Husqvarna SM 610

Supermoto je igra, igra na dveh kolesih, in kdor se rad igra, bo nad novo igračo iz Varezeja navdušen!

14. 7. 2005

Husqvarna je bila na predstavitvi novega modela SM 610, ki je potekala v okolici prekrasnega italijanskega jezera Como, zelo jasna: »Vrnili smo se na sceno in želimo biti najboljši«! Svoj stari in za današnje standarde že precej dotrajani model so zamenjali s povsem novim, ki pa ima enako oznako. Naredili so ga za zelo jasen krog kupcev: za vse prave ljubitelje supermota, ki motocikel uporabljajo vsak dan in zato zahtevajo udobje z dirkalnim značajem, ki jih bo popeljalo tudi na delovno mesto. Nova Husqvarna SM 610 je lep primer, kako se da surovi dirkalnik spremeniti v motocikel za vsakodnevno rabo.

Zmogljivosti in najsodobnejša oblika se medsebojno prepletajo. 576-kubični agregat s povsem novo gredjo za dušenje tresljajev, novim mazanjem (dvojna črpalka - ena maže glavno gred, glavne ležaje, dno bata, odmično gred, ventile in ležaje, druga pa menjalnik in lamele sklopke) in Keihinovim uplinjačem MX 41 nas je naravnost navdušil! Tovarna navaja 54 KM pri 7000 vrtljajih na minuto, kar je v tem razredu supermoto motociklov za vsakdanjo rabo največ (tu so glavni tekmeci KTM 640 LC4, Yamaha XT 660X in Honda FMX 650).

Motor nas je torej prepričal z mirnostjo teka, ni bilo nadležnih tresljajev in z odličnim vžiganjem, kadar je hladen ali vroč. Nič več ni nekakšnih zagonskih ritualov in strahu pred osmešenjem pred vsemi prijatelji. Husqvarna vžge takoj in z zdravim zvokom iz estetsko dovršene izpušne cevi. Tudi pri majhnih hitrostih ni kazala znakov slabosti, ni bilo pokašljevanja, cukanja, kihanja, le odlična odzivnost na ročico plina in takojšnji pospešek, ki da jasno vedeti, da sedite na Husqvarni, motociklu z žlahtnim dirkaškim pedigrejem.

Ko smo že pri dirkah, na tej Husqvarni nam je najbolj všeč prav to, da so združili dva svetova, dirke in vsakdanje življenje. To dvoje jim je uspelo zliti v homogeno celoto udoben položaj na sicer nekoliko trdem sedežu (to je bila edina prava zamera, ki smo jo dodelili SM 610), moč (skoraj) dirkalnika, prožnost dizelskega stroja in nastavljivo dirkalno vzmetenje ter zavore. Prav takšne Marzocchijeve vilice (premera 45 mm), Sachcov blažilnik in Brembove zavore (sprednji kolut premera 320 mm) namreč najdete na SM450/510 R! To pa sta že cestna dirkalnika, kjer ni prostora za pretirano udobje in s katerima se lahko brez najmanjše predelave odpravite na dirko državnega prvenstva v supermotu in morda celo zmagate (seveda, če ste dovolj dobri).

Husqvarna SM 610 tako briljira v ovinkih, na zavitih gorskih cestah, kjer je lahkotna in natančna vodljivost ob močnem motorju ter zanesljivih zavorah najbolj cenjena lastnost. Pokončna supermoto drža sicer jasno govori, da motocikel ni namenjen postavljanju hitrostnih rekordov, a kljub temu smo se do 140 km/h brez težav držali za športno aluminijasto krmilo (sicer zmore nekaj prek 170 km/h). Za to je zelo zaslužen oblikovalsko dovršen sprednji del (čeprav zadek oblikovno prav nič ne zaostaja), ki združuje aerodinamični blatnik (po vzoru hišnih dirkalnikov) in žaromet z aerodinamično masko. Uporabnosti v prid govorijo še pregledni in podatkovno bogati merilniki (vse je na digitalnem zaslonu), 12-litrska posoda za gorivo in ne nazadnje udobno nameščene stopalke za voznika in sopotnico.

Nas sprašujete, ali bi šli s to Husqvarno na morje? Še kako, raje še kam dlje. Po celodnevni vožnji nas ni prav nič mikalo vrniti ključe.

Cena (okvirna): 1.917.000 SIT

Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen, 576, 28 cm3, 39 kW (54 KM) pri 7.000 vrt/min, uplinjač Keihin 41, el. zagon

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj nastavljive hidravlične teleskopske vilice (USD), zadaj enojni nastavljivi hidravlični blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 160/60 R17

Zavore: spredaj 1 x kolut premer 320 mm, zadaj kolut premera 220 mm

Medosna razdalja: 1.485 mm

Višina sedeža od tal: 910 mm

Posoda za gorivo: 12 l

Suha masa: 142 kg

Zastopnik: Gil Motosport, k. d., Mengeš, Balantičeva ul. 1, tel.: 041/643 025, www.zupin.de

HVALIMO IN GRAJAMO

+ moč

+ prožnost motorja

+ vzmetenje

+ zavore

+ izdelava

+ uporabnost

- trd sedež

Peter Kavčič, foto: Husqvarna, D. S., Peter Kavčič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri