Kawasaki ZX-6R

12. 12. 2002
Deli

Priznam, da ko sem zjutraj uzrl luže na dirkališču v Sepangu, sem bil prepričan o sfiženem dnevu. Prekleto vreme! A novi Kawaski, ki sem ga privijal po stezi, me je navkljub neprijaznemu vremenu vzradostil. Po uvodnih minutah previdnega tipanja sem iz kroga v krog postajal pogumnejši.

Hej, kaj kmalu mi je uspelo ožeti novega Kawasakija ZX 6R vse do rdečega polja!

Presenetljivo hitro sva se spoznala in priznati moram, da je ZX 6R res odpustljiv. Če sem ga še tako priganjal in privijal plin, ni protestiral. Celo več. Ko sem nekajkrat precenil svoje zmožnosti in ko se mi je maščevalo nepoznavanje malezijske steze, se je na mojo živčnost odzval nadvse mirno.

Že po dvajsetih minutah mi je bil znan odgovor, ki mi je rojil v glavi, odkar sem prišel v Azijo. Je revitalizirani 636-kubični, štirivaljni Zeleni tudi v živo tako navdušujoč, kot to obeta branje številk njegovih tehničnih podatkov? Odgovor je več kot pozitiven. V vožnji se mi je zdel občutno manjši, lažji in bolj športno naravnan kot njegov bolj v vsestranskost usmerjeni predhodnik.

»Tehniko narodu«

Že od njegove predstavitve letos jeseni sem predvideval, da se od svojega predhodnika, ki je luč sveta ugledal leta 1995, močno razlikuje. Zaradi para ostrorobih sprednjih žarometov, vstopne zračne šobe med njima in sprednjih vilic USD premera 41 milimetrov je videti precej agresiven.

Toda predvsem je treba omeniti njegovo, v maniri grand prixa radialno vpeto sprednjo zavorno čeljust. Tudi motorne lastnosti niso od muh. Kar 125 »konjev« zmore pri 13 000 vrtljajih/min. Agregat je tudi sicer prava zvezda. Zelo rad se vrti, zato navdušuje njegova moč v najvišjem območju delovanja.

Dirkališče v Sepangu ima dve dolgi ravnini, kjer sem ob predirljivem tuljenju motorja Kawo z lahkoto prignal do 240 kilometrov na uro, čeprav bi jih lahko dodal še 30. Vbrizg goriva je deloval brezhibno, vendar je bilo treba za optimalno vožnjo ohranjati vrtljaje nad številko 9000. Pod to mejo je novi ZX-6R sicer vozen, vendar ne v tolikšni meri kot njegov predhodnik, katerega motor je blestel v srednjem območju delovanja.

Športni značaj agregata in priganjanje v vrtljaje utegneta biti nekoliko nadležna pri vsakdanji vožnji, prav tako zmerno natančen menjalnik. Že standardno nastavljeno vzmetenje pa je nalogi popolnoma kos.

Le redki motoristi bodo ob novem modelu ZX-6R pogrešili njegovega starejšega brata. Večina bo z navdušenjem sprejela novega, športnega in vznemirljivega Kawaskija, ki je resen tekmec za prevzem krone v razredu srednjevelikih športnikov.

Kawasaki ZX-6R

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 4-taktni, vrstni, štirivaljni

Prostornina: 636 cm3

Vrtina in gib: 68 x 43, 8 mm

Kompresija: 12, 8 : 1

Elektronski vbrizg goriva

Sklopka: Oljna, večploščna

Prenos moči: 6 prestav

Največja moč: 91, 5 kW (125 KM) pri 13200/min

Največji navor: 67 Nm pri 11000/min

Vzmetenje (spredaj): Nastavljive vilice USD, f 41 mm, gib kolesa 120 mm

Vzmetenje (zadaj): Popolnoma nastavljiv blažilnik, gib kolesa 135 mm

Zavore (spredaj): 2 koluta f 280 mm, 4-batna, radialno vpeta zavorna čeljust

Zavore (zadaj): Kolut f 220 mm

Kolo (spredaj): 3, 50 x 17

Kolo (zadaj): 5, 50 x 17

Guma (spredaj): 120/65 x 17 Michelin Pilot Sport

Guma (zadaj): 190/50 x 17 Michelin Pilot Sport

Kot glave okvirja /predtek: 24, 5°/95 mm

Medosna razdalja: 1400 mm

Višina sedeža od tal: 825 mm

Posoda za gorivo: 18 litrov

Suha masa: 161 kg

Zastopa in prodaja

DKS d.o.o., Jo­ži­ce Flan­der 2, (02/460 56 10), Mb.

Roland Brown

Foto: Double Red, Roland Brown

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, vrstni, štirivaljni
Navor: 67 Nm pri 11000/min
Prenos moči: 6 prestav
Zavore: 2 koluta f 280 mm, 4-batna, radialno vpeta zavorna čeljust
Vzmetenje: Nastavljive vilice USD, f 41 mm, gib kolesa 120 mm / Popolnoma nastavljiv blažilnik, gib kolesa 135 mm
Višina: 825 mm
Posoda za gorivo: 18 litrov
Medosna razdalja: 1400 mm
Teža: 161 kg