Kawasaki ZRX 1100

Ha, pa je superbike res uspešno pogreta čorba. Recept si lastijo Američani, ki so se tam okoli leta 1981 šli dirkanje s serijskimi motorji s 1100 cm3.

Ja, to so bili mišičasti in ritasti stroji. In vozili so jih pravi možje: Lawson (ta je imel čisto takšen Kawasaki), Rainey, Schwantz, Kocinski, Shobert, Spencer. Se jih še spomnite, kako so meteorsko prišli v Evropo in pometli v dirkah GP?

11. 2. 2000

Superbikerski uvod je zgolj za ilustracijo, do kam seže izvor mišičnjakov in motorjev, ki nosijo imena XJR, GSX, morda CBR in naš tokratni obdelovanec ZRX. Ta Kawasaki sem vozil v Franciji, bil je nov in v lasti francoskega zastopnika Kawasakija. Bil bi pa bolj vesel, ko bi mi ponudili stroj v džungelsko zeleni ex Lawsonovi in ne črni barvi.

Še pomnite? V tedanji Jugoslaviji je bil le Igor Akrapovič tisti, ki je vedel, kaj se gredo Američani, in je tudi sam ubiral takšne korake - od predelav do dirk. Danes se slovenski motoristični trg še vedno odziva kot crknjeni konj in zato (še vedno? ) ne zaznavamo, da si motoristi želijo teh nabildanih motociklov klasično-športno-slečenega videza.

In seveda posodobljene tehnike, da so okvir, vzmetenje, zavore, gume in svetila kos časom in ostrejšim merilom. Lepi plastični športniki zadnjega desetletja so nas navadili dirkaško neudobne drže, dokaj zahtevnih voznih lastnosti in seveda poznavalskega vzdrževanja. Včasih je bilo to drugače.

Plastični so minimalni oklepek okoli robate štirioglate luči in boki okoli sedeža. Zato se oko najprej zapiči v črno obarvan motor, pošten kos kovine s 16 ventili, z lepo osvetljenimi rebri in mogočnim izpušnim sistemom. To navrže kakih 100 KM in okoli 100 Nm navora. 1052- kubični stroj je videti zračno hlajen, pa ga obliva voda.

Če se vam serijska izvedba zdi obscena, lahko poiščete kakšen ZZ-R, pa Akrapovičev izpuh, šobe Dynojet . . mislim, da bi namerili tudi 150 KM. Vrstni štirivaljnik namreč izhaja iz superhitrega ZZ-R1100, le da ima bolj poln vlek iz nižjih in srednjih vrtljajev in petstopenjski menjalnik s hidravlično vodeno sklopko, za katero ni potrebna gozdarska roka.

Koliko manj od 280 km/h leti, ne vem, ker mi je tam pri 220 km/h odpelo žepe in hotelo raztrgati neprimerno izbrano enduro jakno. Največja hitrost v tem primeru seveda ne igra pomembne vloge, ker je aerodinamična zaščita minimalna. Tu šteje, kako učinkovito te zverina izpljune proti naslednjemu ovinku.

Tudi dvojni, zaprt cevni okvir je lepo viden in krepko, klasično (nastavljivo) vzmetenje je tudi lepo odkrito pogledom, ki odkrijejo še šestbatne čeljusti na kolutih premera 310 mm. Mar par klasičnih amortizerjev Kayaba na cevnih vilicah dirkaške slave ni paša za oči?

Ko se okobališ v širok sedež, ugotoviš, da so 750-kubični stroji mopedi. Lepo oblikovane posode za gorivo je med nogami, huh, kot da je streha avtomobila. Pač, takšen stroj ni nekakšna kobilica, pa čeprav tehta suh 222 kg. Sedi se super dobro in krmilo bi bilo lahko tudi še bolj ravno. Toda, kaj bi gnjavil.

Ko sem si vzmetenje nastavil na bolj pridušeno delovanje, sem bil na obalnih in hribovskih cestah kralj. Tam niso potrebne velike hitrosti v temenu ovinka, ki za povrh zahtevajo občutek za stik s cesto in tveganje, tam je potrebno, da se hudič lepo premakne, ko odpreš plin. In tale Kwak se premakne balistično. In ni zahteven za vožnjo. Odpusti kakšno neodločnost pri vhodu v ovinek, ne protestira, če se sredi ovinka dotakneš zavorne ročice.

Do hitrosti, pri kateri je zagotovljen odvzem vozniške, je zračni upor še sprejemljiv. In ni tako trd, da se kresneš po pirhih, če naletiš na luknjo v asfaltu. To je uporaben motocikel - tudi v dvoje.

Slišim, da je pravi kupec takšnega stroja moški srednjih let z menda uspešno kariero za seboj. Ima tudi urejene odnose z ženo. Slednje beri, kakor hočeš.

Kawasaki ZRX 1100

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 4-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - 2 odmični gredi v glavi (DOHC) - 16 ventilov - uplinjači 4x keihin CVK 36, gorivo eurosuper OŠ 95

Vrtina x gib: 76 x 58 mm

Prostornina: 1052 cm3

Kompresija: 10, 1 : 1

Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - veriga

Okvir: dvojni, zaprt, jeklen cevni - medosna razdalja 1450 mm - kot glave 25° - predtek 103, 5 mm

Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice f 43 mm - zadaj aluminijaste cevne trikotne nihajne vilice, par klasičnih nastavljivih plinskih blažilnikov

Gume: spredaj 120/70ZR17 - zadaj 170/60ZR17, znamka Bridgestone

Zavore: spredaj 2x kolut f 310 mm s 6-batno čeljustjo zadaj kolut f 250 mm z 2-batno čeljustjo

Mere in masa: dolžina 2120 mm - širina 780 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 20 l - masa (suha, tovarna) 222 kg

Zastopa in prodaja:

DKS d.o.o., Jo­ži­ce Flan­der 2, (02/460 56 10), Maribor.

Mitja Gustinčič

FOTO: Uroš Potočnik

  • Tehnični podatki

    Motor: 4-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - 2 odmični gredi v glavi (DOHC) - 16 ventilov - uplinjači 4x keihin CVK 36, gorivo eurosuper OŠ 95
    Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - veriga
    Okvir: dvojni, zaprt, jeklen cevni - medosna razdalja 1450 mm - kot glave 25° - predtek 103,5 mm
    Zavore: spredaj 2x kolut f 310 mm s 6-batno čeljustjo zadaj kolut f 250 mm z 2-batno čeljustjo
    Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice f 43 mm - zadaj aluminijaste cevne trikotne nihajne vilice, par klasičnih nastavljivih plinskih blažilnikov
    Teža: dolžina 2120 mm - širina 780 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 20 l - masa (suha, tovarna) 222 kg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri