Kawasaki je svoj novi izdelek poimenoval nekoliko zapleteno in nenavadno – z zloženko dveh angleških besed versatile in system (vsestranski in sistem). Tako je nastal Versys, odgovor na Suzukija V Stroma 650 ali Aprilio Pegaso 650 Strada, če se malce ozremo po tekmecih.
Versys torej prihaja v pravem, če že ne v skrajnem času. Kawasaki je namreč do nedavnega imel v ponudbi KLV 1000, kopijo Suzukijevega potovalnega endura V-Strom 1000, a tega ni več; prav tako je zevala velika praznina v srednjem, 650-kubičnem razredu. Stari KLE 500, sicer prodajna uspešnica preteklega desetletja, je kljub pomladitvi vedno teže skrival svoja leta in sledil tekmecem.
Če smo povsem odkriti, vam zaupamo, da se je že ob predstavitvi Kawasakijevega mini roadsterja ER-6n in športno potovalnega ER-6f šušljalo o potovalnem enduru oziroma neke vrste supermoto motociklu. Kot smo videli lansko jesen, so bili namigi točni - in tu je motocikel, ki ima srce sposojeno pri ER-6n/f, hkrati pa so se potrudili tudi z nenavadnim dizajnom, ki je pri Kawasakiju očitno na pohodu. No, ali bo ljudem tako drzno oblikovana maska z veliko lučjo všeč, bo pokazal čas. Mi lahko podamo le svoje subjektivno mnenje, ki pa je tej drugačnosti naklonjeno. Zakaj bi si morali biti vsi motocikli podobni? Nekaj svežine ne škodi.
Torej, dvovaljni vrstni 650-kubični motor so uporabili še tretjič in upamo si reči, da bodo morda prav s tem modelom dosegli največji uspeh (čeprav gre v tujini ER-6n precej dobro v promet). Versys namreč svoje ime dobro upraviči. Takoj ko smo zajahali ravno prav visok sedež, nam je postalo jasno, da so z ergonomijo, ustvarjeno za povprečno raslega voznika, zadeli v črno. Sedenje je pokončno in sproščeno, nikjer ni čutiti prisiljene nenaravne drže, kar je odlična popotnica za dolga potovanja. Lahko tudi v dvoje, saj je sedež za sovoznico prav tako udoben kot voznikov. Krmilo in ročice so na pravem mestu, da roke odločno poprimejo. Pohvaliti moramo tudi nastavljivost ročice sklopke in zavore. To je drobna pozornost, ki veliko pomeni predvsem tistim z malce krajšimi prsti.
Zelo dobra je tudi postavitev preprostih, a s podatki dovolj dobro založenih merilnikov, piko na i pa dodajo še dobra vzvratna ogledala. Dobri občutki se nadaljujejo tudi potem, ko se Versys začne premikati. Občutek na sklopki je dober, najbolj pa navduši lahkotnost samega motocikla. Ta je med vožnjo izredno nezahteven in ubogljiv. A da ne boste mislili, da je samo prijazen in pohleven kot ovčica! Pri odločnem obratu ročice plina se iz kratko prirezanega izpuha pod motorjem oglasi rezkejši zvok in Versys zgledno pospeši v živahnejšem ritmu.
Prav navor in zvezno naraščanje motorne moči pa sta razloga, da smo se v vožnji izredno zabavali. Njegovih 64 ’konjev’ je dober odmerek moči, primeren tako za začetnike kot izkušene motoriste ali motoristke. Motocikel je
namreč vse drugo kot dolgočasen. Običajne podeželske ceste premaguje z lahkoto, podobno pa lahko rečemo tudi za mestno gnečo, a najboljši je tam, kjer se cesta vijugasto prelevi v asfaltno kačo, v ovinkih torej.
Tu se iz potovalnega endura preobrazi v zabavni supermoto. Z veliko, kar 19-litrsko posodo za gorivo je jasno, da so pri Kawasakiju poskrbeli za udobje pravega potovalnika. Brez postanka boste namreč z Versysom ob normalni tekoči vožnji (na podeželski cesti porabi štiri litre in pol) prevozili 480 kilometrov. Upamo si staviti, da se bo večina njegovih voznikov ustavila prej za kratko osvežitev oziroma bo suša v grlu prehitela sušo v posodi za gorivo.
Pravzaprav so naše zamere, če smemo temu sploh tako reči, zelo majhne. Prva je, da vetrobransko steklo še bolj ne ščiti pred vetrom - za udobno vožnjo nad 130 km/h bi si želeli širši in višji ščitnik. Druga so zavore, ki bi lahko glede na par kolutov odločneje ustavljale motocikel. In tretja je menjalnik. Če bi bil za kanček natančnejši in hitrejši, bi bil popoln.
A to je seveda že malce dlakocepljenja. Zahtevati od motocikla, ki stane 6.100 evrov, popolnost, je krivično. Če finance to prenesejo, toplo priporočamo še ABS, ki je na voljo za doplačilo, sicer pa takemu paketu na dveh kolesih nimamo kaj očitati.
Tehnični podatki
Motor: 649 cm3, dvovaljni vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajen, vbrizg goriva premer 38 mm, el. zagon
Pogon: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jeklen cevni
Vzmetenje: nastavljivo, spredaj vilice USD premera 41 mm, zadaj enojni blažilnik
Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 160/60 R17
Zavore: spredaj 2x kolut premer 300 mm, zadaj 1x kolut premer 220 mm
Višina sedeža od tal: 850 mm
Medosna razdalja: 1415 mm
Masa s polno posodo za gorivo: 210 kg
Posoda za gorivo/poraba goriva: 19 l, 3 l rezerve/4, 5 l/100 km
Cena testnega vozila: 6100 evrov
Kontakt: Moto Černe, k. d., www.motocerne.com, tel.: 031 325 449
Hvalimo in grajamo
+ vsestranska uporabnost
+ motor
+ cena
- pogrešali smo odločnejše zavore
- nenatančen in malce počasen menjalnik
- vetrna zaščita nad 130 km/h
Peter Kavčič
Foto: Aleš Pavletič
Cena testnega modela: | 6100 evrov € |
---|
Motor: | 649 cm3, dvovaljni vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajen, vbrizg goriva premer 38 mm, el. zagon |
---|---|
Okvir: | jeklen cevni |
Zavore: | spredaj 2x kolut premer 300 mm, zadaj 1x kolut premer 220 mm |
Vzmetenje: | nastavljivo, spredaj vilice USD premera 41 mm, zadaj enojni blažilnik |
Višina: | 850 mm |
Posoda za gorivo: | 19 l, 3 l rezerve/4,5 l/100 km |
Medosna razdalja: | 1415 mm |
Teža: | 210 kg |