Italijanski Malaguti za svoje skuterje rad sega po letalskih imenih. Phantom F-12 je primerek s cenejšega dela cenika.
Razvajeni smo. Če motor ni tekočinsko hlajen, nas še gane ne več, pa čeprav je dražji. Toda palica ima vedno dva konca. Tisti izkušeni, ki so se učili pri Angležih, trdijo: »Čim več elementov ima motor, tem več je možnosti, da se kaj pokvari.« Ali tako nekako.
Na kratkem druženju smo imeli črno obarvanega, čeprav smo na pomlad videli tudi opaznejši skuter F-12 v barvah, ki jih nosi superbiker Fogarty. No ja, barva je stvar okusa, tako kot oblika. Ta je simpatična, cenenost ni izrazita in edina pripomba je ta, da skuter za sedežem nima nobenega ročaja, da bi ga človek lažje postavil v garažo. To moti.
F-12 je klasičen skuter, dovolj prostoren za udobno vožnjo, ni pa namenjen dvema osebama. Skupna masa (voznik in skuter) ne sme presegati 183 kg, so zapisali v navodila.
Čeprav je med cenejšimi, je opreme kar nekaj: zaklenjen sedež z vdolbino za čelado in s posodami za gorivo in olje pod ključem, kljuka v prednjem delu školjke za obešanje prtljage, jeklena kljuka za priklepanje skuterja, iz treh okroglih »uric« sestavljena armaturna plošča, nastavljiva prednapetost vzmeti zadnjega blažilnika, dva lečasta žarometa v kljunu . . kar mamljivo.
Skuter lepo vžiga tudi v ogabnem mrazu, gladko steče in gladko vleče. Da ga ohlaja zrak, ni bilo opaziti niti na najostrejšem ljubljanskem klancu, ki ga je naš skuter gladko zmogel. Vzmetenje in zavore delujejo korektno, povsem v mejah tega, česar smo navajeni pri bolj znanih izdelkih.
Vtis po prvih kilometrih je dober. In enako menimo za delo zastopnika, Ta je dobro razširil svojo mrežo, ki šteje 20 prodajno-servisnih partnerjev.
Malaguti ima že v knjižici o uporabi skuterja predstavljeno dodatno ponudbo opreme, ki obsega visok vetrni ščitnik, prtljažni kovček, alarm, prekrivalo za skuter . . skratka, vse želje si lahko izpolnite.
Zastopa in prodaja: TrgoAvto d.d., Pristaniška 43/a, (05/663 60 00), Kp.
Tehnični podatki
Motor: 1-valjni - 2-taktni - zračno hlajen z vetrnico - uplinjač Dell'Orto 12 - vrtina in gib 40 × 39, 2 mm - prostornina 49, 2 cm3 - samodejni brezstopenjski menjalnik, klinasti jermen, zobniški sklop ob kolesu - električni in nožni zaganjalnik.
Gume: spredaj 120/70-12 - zadaj 130/70-12
Zavore: spredaj 1 × kolut f 120 mm - zadaj boben f 110 mm
Mere in masa: dolžina 1780 mm - medosna razdalja 1240 mm - posoda za gorivo/rezerva 8, 5/3 l - masa (brez tekočin, tovarna) 84 kg
Mitja Gustinčič
Motor: | 1-valjni - 2-taktni - zračno hlajen z vetrnico - uplinjač Dell'Orto 12 - vrtina in gib 40 × 39,2 mm - prostornina 49,2 cm3 - samodejni brezstopenjski menjalnik, klinasti jermen, zobniški sklop ob kolesu - električni in nožni zaganjalnik. |
---|---|
Zavore: | spredaj 1 × kolut f 120 mm - zadaj boben f 110 mm |
Teža: | dolžina 1780 mm - medosna razdalja 1240 mm - posoda za gorivo/rezerva 8,5/3 l - masa (brez tekočin, tovarna) 84 kg |