Ste že kdaj pomislili, da bi svoj zvesti motor po letu ali dveh uporabe osvežili z novo plastiko,
s kakšnim na pogled vabljivim »hi-tech« oblikovnim dodatkom, vse skupaj za recimo kakšnih petdeset tisočakov našega denarja stroškov? Delati in zapravljati (raje rečem vlagati) se da čez zimo, da pač človeku ni dolgčas, ko se
brezidejno prestavlja po garaži.
Ta misel se mi je utrnila, ko sem v Španiji dokaj mimo uradnega programa dobil v roke modro obarvani KTM Six Days. Doživel sem ga, ker smo se novinarji tam nad Barcelono vsakih nekaj deset kilometrov skupinsko presedali z motorja na motor. In si tako tešili bencinsko strast, če razumete, kaj to pomeni.
Skratka, KTM je imel za novinarje pripravljenih precej različnih motociklov; nekaj pa je bilo - recimo jim »tolažilnih«, da pač čakajoči mojstri tipkovnice niso brezdelno bolščali v zrak, ko so bili najbolj vroči stroji na cesti.
Six Days je bil tam namenjen kot tolažilni motocikel, čeprav je bil videti kot nova ideja z bogatega cenika za modele LC4, pač v znanem avtomobilskem slogu, ko dodana črka ob imenu avtomobila pomeni drugačen, praviloma bogatejši paket opreme. Tako KTM na straneh izredno ličnih prospektov predstavlja model Adventure-R, za primer. Nekaj časa nisem mogel zbistriti slike, da bi na pamet izluščil, iz katerega paketa opreme je, zato tudi vam ni treba brskati po domačih ali evropskih cenikih.
Torej, naj odgrnemo skrivnost: običajni motocikel LC4 640 v izvedbi Six Days je nemška ideja. Tamkajšnji zastopnik rad pripravi omejeno serijo malce dodelanih motociklov, da se pač ne ukvarja z zunajsezonskimi popusti, sem slišal. Ideja sploh ni napačna, mar ne, pa čeprav si vsak slovenski motorist prizadeva, da bi sklestil ceno do dna.
O klasičnem LC4 640 vemo, da je predstavnik sveta, imenovanega trdi enduro, hard enduro - toda z manjšo olajšavo, ker ima električni zaganjalnik in civilna stikala. Hard enduro pa je tudi način življenja, ne zgolj videza; Cenijo se mlad duh, mišice, sposobnost premagovanja. Jasno, da mora biti temu primeren tudi stroj. Kot žrebec. Ve se, komu pripada vlečno kljuse.
Na srečo je generacija 640 uporabna tudi na cesti, in če si kupite darilo v obliki cestnih gum na širokih kolesih, imate na izbiro še lastno predelavo supermoto, o čemer sploh ne kaže dolgo razmišljati. Torej, v osnovnem paketu 640 dobite kakovostne dele, dovolj racionalno sestavljene okoli enovaljnega štiritaktnika, ki je ohranil nožni zaganjalnik in ima v vseh pogledih dovolj moči in navora.
Celoten paket je športno preizkušen, trpežen, kolikor je mogoče pričakovati od športnega žrebca, in vsestransko uporaben. Kajti sedi se lepo pokončno, kot pristoji rasnemu terencu, oprijem z motociklom je zanesljiv in vozne lastnosti predvidljive.
Če menite, da je tradicionalna oranžna ali civilizirano siva barva preveč konfekcijska, nastopi recept Six Days: modre plastike in ustrezne nalepke; ščitniki rok in ročic so zakon; aluminijast ščitnik trebuha motorja z vrezanim imenom KTM pa je grobo eleganten, da je že sam po sebi vreden pogleda in denarja; jasno, grobo ozobljenih gum ne pozabite. Za teren so super, na asfaltu tresejo.
Zastopa in prodaja: Motor jet, MB (02/460 40 54), Moto Panigaz , KR(04/234 21 00), AXLE. KP (05/663 23 77), Habat Moto Center, LJ (01/541 71 23)
Tehnični podatki
Motor: 1-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - 1 odmična gred v glavi (OHC) - 4 ventili - uplinjač Mikuni BST 40, gorivo eurosuper OŠ 95
Vrtina x gib: 101 x 78 mm
Prostornina: 625 ccm
Kompresija: 11, 0 : 1
Največja moč: 36 kW (49 KM) pri 7.500/min
Največji navor: 52 Nm pri 5.500/min
Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - veriga
Okvir: enojen (krom-molibdenov) jeklen cevni - medosna razdalja 1510 +/-10 mm.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice WP upside-down, premer 43 mm, gib 270 mm - zadaj aluminijaste nihajne vilice, centralni blažilnik WP, gib 300 mm
Gume: spredaj 90/90 - 21 - zadaj 140/80 - 18, znamka Metzeler Enduro 3.
Zavore: spredaj 1x kolut Brembo f 300 mm z
2-batno čeljustjo - zadaj kolut f 220 mm z 1-batno čeljustjo.
Mere in masa: višina sedeža od tal 955 mm - posoda za gorivo 12 (18) litrov - masa (suha, tovarna) 136 kg
Mitja Gustinčič
Motor: | 1-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - 1 odmična gred v glavi (OHC) - 4 ventili - uplinjač Mikuni BST 40, gorivo eurosuper OŠ 95 |
---|---|
Navor: | 52 Nm pri 5.500/min |
Prenos moči: | večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik - veriga |
Okvir: | enojen (krom-molibdenov) jeklen cevni - medosna razdalja 1510 +/-10 mm. |
Zavore: | spredaj 1x kolut Brembo f 300 mm z |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice WP upside-down, premer 43 mm, gib 270 mm - zadaj aluminijaste nihajne vilice, centralni blažilnik WP, gib 300 mm |
Teža: | višina sedeža od tal 955 mm - posoda za gorivo 12 (18) litrov - masa (suha, tovarna) 136 kg |