KTM 690 Supermoto

Pri KTM-u pravijo, da je novi supermoto droga na dveh kolesih. Drzne besede, toda ali naj jim verjamemo? No, poskusiti ni greh, pravi stari rek, in smo preizkusili, kaj zmore na zavitih španskih hribovitih cesticah in na stezi za karting. Ko smo vračali testne motocikle, se je že večerilo, mi bi pa še! Toliko o zasvojenosti. Driftanje nedvomno povzroča zasvojenost, to ve vsak, ki mu je uspelo premagati mejo fizike in razuma. In KTM 690 Supermoto je prava 'doza', nov 'fiks' adrenalina.

29. 3. 2007

Sonce, prijetne temperature in fantastične gorske ceste v okolici Taragonne z asfaltom, ki gumi zagotavlja skoraj 100-odstotni oprijem, ter seveda novi KTM so bili glavni razlogi za nasmejane obraze izbrane novinarske srenje.

Seveda bi bilo brez 690 SM vse to videti kot izlet upokojencev zunaj turistične sezone, a ker smo se vozili od jutra do večera, je bilo adrenalina v izobilju.

To, da so Avstrijci pravzaprav izumili današnjo kategorijo supermoto motociklov za vsakdanjo rabo, menda danes ve že vsak. Po prvih dirkah v ZDA v osemdesetih letih se je trend preselil v Evropo, predvsem v Francijo, in se nato trdno ukoreninil v Mattighofnu, kjer so zaslutili tržno nišo.

LC4 je bila in je še vedno oznaka, ki je s supermotom tesno povezana. Staro oznako 640 je zamenjala 690, kar pa pomeni, da novinca poganja povsem nov enovaljni motor LC4 s 650 kubičnimi centimetri prostornine. Ta je lažji za tri kilograme in premore za 20 odstotkov več moči. S 65 'konji' je najmočnejši enovaljnik v tem trenutku in zmore pognati motocikel do hitrosti 186 kilometrov na uro. Preverjeno in še več, pri tem ostaja miren in ne daje občutka, da se motor muči in da mu grozi razpad. Tega tako prefinjeno ne doseže nihče od konkurence!

Poleg tega so nov motor opremili še z 'antihopping' sklopko. V praksi to pomeni, da ko pripelješ pred ovinek (seveda z dovolj veliko hitrostjo), ob stisku prednje zavore zadnje kolo zapleše v elegantno drsenje, ki je zaradi te sklopke varnejše kot prej. Izkušeni vozniki imajo sicer svoj 'antihopping' v kazalcu in sredincu leve roke, ko z občutkom poprimejo za ročico sklopke, a niso vsi tako dobri kot recimo naš vrhunski dirkač Aleš Hlad. Za povprečnega uporabnika je 'antihopping' dobra stvar!

Tehničnih sladkorčkov pa še ni konec. Zaradi strožjih okoljevarstvenih predpisov so ga morali opremiti z elektronsko nadzorovanim vbrizgom goriva. Odločili so se za kombinacijo električnega kabla in klasične žice za plin. Zadnja preprečuje predoziranje goriva ob dodajanju plina, ki ga zazna krmilna enota. V praksi pa to pomeni, da motor tudi v nižjih vrtljajih deluje precej nežno in mirno, brez sunkovitega potegovanja, ki je tako značilno za klasične sisteme elektronskega vbrizga goriva. Res pa je, da motor najlepše zaživi šele nad 4.000 vrtljaji, od koder naprej tudi sprosti največjo zalogo moči in navora.

V svetu enovaljnikov je nov palični okvir (jeklene krom-molbidenove cevi) revolucionaren izdelek, ki zagotavlja stabilnost pri velikih hitrostih, hkrati pa ostaja lahek, saj ne tehta več kot štiri kilograme. Podobno velja za nihajko, ki je aluminijast odlitek z lepo vidnimi 'mrežastimi' ojačitvami. Celoten motocikel tako kljub dokaj zajetnim zunanjim meram in mačističnemu videzu ne preseže 152 kilogramov. In to je masa z vsemi tekočinami vred, le bencin je treba še doliti.

Zaradi tradicije in zavezanosti športu so se odločili ponuditi tri izvedbe, od tega sta oranžna in črna enaki, razlika je le v barvni kombinaciji. Tretji z imenom Prestige pa namesto klasičnih supermoto platišč z žičnimi naperami premore lahka lita platišča in sprednjo zavoro z radialno črpalko ter še zmogljivejšo radialno štiribatno čeljust. Pod oboje se je podpisal italijanski Brembo.

In kako se zadeva pelje? Presneto dobro! V rokah je neverjetno lahkoten, kratka medosna razdalja pa omogoča brutalen napad na ovinke. Tam blesti, saj motocikel kot paket deluje zanesljivo, natančno sledi ukazom in poleg odličnega pospeševanja poskrbi tudi za učinkovito zaviranje. V velik plus mu štejemo tudi, da se bo na njem dokaj udobno peljala tudi sopotnica. Pa ne le na kratkih izletih, ampak tudi kam dlje, recimo v mesto, kjer bo novi SM 690 zaradi svoje pojave nedvomno pritegnil precej pogledov. Enovaljnik v nasprotju s starim namreč ne trese (zaradi grede za dušenje tresljajev). No, malo še, toda to je prijetno božanje v primerjavi s tem, kar je počel stari supermoto.

Skratka, tresljaji niso moteči in vožnja po avtocesti je udobna tudi pri hitrosti, večji od 120 kilometrov na uro. Skoraj neverjetno, mar ne! ? Ob vsem tem pa njegova cena ni pretirana. Res je, da obstajajo tudi cenejši supermoti, a nimajo toliko najboljše možne opreme in toliko zmogljivosti ter ne zagotovijo toliko užitkov v vožnji. To pa tudi nekaj šteje, saj menda govorimo o supermotu – zabavi na dveh kolesih.

KTM 690 Supermoto

Motor: enovaljni, štiritaktni, 653, 7 cm3, 47, 5 kW pri 7.500/min, 65 Nm pri 6.550/min, el. vbrizg goriva

Okvir, vzmetenje: jeklen cevni, spredaj nastavljive vilice USD, zadaj nastavljiv (samo povratni gib) enojni blažilnik (Prestige – nastavljivost v obe smeri)

Zavore: spredaj radialne zavore, koluta premera 320 mm (Prestige tudi radialna črpalka), zadaj 240 mm

Medosna razdalja: 1.460 mm

Posoda za gorivo: 13, 5 l

Višina sedeža od tal: 875 mm

Masa: 152 kg brez goriva

Cena test­ne­ga vozi­la: 8.250 evrov

Kontakt: www.hmc-habat.si, www.motorjet.si, www.axle.si

Hvalimo in grajamo

+ zabaven, vsestransko uporaben

+ velika končna in potovalna hitrost

+ motor (močan, ne trese)

+ edinstveno oblikovanje

+ vrhunske komponente (zlasti izvedba Prestige)

+ ergonomija

- majhne številke na merilniku vrtljajev

Peter Kavčič

Foto:? Herwig Peuker (KTM)

  • Osnovni podatki

    Cena osnovnega modela: 8.250 evrov €
  • Tehnični podatki

    Motor: enovaljni, štiritaktni, 653,7 cm3, 47,5 kW pri 7.500/min, 65 Nm pri 6.550/min, el. vbrizg goriva
    Okvir: jeklen cevni, spredaj nastavljive vilice USD, zadaj nastavljiv (samo povratni gib) enojni blažilnik (Prestige – nastavljivost v obe smeri)
    Zavore: spredaj radialne zavore, koluta premera 320 mm (Prestige tudi radialna črpalka), zadaj 240 mm
    Višina: 875 mm
    Posoda za gorivo: 13,5 l
    Medosna razdalja: 1.460 mm
    Teža: 152 kg brez goriva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri