KTM 520 EXC in Honda CR 125 R

To, da se dvotaktni motorji poslavljajo, ponavljamo že vsaj dve leti. Vedno strožja merila ekologije ne sprejemajo olja, ki se skozi izpuh širi v ozračje. Izpuh dvotaktnika je pač tak. Nekateri bodo dejali, da je umazan, drugi, da diši lepše od najdražjega francoskega parfuma. Motociklistična industrija zato ni stala križem rok. Vsi vodilni proizvajalci motociklov za motokros in enduro so poslali na trg nove, sodobne štiritaktne dirkalnike, ki so v marsičem zelo podobni motociklom z dvotaktnim motorjem. Pa bo življenje s štirimi takti res boljše? Nam se namreč že sedaj toži po iskrih dvotaktnih strojih.

24. 8. 2001

KTM 520 EXC

Mišičnjak

Med endurovci je KTM 520 EXC zelo priljubljen. Poganja ga sodoben štiritaktni motor, ki se odlikuje z majhno težo, goro navora in močjo, ki jo je težko povsem izkoristiti na naših stezah za motokros ali kolovoznih poteh. Opremljen je z električnim zaganjalnikom, ki je danes nujna oprema na motociklih za hard enduro.

Časi, ko so endurovci med gostilniškimi debatami s ponosom razlagali, kako so zlomili nožni zaganjalnik, so minili. Tudi ko motor sredi hitrostne preizkušnje ugasne, je dovolj le pritisk prsta na rdeč gumb in že se oglasi zamolklo bobnenje enovaljnika.

Oznaka »six days« pomeni, da je motocikel že v osnovi namenjen resnemu dirkanju, saj je opremljen z močnejšim parom koles, zaščito motorja, ščitniki na krmilu, sedežem z žepkom za kontrolni karton, tekmovalnim zobniškim prenosom in žlahtnim dizajnom.

Izkazalo se je, da je za KTM testna steza za motokros zelo prekratka. Druga in tretja prestava, iz kroga v krog, za četrto peto in šesto je zmanjkalo ravnine. Saj ne, da bi bilo dolgčas, nasprotno, na tako močnem stroju ni nikoli dolgčas. Le motor obljublja veliko več, saj v klanec kar vleče in vleče. Štiritaktniki so, kakor kaže, še vedno bolj domači na hitrih in odprtih stezah. Vzmetenje je prilagojeno vožnji po brezpotjih, kjer deluje brezhibno. Za resno odpeljan krog na stezi za motokros pa je premehko. V prid mu štejemo tudi učinkovito zaviranje, saj zavoram pomaga še zaviranje motorja ob odvzemu plina.

KTM 520 EXC je v izvedbi »six days« pravo orožje velikega kalibra. Čeprav je štiritaktnik, je okreten in dobro vodljiv. Motor je močan in zvezno podaja moč, zato ni zahteven za vožnjo. Le pri dodajanju plina je potreben občutek. Ko enovaljnik zapoje skozi športni izpuh, je precej zoprno, če mu pot prekriža drevo ali grmovje.

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 1-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - 4 ventili

Vrtina x gib: 95 × 72 mm

Prostornina: 510, 4 cm3

Uplinjač: Keihin MX FCR 39

Največja moč in navor: tovarna ne navaja podatkov

Vžig: električni

Zaganjalnik: električni

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, večploščna sklopka v oljni kopeli, verižni prenos na kolo

Okvir in vzmetenje: enojni okvir (CroMo), spredaj teleskopske vilice upside-down, gib 295 mm - zadaj nihajka, blažilnik WP PDS z neposrednim vpetjem na nihajko, gib 320 mm

Gume: spredaj 90/90-21, zadaj 140/80-18

Zavore: spredaj in zadaj po 1 × kolut (spredaj premera 260 mm, zadaj premera 220 mm)

Mere in masa: medosna razdalja 1481 mm - višina sedeža od tal 925 mm - posoda za gorivo 8, 5 l, masa (tovarna) 112 kg

ZASTOPA IN PRODAJA

Prodaja: Motor jet, MB (02/460 40 54), Moto Panigaz , KR(04/234 21 00), AXLE. KP (05/663 23 77), Habat Moto Center, LJ (01/541 71 23)

Honda CR 125 R

Strup je v majhnih stekleničkah

Honda zapoje že ob prvem sunku na zaganjalni ročici. »Ah, kako lahkotno vžigajo tile dvotaktniki, « je prva misel. Rezek zvok med ogrevanjem in neposredno odzivanje na gib ročice plina z visokimi vrtljaji obljublja »strupen« značaj. Pri polnem plinu Hondo dobesedno katapultira iz ovinka.

Tekmovalni »kit« SRS namreč še dodatno poživi tako ali tako živahni dvotaktnik. S tem kompletom, ki vsebuje dirkalni izpušni sistem, bat, cilinder in lamele, Honda izstisne kar 43 iskrih konjev. Ti podivjajo v srednjem območju vrtljajev in se ne umirijo do najvišjih vrtljajev, torej tam nekje pri dvanajstih tisočakih in pol.

Občutek, ko Honda poleti prek grbin, je izredno lahkoten. Vzmetenje, ki so ga priredili željam Roka Sitarja, dobro pobira neravnine in blaži pristanke tudi po največjih skokih. Le privajanje na togost aluminijastega okvirja zahteva nekaj časa, saj ne blaži sunkov, kakor je značilno za klasične krom-molibdenove okvirje. V zraku, se pravi med skoki, tudi srednje sposoben voznik uspešno popravi napake.

Lahkotnost v vožnji in odziven motor sta glavna aduta dvotaktne Honde, nič slabša pa ni pri zaviranju. CR 125 R je s tem potrdila Hondin sloves, saj med dvotaktnimi dirkalniki za kros najbolje zavira. Prikupna igrača za tekmovalce in vse, ki jim je motokros le razvedrilo za konec tedna.

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 1-valjni - 2-taktni - tekočinsko hlajen - sesanje prek lamel

Vrtina x gib: 54 × 54, 4 mm

Prostornina: 125 cm3

Uplinjač: Mikuni 36 mm TMX

Največja moč in navor: tovarna ne navaja podatkov

Vžig: električni

Zaganjalnik: nožni

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, večploščna sklopka v oljni kopeli, verižni prenos na kolo

Okvir in vzmetenje: aluminijast okvir box zasnove, spredaj teleskopske vilice upside-down, gib 304, 8 mm - zadaj nihajka, enojni blažilnik, gib 317, 5 mm

Gume: spredaj 80/100-21, zadaj 100/90-19

Zavore: spredaj in zadaj po 1 × kolut (spredaj premera 240 mm, zadaj premera 240 mm)

Mere in masa: medosna razdalja 1457 mm - višina sedeža od tal 947 mm - posoda za gorivo 7, 5 l, masa (tovarna) 87, 5 kg

ZASTOPA IN PRODAJA

Prodaja: AS Dom­ža­le d.o.o., Blat­ni­ca 3A, (01/562 22 42), Tr­zin

Peter Kavčič

FOTO: Uroš Potočnik

  • Tehnični podatki

    Motor: 1-valjni - 2-taktni - tekočinsko hlajen - sesanje prek lamel
    Navor: tovarna ne navaja podatkov
    Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, večploščna sklopka v oljni kopeli, verižni prenos na kolo
    Okvir: aluminijast okvir box zasnove, spredaj teleskopske vilice upside-down, gib 304,8 mm - zadaj nihajka, enojni blažilnik, gib 317,5 mm
    Zavore: spredaj in zadaj po 1 × kolut (spredaj premera 240 mm, zadaj premera 240 mm)
    Teža: medosna razdalja 1457 mm - višina sedeža od tal 947 mm - posoda za gorivo 7,5 l, masa (tovarna) 87,5 kg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri