje lahko ta motocikel tudi s stranskimi potovalnimi torbami izgleda čedno.
Ob vsem tem pa ima še eno dobro lastnost. Zelo dobro drži ceno, saj motoristov, ki bi z njim imeli slabe izkušnje, ni oziroma jih ni veliko. Položaj in ugled si je VFR zgradila skozi leta navzočnosti na trgu.
Honda VFR 800 FA
Cena testnega vozila: 12.090 EUR
Motor: V 90° štirivaljni, štiritaktni, 781 cm3, 80 kW pri 10.500 /min, 80 Nm pri 8.750/min, el. vbrizg goriva.
Okvir, vzmetenje: alu box, spredaj klasične vilice, zadaj enojni polno nastavljivi blažilnik, enojna nihajka.
Zavore: spredaj koluta premera 296 mm, zadaj 256 mm.
Medosna razdalja: 1.460 mm.
Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 22/5, 3 l.
Višina sedeža od tal: 805 mm.
Suha masa: 218 kg.
Kontakt: www.honda-as.com.
Hvalimo in grajamo
+ videz
+ navor v nizkih vrtljajih
+ uporabnost
+ udobna je tudi za dva potnika
+ motor V-tec
+ zvok motorja
- luknja v krivulji moči bi bila lahko manjša
- pogrešali smo dodatke za udobje (na primer gretje ročic)
Peter Kavčič, foto: Matej Memedovič
Cena testnega modela: | 12.090 EUR € |
---|
Motor: | V 90° štirivaljni, štiritaktni, 781 cm3, 80 kW pri 10.500 /min, 80 Nm pri 8.750/min, el. vbrizg goriva. |
---|---|
Okvir: | alu box, spredaj klasične vilice, zadaj enojni polno nastavljivi blažilnik, enojna nihajka. |
Zavore: | spredaj koluta premera 296 mm, zadaj 256 mm. |
Višina: | 805 mm. |
Posoda za gorivo: | 22/5,3 l. |
Medosna razdalja: | 1.460 mm. |
Teža: | 218 kg. |