Honda X-Eleven

Zložite želje na tehtnico.

Ne marate prepiha? Ali orgazmično uživate, kadar veter razgraja okoli ramen?

Če ste za udobje, je za vas najbolj primeren motocikel z ugodnim oklepom. Ali avtomobil.

Sicer je klasično slečen motocikel odgovor, ki se ga boste lepo spominjali.

Honda X-Eleven (foto: Mitja Gustinčič) Mitja Gustinčič
10. 3. 2000

Poblisk sonca je omehčal trdnost mojega sklepa, da v zimskem času pač ne bom več vozil motociklov, ker se kljubovanje naravi na obroke maščuje s trganjem v kosteh. Toda izzivu korpulentne Honde se ne morem upreti in preden navlečem nase vse cunje, je že skorajda mrak, ko me odnese proti Kopru.

Sedim izredno dobro, v motociklu in ne na njem, morda se le koleni pregrobo dotikata vdrtin na posodi za gorivo, ko iščem toploto. Sopotnica pa se pritožuje, da ima kolena preveč za vratom! ? Oklepek okoli žarometa rahlo razbija zračni tok, ki je ohlajen na + 2 stopinji Celzija, kot je poročal radio.

Zebe me, še najbolj v roke in ramena. No, v tem primeru bi raje imel oklep in električno ogrevane ročice na krmilu. To je minus slečenega ali »naked« motocikla. Čeprav je bilo mrzlo, pa na cilju ugotovim, da sem zakuril desno hlačnico dragocenih Dainesevih zimskih hlač iz Cordure in Gore-Texa. X-11 ima namreč kataliziran izpušni sistem, zaščite čez izpušno cev pred opeklinami pa nobene, da voznik ne bi stopil svojih čevljev, hlač ali kože.

Srebaje kavo, gledam parkirano Hondo in ugotavljam, da je atraktivna. Možje se ustavljajo in modrujejo. Okoli vodnega hladilnika je kar pretirano zavaljeno odebeljena s poudarjenimi režami na hladilniku, ki so menda tudi spojler. Zajetna posoda za gorivo in povsem viden aluminijast okvir poudarjata robustnost in mišičavost.

Že na daleč se vidi, da je to stroj iz prve kategorije. To je pravzaprav slečena CBR 1100 XX SuperBlackbird z omehčanim značajem. Brez oklepa se pač ne da drveti 300 kilometrov na uro. Že 200 kilometrov na uro je utrujajoče.

Slečeni motocikel zato umirja strast, saj se človek zave, da se vozi ravno še na tisti meji, da sodnika za prekrške ne popade bes. Inženirji trdijo, da ima omehčani motor »le« 136 KM, več moči v srednjem območju in 113 Nm navora. In da je pet prestav dovolj, da ni treba preveč delati z menjalnikom - čeprav sem pogrešal šesto.

Pri tem konceptu ni pomembna končna hitrost, pač pa postane pospeševanje iz ovinka v ovinek ali od semaforja do semaforja boljša zabava kot skakanje na elastiki v globino. Menda je všeč tudi ženskam, kot ugotavlja Honda, saj jih vse več prevzema krmilo v svoje roke.

X-11 ima presenetljivo ugodno delujoče vzmetenje. Na kratke in ostre ali pa dolge neravnine se odziva zelo progresivno, dobro pridušeno, hkrati pa ne tako ostro, da bi boleče sekalo v ledvice. In Hondo drži v natančni smeri tudi takrat, ko je asfalt vzdolžno porezkan, kot nam cestarji radi strežejo po življenju.

Zagotovo je ta stabilnost tudi zasluga okvirja, ki je podoben okvirju XX, le da se stranska box nosilca zadaj združujeta v nekakšen steber, vlit iz aluminija. Ta nosi tudi zadnje vilice in blažilno nogo. Honda poudarja, da niso želeli zelo togega okvirja, kot ga ima recimo XX, ker mora slečeni motocikel zagotavljati vozniku boljše odzivanje. Tako ga lažje nadzira.

Skratka, občutek na tem stroju je zanesljiv, vožnja ni zahtevna in edino pripombo, da mi je dvakrat ali trikrat motor v ovinku grdo zdrsnil, naslovim na zimsko mrzel asfalt in temperature, ki ne ogrejejo gum. Ja, naj vas ne zavede: obračalni krog je precej večji, kot pričakujete od slečenega motocikla, kar ni dobro.

Še vedno močno občudujem Hondin med seboj povezan zavorni sistem, imenovan Dual Combined Brake System, pri katerem v vse tri kolute grizejo tribatne čeljusti: če pohodiš pedal zadnje zavore, ta aktivira še po en zavorni bat na prednjem paru kolutov, stisk prednje ročice pa aktivira en zavorni bat na zadnjem kolutu.

Zaradi ugodne razporeditve zavorne moči med osema, dolge medosne razdalje in mase motocikla kolesi ne blokirata. Pojemki so zelo dobri, celo samo z uporabo zadnje zavore, in občutek je nadvse zanesljiv. Super! Človeka ni več strah, da bo pri zaviranju kaj grdo zamočil, kar je pomirjujoče na kakšnih mastnih granitnih kockah. No, ni pa ABS, da mi ne bo kdo obesil krivdo, če mu bo stroj ušel po tleh.

Honda X-Eleven

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 4-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - 2 odmični gredi v glavi (DOHC) - 16 ventilov - vbrizg goriva, gorivo eurosuper OŠ 95

Vrtina x gib: 79 × 54 mm

Prostornina: 1137 cm3

Kompresija: 11 : 1

Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - veriga

Okvir: dvojen aluminijast box - medosna razdalja 1500 mm - kot glave 25, 5 stopinje - predtek 102 mm

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice f 43 mm, gib 120 mm - zadaj aluminijaste nihajne vilice, sredinski plinski blažilnik z nastavitvijo prednapetosti vzmeti, gib 120 mm

Gume: spredaj 120/70ZR17, zadaj 180/55ZR17

Zavore: med seboj povezan sistem s servomehanizmom na levem prednjem kolutu in reguliranimi ventili zavornega učinka; spredaj 2 × kolut f 310 mm s 3-batno čeljustjo - zadaj kolut f 256 mm s 3-batno čeljustjo.

Mere in masa: dolžina 2145 mm - širina 750 mm - višina sedeža od tal 795 mm - posoda za gorivo 22 litrov - masa (suha, tovarna) 222 kg

Zastopa in prodaja

AS Dom­ža­le d.o.o., Blat­ni­ca 3A, (01/562 22 42), Tr­zin

Mitja Gustinčič

Foto: Mitja Gustinčič

  • Tehnični podatki

    Motor: 4-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - 2 odmični gredi v glavi (DOHC) - 16 ventilov - vbrizg goriva, gorivo eurosuper OŠ 95
    Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - veriga
    Okvir: dvojen aluminijast box - medosna razdalja 1500 mm - kot glave 25,5 stopinje - predtek 102 mm
    Zavore: med seboj povezan sistem s servomehanizmom na levem prednjem kolutu in reguliranimi ventili zavornega učinka; spredaj 2 × kolut f 310 mm s 3-batno čeljustjo - zadaj kolut f 256 mm s 3-batno čeljustjo.
    Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice f 43 mm, gib 120 mm - zadaj aluminijaste nihajne vilice, sredinski plinski blažilnik z nastavitvijo prednapetosti vzmeti, gib 120 mm
    Teža: dolžina 2145 mm - širina 750 mm - višina sedeža od tal 795 mm - posoda za gorivo 22 litrov - masa (suha, tovarna) 222 kg