Husaberg FE 600 E

21. 4. 2000 | Peter Kavčič
Deli

Husaberg je navdušencem nad terenskimi motocikli že dobro znano ime. Kako tudi ne, saj sodijo v sam vrh svetovnega motokrosa in endura. V dvanajstih letih, se pravi od samega začetka leta 1988 pa do danes, so osvojili kar 17 naslovov svetovnih prvakov. Kapo dol!

Za malo podjetje, ki je nastalo dve leti po tistem, ko je Husqvarna prešla v italijanske roke (1986), je to uspeh, vreden vsega spoštovanja. Zanj so zaslužni tudi štirje inženirji, motoristični zanesenjaki, ki so ob pomoči vlagateljev uresničili svoje zamisli in s tem tudi svoje sanje. Danes je v podjetju, ki je že štiri leta last avstrijskega KTM, zaposlenih 50 ljudi, kar je sicer še vedno malo. Njihov moto pa ostaja enak kot na začetku: Narediti motocikel, ki je že v osnovi namenjen dirkam!

FE 600 E ni nobena izjema. Četudi bi si kdo mislil, da je zaradi tistega »E« na koncu (kar pomeni električni zagon) kaj bolj civilen kot tisti brez električnega zaganjalnika. Vendar ni tako. Masa, ki jo prispevata akumulator in zaganjač, je praktično zanemarljiva. Morda bi menil drugače le dirkač s svetovnega prvenstva. Kdo ve? Za nas, navadne smrtnike, ki s terenskimi motocikli zapravljamo svoj prosti čas, pa je tisti »E« kot vrček hladnega piva, ki se v pasji vročini tako prileže, da rečeš le: »Ta je pa padel na pravo mesto.« Tako zelo prija!

Sredi bolj zahtevnega terena komaj plezaš prek skal, se trudiš, da kar teče izpod čelade, in z drsečo sklopko zibaš motocikel, da bi ja zlezel čez oviro - pa ti motor ugasne! Samo še tega se mi je manjkalo, je ponavadi prva misel, ko zadihan skačeš po nožnem zaganjaču. Kraljestvo za »elektriko« v tistem trenutku, kajneda? ! Vsakdo, kdor se je že znašel v podobni situaciji, že ve, o čem govorimo.

Vsak »Berg«, kot mu v žargonu rečejo tekmovalci, ima v sebi »vtisnjen pečat«, ki ga mu »vdihne« ročna izdelava. Okvir in motor sta namreč izdelana ročno. Če prištejemo še preostale sestavne dele, ki so zelo špartansko nameščeni na okvir, potem je hitro razvidno, da gre za čistokrvnega športnika. Racionalno do konca, enostavne izvedbe, nič šminke, le tisto, kar v resnici potrebuje motocikel, namenjen zgolj terenski vožnji. Da ne bo pomote, »Berg« se lahko pelje tudi v cestnem prometu, le namenjen je marsičemu drugemu, ne pa le radiranju gume na asfaltu.

Na terenu se FE 600 E dobro znajde, pozna se mu tista špartanskost. Občutek za krmilom je dober, malce nenavaden. Zaradi razporeditve mase, ki postavi težišče bolj naprej, je stabilnost v ovinku dobra, spodnašanje sprednjega kolesa mu je zato bolj tuja navada.

Po drugi strani pa ima voznik pri majhnih hitrostih v zavoju občutek, da je motocikel težji kot sicer. Kombinacija težišča in dokaj togega okvirja daje »Bergu« več možnosti na tehnično manj zahtevnem terenu, kakršen je ponavadi na hitrostnih preizkušnjah (travniki, gozdne poti …), ko pa govorimo o terenu, kjer se uporablja zgolj 1 ali 2 prestava, pa je zgodba ravno obratna.

Najbolj od vsega pa navdušuje zavorna moč! Povsem enake zavore (valovite po obodu koluta) ima namreč tudi KTM za leto 2000. Pravzaprav si Husaberg deli veliko sestavnih delov s KTM-om (sprednji blatnik, žaromet, krmilo, ročice, stikala, sklopko), le motor je povsem drugačen, pa čeprav je avstrijskim inženirjem služil kot osnova.

Moč serijskega motorja je dokaj ugodno razporejena v celotnem območju vrtljajev. Močan motor, sicer zelo kultiviran, vleče že zelo »spodaj« in opeša šele prav na vrhu. Za bolj brutalno odzivanje (z drugimi besedami: za bolj dirkaško) pa bi bilo zanimivo preizkusiti večji zadnji verižnik. Toda s tem se bodo ubadali dirkači! Za širši krog motoristov pa je »Berg« povsem zadovoljiv - viking s prijaznim značajem.

Dobro je, da je prišel tudi na naša tla, ob bok Husqvarni, KTM-u, Suzukiju in Yamahi, ki so za zdaj edini s hard enduro programom. Čas pa bo kmalu pokazal, kam sodi v krogu ljubiteljev terenske vožnje. Zastopnik, celjska firma Ski & Sea, poudarja, da je servis zagotovljen - upamo, da bo tudi deloval!

Husaberg FE 600 E

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 4-taktni- 1-valjni - tekočinsko hlajen - SOHC - 4 ventili - elektronski vžig - akumulator 12 V 8 Ah - električni in nožni zaganjalnik - neosvinčeni bencin (OŠ 95)

Vrtina x gib: 95 × 84 mm

Prostornina: 595 cm3

Kompresija: 11, 6 : 1

Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 6-stopenjski menjalnik - veriga

Okvir: enojen krommolibdenov - medosna razdalja 1490 mm

Vzmetenje: spredaj up-side down f43 mm, gib 280 mm, zadaj nihajne vilice, sredinski nastavljiv blažilnik, sistem PDS, gib 320 mm

Gume: spredaj 90/90 21, zadaj 130/80 18

Zavore: spredaj 1 × kolut premera 260 mm z 2-batno čeljustjo - zadaj 1 × kolut premera 220 mm z enobatno čeljustjo

Mere in masa: dolžina 2200 mm, širina 810 mm - višina sedeža od tal 930 mm - najmanjša razdalja od tal 380 mm - posoda za gorivo 9 litrov - masa (suha, tovarna) 112, 9 kg

Peter Kavčič

FOTO: Uroš Potočnik

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni- 1-valjni - tekočinsko hlajen - SOHC - 4 ventili - elektronski vžig - akumulator 12 V 8 Ah - električni in nožni zaganjalnik - neosvinčeni bencin (OŠ 95)
Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 6-stopenjski menjalnik - veriga
Okvir: enojen krommolibdenov - medosna razdalja 1490 mm
Zavore: spredaj 1 × kolut premera 260 mm z 2-batno čeljustjo - zadaj 1 × kolut premera 220 mm z enobatno čeljustjo
Vzmetenje: spredaj up-side down f43 mm, gib 280 mm, zadaj nihajne vilice, sredinski nastavljiv blažilnik, sistem PDS, gib 320 mm
Teža: dolžina 2200 mm, širina 810 mm - višina sedeža od tal 930 mm - najmanjša razdalja od tal 380 mm - posoda za gorivo 9 litrov - masa (suha, tovarna) 112,9 kg