Naslov zveni kot zanimiva gurmanska kombinacija, pove pa pravzaprav vse - bistvo vseh novosti, ki so jih pripravili pri KTM-u za leto 2007.
Izbrani novinarski javnosti so nedaleč stran od Mozartovega Salzburga, v gozdovih, postlanih s preprogo iz sladkih borovnic, predstavili novo orožje za hard enduro in na tamkajšnji lokalni motokros stezi še popolnoma prenovljeno paleto motociklov za motokros.
Enduro
Začnimo pri enduro novostih. Ta družina šteje kar osem različnih motociklov. Med njimi so dvotaktni EXC 125, 200, 250 in 300, ki mimogrede še decembra letos dobi tudi električni zaganjalnik! Štiritaktniki so EXC-F 250, ki je popolnoma nov in ga poganja za enduro prirejeni zmogljivi agregat iz lani predstavljenega kros modela SX-F 250, potem pa še 400 EXC Racing ter EXC 450 Racing in 525 Racing.
Nova enduro pridobitev v tej vedno večji avstrijski motoristični hiši je pravo orožje za zabavo v gozdu. Je izredno lahkotno vodljiv, kar bo všeč tako začetnikom kot mojstrom enduro vožnje. Nekaj več moči in navora v sicer zelo močnem agregatu bi si želeli le pri nižjih vrtljajih, toda to se da po besedah KTM-ovih inženirjev preprosto pozdraviti z drugačno kombinacijo verižnikov in z odstranitvijo vložka za zmanjševanje hrupnosti izpušnega sistema.
Za ljubitelje ekstremnih enduro voženj so poskrbeli z novostmi pri dvotaktnikih, ki imajo možnost dvostopenjske nastavitve krivulje moči oziroma samega značaja motorja. Prvi korak je le izklop kabla, drugi pa zahteva manj kot deset minut dela za zamenjavo vzmeti pri ventilu v izpušnem kanalu, s čimer se odvzame agresivnost motorju. Razlika je zelo očitna in pomaga pri premagovanju zelo zahtevnih vzponov, saj zadnje kolo bolje prenaša moč na podlago. Modelov EXC 400, 450 in 525 niso bistveno spreminjali (le nekoliko dodelano vzmetenje in nove grafike) - zakaj bi spreminjali nekaj, kar je dobro? Morda bo kaj več novega za leto 2008.
Motokros
Tu je popolnoma nova celotna paleta motociklov, ki šteje (če odmislimo serijo mini SX za otroke) šest modelov. SX 85 je skoraj nespremenjen.
Povsem nov z lažjim in močnejšim agregatom je SX 125, s katerim se mlad voznik hitro uči veščin na dirkalniku prave velikosti. Tehta vsega 89, 5 kilograma (brez goriva) in je v rokah neverjetno lahkoten in obvladljiv. S tem modelom KTM dokazuje, da dvotaktniki ne bodo izumrli še tako kmalu, saj je lahko novinec nedvomno konkurenčen 250-kubičnim štiritaktnikom, poleg tega pa je poceni in enostaven za vzdrževanje. SX-F 250 je sicer z novim okvirjem in vzmetenjem ter z novo plastiko (lažji dostop do filtra, zadnjega blažilnika in agregata za mehanike) veliko pridobil.
Nedvomno največja novost je prav tako povsem nov SX-F 450, ki se lahko pohvali z mehkejšim podajanjem moči, štiristopenjskim menjalnikom in električnim zaganjalnikom. Lahko rečemo, da se po novem vsi KTM-i obnašajo zelo ’japonsko’, kar je bil tudi njihov cilj (to so odkrito priznali, saj so to zahteve ameriškega trga). Kompakten agregat, ki tehta manj kot 30 kilogramov (449 cm3, vrtina in gib -97/60, 8 mm), z dvojno odmično gredjo v glavi je zdaj najsodobnejši. Moči ima v izobilju, je odziven, lahko obvladljiv (v nasprotju s KTM-ovimi kros modeli iz preteklih let), ne trese (dvojna gred za dušenje tresljajev), vžiga pa takoj vroč in hladen le s pritiskom na gumb.
Zelo so se potrudili tudi pri vzmetenju, saj je to doslej najbolje vzmeteni KTM, kar smo jih vozili. Celo sedaj položneje vpeti zadnji blažilnik PDS (za 10 milimetrov daljši gib) deluje tako dobro, da mu na kratki in zaprti stezi za kros nismo našli omembe vredne zamere. Zavore so, kot se za KTM spodobi, zelo močne in dajejo dober občutek pri doziranju zavorne moči. Brez goriva (posoda za gorivo sprejme osem litrov) tehta 104 kilograme. Za rekreativca je to vrhunski, za dirke že pripravljen motocikel, da se izkaže tudi v rokah profesionalca, pa je letos dokazal mladi Španec Jonathan Barragan.
KTM je z novimi modeli v krosu nedvomno pokazal, da se ne nameravajo predati japonski konkurenci, ki stavi na aluminijaste okvirje, in da so zadnja leta v razvoju pridno delali. V motokros areni suši ni več edina specialiteta.
Novosti SX, SX-F in EXC 2007
- 125 cm3 – Povsem nova oblika valja in glave, agregat je močnejši za 700 g.
- Vsi dvotaktniki imajo za 12 odstotkov zmogljivejšo vodno črpalko.
- EXC 200 ima več moči, nov uplinjač in krivuljo vžiga.
- Dvotaktni modeli z 250 cm3 imajo novo obliko valja, dvostopenjsko nastavljiv ventil (power valve), ki omogoča spremembo krivulje moči, in prilagodljivo elektroniko (CDI), kjer se z izklopom električnega kabla spremeni krivulja vžiga.
- Za boljši oprijem zadnje gume in podajanje moči ima SX 250 težji vztrajnik na magnetu.
- EXC 300 z električnim zaganjalnikom.
- Nov nožni zaganjalnik.
- 400, 450 in 525 EXC imajo nov pokrov sklopke za lažji dostop.
- Modeli EXC z novimi 48-milimetrskimi polno nastavljivimi vilicami in blažilnik PDS z novo nastavitvijo.
- Črna Excellova kolesa.
- Nova oblika in manjša masa zavornih kolutov.
- Nov izpuh.
- Nova plastika (z natiskanimi grafikami na spojlerjih) pri modelih SX/SX-F.
- Nov okvir z ovalnimi cevmi in nihajka za SX in SX-F.
- Vilice 48 milimetrov (zaprta kartuša), blažilnik PDS z 10 milimetrov večjim gibom za vse modele SX in SX-F.
- Povsem nov 450-kubični štiritaktni agregat (SX-F 505 bo na voljo decembra).
besedilo: Peter Kavčič
foto: H. Peuker, M. Haliwax, H. Mitterbauer