Kawasaki ER-6n

Otroci ne marajo kompliciranja, radi pa imajo čokolado in presenečenja. Vi tudi? Kaj pravite na Kawasakija ER-6n?

8. 12. 2005

Kje je tu čokolada? Ne, ni se nam ’skisalo’ pod čelado, kljub temu da zunaj pošteno pritiskata mraz in zima ter moramo sedaj potrpežljivo čakati na toplejše dni.

Čokolada je sladka, mar ne? Sladek je tudi novi Kawasaki, ki prinaša svežino v najbolj masovni segment evropskega motociklizma, v nižji sredni razred, kjer kraljujejo dvo- ali štirivaljni šeststotaki. Presenečenje pa je bilo, ko smo ga prvič zapeljali po cesti, in to zelo prijetno.

Dovolite, da vam v tem stavku nalijemo nekaj čistega vina in priznamo, da ob prvih fotografijah v zgodnji jeseni, ko smo s kolegi iz redakcije opazovali in analizirali najnovejšo Kawasakijevo stvaritev, nismo bili prav nič navdušeni nad videzom. ER-6n je bil na računalniškem zaslonu videti - ja, malce smešno. Sprednja maska je spominjala na zelo zaobljenega KTM-ovega Superduka, tisti spojlerček na vrhu pa na Cagivinega Raptorja 1000. Kot da so hoteli v en motocikel stlačiti vse dobre zamisli oblikovalcev pri drugih proizvajalcih.

Ležeč blažilnik kot pri Yamahi MT-03, izpuh pod motorjem kot pri Buellu in zadnji sedež kot pri Hondi CBF 600. Brca v temo, je bil najbolj grob komentar enega od opazujočih. Potem je prišel Pariz in njegov sejem na dveh kolesih. Prvi stik v živo, motocikel parkiran zunaj pred novinarskim vhodom. Hej, to je novi Kawasaki, saj ni videti tako slabo! Prvi test pa je mesec kasneje pokazal, da se v resnici tudi zelo spodobno pelje. Njegove mere so prijazne do uporabnika oziroma uporabnice.

Ne bomo presenečeni, če bo na njem drugo leto sedelo veliko žensk. Sedež je namreč postavljen zelo nizko (za tiste nad 180 cm kar malo prenizko), krmilo dovolj blizu telesu, da rok ni treba stegovati daleč naprej, ob majhni masi je tudi obračanje in počasno premikanje na mestu z njim nezahtevno, skratka motociklu nismo našli omembe vredne zamere.

Edina stvar, ki nas je motila, je bilo preveč nazaj ukrivljeno krmilo. Kakšen Renthalov ’fatbar’ bi to precej izboljšal in potešil moško dušo, ki želi malce močneje poprijeti za krmilo. Po drugi strani pa njegovo krmilo sedaj dobro sede v roke ženskam.

Toda zvok vrstnega dvovaljnika ni prav nič nežen. Oglaša se s prepoznavnim basovskim zvokom, ki ob dodajanju plina zapoje v odločni melodiji. Takrat ni ne duha ne sluha o mehkobi ali kompromisih. Pravzaprav se motocikel prav po zaslugi zelo dobrega motorja pelje povsem solidno, predvsem pa navduši z obilno zalogo motorne prožnosti in navora. Kaj več si povprečen motorist ali motoristka v današnjem prometu, mestnem vrvežu in na podeželski cesti tudi ne želita.

Pozitivno nas je presenetil tudi menjalnik, ki se ob normalni uporabi ni zatikal, ampak je pretikal dovolj hitro, mehko in natančno, da nas niso med vožnjo presenečale zgrešene prestave.

Malemu novincu so pri Kawasakiju vtisnili poseben pečat z zavornimi koluti, ki so po obodu valoviti kot pri superšportni Ninji ZX-10R. Seveda nismo preizkusili, ali zavore prijemajo tako agresivno in natančno, a glede na to, da mali roadster ne potegne prek 200 km/h, za športne zavore niti ni prave potrebe. Bolj bi se lahko po našem mnenju potrudili le pri vzmetenju, saj je bilo za odtenek pretrdo, kar pa je lahko tudi posledica dokaj hladnega vremena in dejstva, da smo vozili motocikel, ki je bil povsem sveže utečen.

Ko smo potegnili črto in pogledali še v cenik, nismo imeli več razloga za kakršenkoli posmeh, ampak je ostal le še prijazen nasmešek. Novinec bo namreč zelo poceni in za to, kar za ta denar ponuja, je zanesljivo dober nakup. Je solidno izdelan, ima zanimivo in svežo obliko, dobre vozne lastnosti ter pogonski agregat, za katerega komaj čakamo, da ga pri Kawasakiju vgradijo še v kakšen motocikel. Poleg dražjega, a v poln plastični oklep odetega ER-6f naj bi dvovaljnik kmalu poganjal tudi lahki potovalni enduro.

Presenečenj še ni konec!

Kawasaki ER-6n

Cena testnega vozila: 1.375.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, dvovaljni, tekočinsko hlajen. 649 cm3, 72 KM pri 8.500/min, 66 Nm pri 7.000/min, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje in okvir: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik, cevni jekleni okvir

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 160/60 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut premer 300 mm, zadaj kolut premera 220 mm

Medosna razdalja: 1.405 mm

Višina sedeža od tal: 790 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 15, 5 l/4, 9l

Masa (s polno posodo za gorivo): 196 kg

Kontakt: Moto Černe, tel: 031/325-449, internet: www.motocerne.si

Hvalimo in grajamo

+ cena

+ vodljivost, nezahtevnost

+ moč motorja

+ nizek sedež

- nazaj zapognjeno krmilo

Peter Kavčič

Foto: Saša Kapetanovič

  • Tehnični podatki

    Motor: 4-taktni, dvovaljni, tekočinsko hlajen. 649 cm3, 72 KM pri 8.500/min, 66 Nm pri 7.000/min, el. vbrizg goriva
    Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
    Zavore: spredaj 2 x kolut premer 300 mm, zadaj kolut premera 220 mm
    Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik, cevni jekleni okvir
    Višina: 790 mm
    Posoda za gorivo: 15,5 l/4,9l
    Medosna razdalja: 1.405 mm
    Teža: 196 kg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri