GAS GAS je španska blagovna znamka, ki sta jo leta 1985 ustanovila prijatelja, navdušenca nad off-road motocikli. Tako so se pri podjetju specializirali na področju izdelave trial in enduro motociklov ter motociklov za daljše, vzdržljivostne cross country relije.
Kot novost na trgu so letos predstavili nov koncept, dual sport motociklov za prosti čas. Linija se imenuje Randonne, kar po francosko pomeni pohodništvo, planinarjenje, ki nam nazorno nakazuje čemu je motocikel namenjen.
Na Moto magazinu smo se z veseljem odzvali na povabilo Jake Ogrisa, ki zastopa blagovno znamko Gas Gas v Sloveniji. Ker je Jaka mojster triala (letos bo tekmoval v avstrijskem prvenstvu, na pokalu narodov v Španiji in v slovenskem prvenstvu, če sploh bo) smo pričakovali, da bo testiranje novega TX Randonne 125cc motocikla zagotovo poučno in zabavno hkrati.
TX Randonne 125cc (obstaja tudi močnejša 200cc različica) je ''dual sport'' motocikel, ki je nekakšna mešanica med trial in enduro motociklom. Precej enostaven za vožnjo, lahek, tehta le 86 kg (brez tekočin) in je namenjen nezahtevnim uporabnikom, ki želijo postopoma in pravilno osvojiti tehniko vožnje terenskih motociklov. Zato je zelo primeren tudi za dodatni trening za mlade enduro in cross country tekmovalce.
Ob prvem stiku, krogu z motociklom je bil občutek dokaj nenavaden. Vse se dela stoje (čeprav ima tudi sedež, ki se ga lahko preprosto odstrani), sedež je sicer bolj zasilne narave, pri trial vožnji sploh ne moti, še kako prav pa pride v primeru uporabe motocikla v bolj urbanem okolju, npr. za vsakdanje opravke, skok v trgovino, na zmenek ali kaj podobnega pri čemer je vožnja zelo lahkotna in enostavna.
Sklopka je dolga in zelo natančna, kar smo glede na to, da je glavni element pri trial vožnji, tudi pričakovali. Sklopke tako rekoč nikoli ne spustimo do konca. Zelo pomemben je tudi plin, ki je vseskozi rahlo odprt, tako se motor nenehno vrti in je pripravljen na hitro reakcijo. Randonne 125cc je zelo primeren za učenje osnov tehnike vožnje.
Sama izdelava in komponente motorja so na zadovioljivem nivoju, tudi zavore korektno opravljajo svoje delo. Motor daje zanesljiv občutek in dejansko me v času testiranja ni negativno presenetil, čeprav je majhen in enostaven, se dobro znajde na terenu.
Kasneje nam je Jaka pripravil trial ''sekcijo'' ter pokazal kako se jo pravilno odpelje. Ob tem nam je tudi teoretično razložil pravilen pristop k vožnji določenih delov sekcije. Na splošno se pri trialu daje velik poudarek na psihični pripravi, saj je koncentracija obvezna za lovljenje ravnotežja, kar je eno od bistev pri uspešnem premagovanju ovir.
TX Randonne 125cc poganja zračno hlajeni, 4-taktni enovaljnik s petimi prestavami. Razmerja med prestavami so v primerjavi s klasičnimi triali daljša, kar omogoča tudi hitrejšo in tekočo vožnjo po brezpotjih, po želji pa se lahko peljete tudi v mesto. Na primer v trgovino, po manjšem nakupu, saj je motocikel legalen tudi v cestnem prometu. Na krmilu ima dovolj pregleden multifunkcijski zaslon, zažene se s pritoskom na gumb zaganjača ali nožno.
Po slabih dveh urah vožnje (že po eni uri sem moral zaradi krčev zamenjati prst na sklopki) sem bil prijetno utrujen in zadovoljen z nekaj osvojenimi osnovami trial vožnje. Zagotovo se še kdaj vrnem na trial, saj je resnično zabaven, zato bi ga za sprostitev priporočil vsem, ki so izpostavljeni stresu. Kot zanimivost, Jaka nudi tudi individualne treninge, za 2 uri vas bo to stalo razumnih 20 evrov.
Povzetek: zelo preprost in vsestranski off-road motor namenjen vsem, ki želijo v prostem času izpopolniti tehniko in se ob tem zabavati ter rekreirati.
Več informacij lahko najdete na uradni spletni strani slovenskega zastopnika za motocikle Gas Gas, www.ogrismoto.si .
Uroš Jakopič, foto: Uroš Jakopič, Mark Mavretič