Na dirki v Braziliji leta 1954 je italijanski Mondial na poti do zmage v razredu 125 kubičnih centimetrov v osmih krogih dvakrat prehitel novinca, Hondo R125. Sam Soichiro Honda se je po dirki oglasil pri Italijanih in jih poprosil za tehnične nasvete. Ti so mu dobrohotno odstopili kar motorno kolo, ki ga je Japonec preštudiral in tako tudi s pomočjo Mondiala spremenil svoje rdeče-srebrne dvokolesnike v zmagovite rakete. Več kot pol stoletja zatem, leta 1999, so se vloge zamenjale. Honda je pokroviteljsko pomagala pri ponovnem rojstvu znamke Mondial in prestižnega modela Piega.
Leta 1999 je Roberto Ziletti, podjetnik, »težak« 350 milijonov evrov, in motoristični navdušenec, od družine Boselli kupil ime Mondial. Navdih za ponovno vstajenje ene najbolj znanih italijanskih motorističnih znamk je po njegovih besedah prišel iz srca. »Ne sledim logiki posla, saj se v primeru Mondiala predajam svoji strasti, ki jo imam v sebi! « zatrjuje Mondialov predsednik. No, do sedaj ga je ta strast veljala že 9 milijonov evrov!
Mondial ni tako slaven kot njegova italijanska tekmeca MV Agusta ali Benelli, pa vendar ga štejem v krog največjih »Italijanov«. Med leti 1949 in 1957 so se v razredih 125 in 250 kubičnih centimetrov kar petkrat okitili z naslovom svetovnih prvakov. Ko ga je navdušeni tiskarski milijonar Zanetti izbral, da bo nosil ime super motocikla, je zadel terno. Da bo imel od izbranega imena celo koristi, se je izkazalo, ko je za svoj sanjski motocikel iskal dobavitelja agregatov.
Po odslovitvi pri Suzukiju so ga uslišali pri Hondi, brezosebnem japonskem gigantu! Redek je tisti srečnež, ki mu Honda nakloni vsaj drobtinice s svoje mize, tokrat pa so bili Italijani iz tovarne v Arcori pri Milanu deležni japonske pogače. Pri Hondi namreč niso pozabili pomoči Modiala, ko so se v petdesetih letih prejšnjega stoletja učili izdelave tekmovalnih strojev. Učenec je tako prekosil učitelja in vlogi sta po več kot pol stoletja zamenjani.
Pod lepotčevo kožo
Ko Piego prvič ugledam, pričenjam Roberta razumeti. Motocikel je božansko lep, vse od nenavadno oblikovanega sprednjega dela z vertikalnim parom žarometov do zadka iz karbona. Tudi njegovi tehnični podatki so skorajda nebeški. Mondialovo agregatno srce je nekoliko prirejen 999-kubični Hondin stroj V-zasnove, vzet iz modela SP-1. Vas zadovoljijo številke, kot sta denimo 140 »konj« (štiri več kot pri originalnem Hondinem agregatu) in suha masa 179 kilogramov? Gospoda, naj vas spomnim, da je s takšnimi lastnostmi Piega dorasel tekmec najhitrejšim in najboljšim V-twinom.
Letos bo kupcem na voljo le 250 primerkov, zanj pa boste morali navdušenci odkartati okoli 30 000 evrov. Za te novce boste deležni ekskluzivnosti, ki se poleg visokih tehničnih zmogljivosti ogleduje še v obilju najboljše opreme. Preverite na www.mondialmoto.it. Hondin agregat je razprt pod kotom 90 stopinj, Mondial pa ga opremlja s svojo zračno komoro iz karbona, z lastnim vbrizgom goriva s 54 milimetrskimi sesalnimi grli in z izpušnim sistemom. Ta je iz titana, nenavadno oblikovan in se konča v dveh medsebojno povezanih dušilcih, skritih v karbonskem zadku.
Cevni okvir iz zlitine krom molibdena in vanadija mi nekako diši po Ducatiju. Zadnja jeklena nihajka je odeta v karbon, kar po trditvah mož iz Mondiala prispeva k togosti, zagotovo pa prispeva k izrazito športnemu videzu. Spominjam se, da je imela Piega na salonu v Münchnu leta 2000, ko je bila prvič predstavljena, lastno vzmetenje, vendar so ga opustili. Sedaj Mondial s prednjimi vilicami opremlja Paioli, zadnje vzmetenje pa je Öhlinsovo.
Prilagajanja kažejo na sposobnost sklepanja kompromisov Zilettijeve ekipe, v kateri je tehnični šef Roberto Greco, ki je pred ducatom let in več vodil ekipo Venezuelčana Carlosa Lavada (se ga spominjate z Grobnika? ) na poti osvojitve svetovnega prvaka.
V ritmu vožnje
Testiranje ekskluzivnih in neserijskih motornih koles so sanje vsakega testnega voznika. Sedim na popolnoma novem in eksotičnem motociklu ter se preganjam po novem italijanskem dirkališču Adria blizu Benetk. Yesss! Bi si sploh želel še kaj več? Samo eno - suho stezo. Kljub vlažnemu asfaltu se torej zaženem po kratkem in zavitem dirkališču.
Hej, motocikel je izredno lahek in se hitro odziva, navora pa ima za cel koš. Agresivno skritemu za vetrnim ščitom in z nosom pred Hondino armaturo mi Piega daje občutek pravega dirkača. Rahlo sem razočaran le nad zvokom - ta je precej zadušen in Piegine športne slike zagotove ne dopolnjuje. Po prvih krogih spoznavanja postajava čedalje boljša prijatelja. Iščem suho pot mimo vlažnih predelov steze in Piega me ubogljivo streže. Karkoli se namenim storiti, srebrni Mondial rade volje postori.
Velike hitrosti mu ne povzročajo težav, prav tako se je voljan odzivati v zavojih. Pri tistih, v katerih sem moral pretakniti celo prvo prestavo (ta je zeeeelo dolga), pa me moti odzivnost na ročici za plin, ki ni po mojem okusu. Navdušen sem nad delovanjem elektronskega vbrizga goriva, ki je gladko in umirjeno. Takšne so tudi zavore. Agregat se najbolje počuti blizu 10 000 vrt/minuto, kjer se začne rdeče polje. Izjemno zmogljiv pa je tudi v srednjem režimu delovanja, saj me na kratkih ravninah kar izstreli na izhodu iz zavojev.
Ko motocikel parkiram, sem nad delom Zilettija in njegovih Mondialovih mož presenečen. Kar zamislite si: začeti z nič in ustvarili tako pregrešno lepo in tehnično izpopolnjeno motorno kolo, kot je tale Piega! Ziletti pa v rokavu skriva še dva aduta. Prvi se imenuje Nuda in bo kot slečena različica Piege na ogled novembra v Bologni, drugi pa se imenuje vstop v prvenstvo Superbike, kar mu ob podpori Honde utegne celo uspeti.
Tehnični podatki
Motor: Tekočinsko hlajen, dvovaljni, V-zasnove
Ventili: DOHC, 8 ventilov
Prostornina: 999 kubičnih centimetrov
Vrtina in gib: 100 x 63, 5 mm
Kompresija: 10, 8 : 1
Elektronski vbrizg goriva
Sklopka: Oljna, večploščna
Največja moč: 140 KM (104 kW) pri 9800 vrt/min
Največji navor: 100 Nm pri 8800 vrt/min
Prenos moči: 6 prestav
Vzmetenje: (spredaj) Popolnoma nastavljive teleskopske vilice »upside-down« Paioli, f 45 mm, gib 120 mm
(zadaj): Popolnoma nastavljiv blažilnik Öhlins, gib kolesa 115 mm
Zavore: (spredaj) 2 koluta f 320 mm, 4-batna zavorna čeljust Brembo
Zavore: (zadaj) Kolut f 220 mm, zavorna čeljust Brembo
Kolo (spredaj): 3, 50 x 17
Kolo (zadaj): 5, 50 x 17
Guma (spredaj): 120/70 x 17, Pirelli
Guma (zadaj): 190/50 x 17, Pirelli
Kot glave okvirja/predtek: 24, 5 °/ 101 mm
Medosna razdalja: 1420 mm
Višina sedeža od tal: 815 mm
Posoda za gorivo: 20 litrov
Masa s tekočinami (brez goriva): 179 kg
Besedilo: Roland Brown
Foto: Stefano Gada & Tino Martino
Motor: | Tekočinsko hlajen, dvovaljni, V-zasnove |
---|---|
Navor: | 100 Nm pri 8800 vrt/min |
Prenos moči: | 6 prestav |
Zavore: | (spredaj) 2 koluta f 320 mm, 4-batna zavorna čeljust Brembo |
Vzmetenje: | (spredaj) Popolnoma nastavljive teleskopske vilice »upside-down« Paioli, f 45 mm, gib 120 mm |
Višina: | 815 mm |
Posoda za gorivo: | 20 litrov |
Medosna razdalja: | 1420 mm |
Teža: | 179 kg |