Vročina puhti, kot bi se človek nastavljal pred vrati pekla. Zato podkurim Guzzijev dvovaljnik in se stegnjenih nog počasi odrolam ob obali. Mimo dišečih borovcev, rožmarinov in sivke. Iščem kakšno betolo, kjer bom v senci pergole vrgel na zob kapljo ali dve refoška, podloženo z nasoljenimi sardelami in domačim kruhom, pokapanim z oljčnim oljem.
Veste, življenje je lahko lepo.
Sopara in gneča kar kličeta po nečem drugem. Obala, pa tudi mesta v notranjosti, postaja preveč obljudena, da bi človek ohranil mirne živce. Pa vsak »dohtar« najprej pove, da se ni dobro vznemirjati. V lepem vremenu je tako zdravniško priporočen recept - motocikel: California Special biserno bele barve je vabljivo lep primerek.
Dovolj je likovno obdelan, da ga ni treba dodatno krasiti, čeprav je mogoče kupiti še to in ono . . morda torbe za odvečno prtljago. Čeprav, hm, mogoče bi pa človek kupil kaj za lastno rabo. Guzzi ima v butiku pri Versaceju oblikovano motoristično usnje, da je pač voznik v stilu.
Biserno bela! Lepa. Globoko se lesketajoči lak raztaplja žarke v morje potapljajočega se sonca. Lesket vleče poglede lastnika in mimoidočih. In misli se kaj kmalu izgubijo v prijetno sanjarjenje, saj ta motocikel sprošča domišljijo. Oblikovalec tega Guzzija je pustil svoji ustvarjalnosti zelo prosto pot. Kar so vešče roke italijanskih rokodelcev ustvarile iz kovine, je elegantno, oblikovno usklajeno in lično. Lepo dodelano.
Bordure so ročno delo, če vas to še kaj gane. Vredno ogledovanja. Mehko zaobljene linije ter zelo izrazna kombinacija laka in kroma vzbujajo misli o užitkarjenju, lagodnem gibanju, zapeljevanju.
Na prvi pogled vas morda California ne vzburi. Toda poglejte jo v živo. Potopite se v podrobnosti, ki govorijo, da je Guzzi original in ne cenena kopija. Morda mu najdete tudi kakšno napako in s kilometri kakšno sled rabe, a nihče ni popoln. Toda California je tako originalna in izrazna, da kot celota zmore ugodno prepričati, tudi če gledamo skozi denar.
Sam do današnje zelo široke družine kruizerjev ali custom motociklov, ki je tako množično osvojila svet, nimam izoblikovanega odnosa. Ti motocikli delujejo korektno, toda praviloma daleč od spoznanj ergonomije in tako tudi dobrega počutja. Vozne lastnosti me (skoraj) nikoli ne prepričajo, saj so merljive v absolutnem in zato ne dosegajo kakšnih razumnih vrednosti. Tu pa se odpira vprašanje varnosti, če je zavorni sistem primerljiv z ladijskim sidrom in vzmetenje z jogijem.
Viseti v sedežu, obešen na križna vretenca in s stegnjenimi nogami, ki v tej legi jemljejo telesu stabilnost, to ni ne udobno ne naravno. Toda človek se privadi. Guzzi po tej plati ni velik ekstremist, čeprav so ravno pri modelu California Special stopalke pomaknili precej naprej. Model Special je odprl novo smer, ki jo poznavalci imenujejo »Eurocustom«, saj združuje ameriški slog z evropskimi merili za tehniko in vozne lastnosti.
Sam model California je dolga leta Guzzijeva zvezda stalnica in prodajna uspešnica. Okoli leta 1998 jih je bilo prodanih že 40.000 in večina motociklov, po podatkih servisne mreže, še deluje. Zanimivo, mar ne? Guzzi v prenekaterem pogledu poseka konkurenco. Resda lahko s prispodobo rečem, da se na nizkem sedežu sedi kot na straniščni školjki in da roke visijo tako, kot bi imel tam razprt časopis.
Toda ne spreglejmo: noge so zelo blizu tal; oba klasična merilnika sta postavljena dovolj v smeri pogleda, da vozniku ne odvračata pozornosti s ceste; ste opazili, da ima Guzzi integralni zavorni sistem, ki veže prednji zavorni sistem z zadnjim: pohodiš pedal zadnje zavore, pa ta zavira še en prednji kolut. Ste videli kolute same? Velikost 320 mm in ime Oro Brembo prodaja za športne stroje!
Toda pri Guzziju vedo, da človek potrebuje dobre zavore, če se v dvoje spušča z gorskega prelaza. To so v zadnjem letu ugotovili (končno) tudi pri Harleyu. Ja, voznik Guzzija ima lahko leseno nogo in veliko strahu, pa ustavljanje 270 kg težkega stroja ni nevarno. V odmerjanju zavornega učinka pomaga tudi Boschev korektor zavornega učinka. Zavorni učinek je dober, daje zanesljiv občutek in po tej strani je lahko voznik zelo miren.
Guzzi ponuja varnost, napisano z velikimi črkami. Če pogledate na kolesa, odkrijete tehnično posebnost, ki jo imajo le redki: lep aluminijast obroč ima nekakšen dvojni rob (patentiran), v katerega so vpete špice. Zato ne predirajo stene kolesnega obroča in tako ima Guzzi gume brez zračnic. Te so varnejše, ker predrta guma počasneje izgublja zrak in se lahko voznik počasi in varno ustavi. Naj omenim še blažilnik nihajev krmila, ki je pripet na levem boku med okvir in prednje teleskopske vilice.
Prednje vilice znamke Marzocchi imajo krake debele 45 mm in so nastavljive tako v kompresiji kot v raztegu. Par zadnjih blažilnikov Sachs-Boge pa ima nastavljivo prednapetost vzmeti in nastavljiv razteg hidravlike. Če dodamo še jeklen cevni okvir zaprte konstrukcije (je pa razstavljiv), je paket najbogatejši ta hip. Vozne lastnosti so povsem predvidljive, dokler je voznik z motociklom nežen in vozi tekoče.
Grobega zaganjanja in podiranja v ovinke pa ne mara in se odzove z nihanjem dokaj nizke frekvence. Je obvladljivo. Opozori, da je voznik na robu dovoljenega.
O velikem dvovaljniku ni veliko povedati. Ni od včeraj, saj ga poznamo v malce drugačni obliki in s prostornino 703 cm3 tam od leta 1965. Zato mu lahko očitamo kakšno rešitev mimo modnih smernic. Recimo odmično gred v bloku in nekaj preveč tresljajev. Tresenje pa imajo nekateri radi, torej je to bolj stvar okusa kot tehnike.
Guzzi je vsestransko preizkušen in zato ne prinaša tveganja. Ima po dva ventila v glavi, gorivo dovaja valjema Weber-Marellijev vbrizgalni sistem, ki sesa zrak skozi par grl premera 40 mm. Tale dvovaljnik lahko dobro potegne sapo, sune tja proti 200 km na uro, zato je lahko poraba goriva krepkejša, kot smo navajeni. Vendar vse skupaj ni velike omembe vredno.
Petstopenjski menjalnik in suha sklopka precej zgledno sodelujeta in le kardanski prenos moči na kolo bi se lahko bolj pridušeno odzival. BMW je tu učinkovitejši. Privaditi se ga je treba in pozabiti, da bi človek zelo ostro pretikal navzdol. No, pa saj že filozofija gibanja kruizerja odsvetuje rokohitrstvo. Motorne moči in navora je dovolj, da ste lahko s takšnim strojem iskri in hitri, če le zdržijo vaše vratne mišice. Vetrni ščit iz pleksija pa je za doplačilo, vendar ga priporočam, ker nekoliko zaščiti pred prepihom in nesnago v zraku.
California Special je lep predmet poželenja. Lepo čist in spoliran je zelo učinkovit zapeljivec. Lastniku se lahko celo zgodi, da bo več kot le osvojil damo. Obstaja nevarnost, da mu bo dama speljala stroj. Guzzi je namreč precej preprost za vožnjo.
Cena motocikla: 8.087, 71 EUR (Avtoplus, d. d., Istrska c. 55, Koper)
Informativno
Garancijski pogoji: 3 leta + mobilna garancija
Predpisani servisni presledki: prvič na 5000 km in v ritmu 10.000 km
Barvne kombinacije: biserno bela; črna
Originalna dodatna oprema: vetrni ščitnik; prtljažne torbe; oblačila iz butika Moto Guzzi
Število pooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 6/6
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - 2-valjni V pod kotom 90° prečno - zračno hlajen, 1 oljni hladilnik - 1 odmična gred v bloku, dročniki - po 2 ventila na valj - vrtina in gib 92 × 80 mm - prostornina 1064 cm3 - kompresija 9, 5 : 1 - največja moč 54 kW (74 KM) pri 6400/min - največji navor 94 Nm pri 5000/min - vbrizg goriva Weber-Marelli - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - elektronski vžig - akumulator 12 V, 30 Ah - alternator 14V 25A - električni zaganjalnik
Prenos moči: primarni zobniški prenos, razmerje 1, 2353 (17/21) - hidravlično vodena dvoploščna suha sklopka - 5-stopenjski menjalnik, razmerja: I. 2, 00, II. 1, 388, III. 1, 047, IV. 0, 869, V. 0, 75 - kardan in zobniški sklop, razmerje 4, 125 (8/33)
Okvir: dvojni zaprt, iz jeklenih cevi, kletka je okoli motorja vijačena in zato razstavljiva - kot glave okvirja 28° - predtek 98 mm - medosna razdalja 1560 mm
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice Marzocchi, premer 45 mm, nastavljiva kompresija v levem kraku in razteg v desnem kraku, gib 124 mm - blažilnik nihajev krmila - zadaj nihajne vilice s kardanom, blažilnik Sachs-Booge, nastavljiva prednapetost vzmeti in hidravlični del v raztegu, gib kolesa 114 mm
Kolesa in gume: aluminijasti klasični obroči BBS - spredaj kolo 2, 50 × 18 z gumo 110/90VB18 - zadaj kolo 3, 50 × 17 z gumo 140/80VB17; brezzračnične gume
Zavore: integralno povezane s korektorjem tlaka v sistemu; spredaj 2 × kolut Brembo premera 320 mm s 4-batno čeljustjo Serie Oro - zadaj kolut premera 282 mm z 2-batno čeljustjo Serie Oro
Mere in masa: dolžina 2380 mm - širina 945 mm - višina 1150 mm - višina sedeža od tal 760 mm - višina stopalk od tal 350 mm - najmanjša razdalja od tal 160 mm - posoda za gorivo 19 l/ 4 l rezerva - masa (suha, tovarna) 251 kg
Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 200 km/h
Naše meritve
Masa s tekočinami: 273 kg
Poraba goriva:
največja: 10, 2 l
testno povprečje: 7, 87 l
Hvalimo
+ videz
+ zavore
+ luči
+ garancija
Grajamo
- tresljaji pri pospeševanju
- težje pretikanje menjalnika, če je motor obremenjen
Končna ocena
Moto Guzzi California Special je oblikovno zagotovo uspel motocikel z bogato opremo in domišljenimi detajli. Ročno delo in kakovostno lakiranje sta prednosti, ki ju ne kaže prezreti. Guzzijev dvovaljnik pa je legenda in simbol prepoznavnosti. Skratka, Guzzijev »Eurocustom« se kaže kot resnega razmisleka vreden motocikel.
Mitja Gustinčič
Foto: Uroš Potočnik
Motor: | 4-taktni - 2-valjni V pod kotom 90° prečno - zračno hlajen, 1 oljni hladilnik - 1 odmična gred v bloku, dročniki - po 2 ventila na valj - vrtina in gib 92 × 80 mm - prostornina 1064 cm3 - kompresija 9,5 : 1 - največja moč 54 kW (74 KM) pri 6400/min - največji navor 94 Nm pri 5000/min - vbrizg goriva Weber-Marelli - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - elektronski vžig - akumulator 12 V, 30 Ah - alternator 14V 25A - električni zaganjalnik |
---|---|
Prenos moči: | primarni zobniški prenos, razmerje 1,2353 (17/21) - hidravlično vodena dvoploščna suha sklopka - 5-stopenjski menjalnik, razmerja: I. 2,00, II. 1,388, III. 1,047, IV. 0,869, V. 0,75 - kardan in zobniški sklop, razmerje 4,125 (8/33) |
Okvir: | dvojni zaprt, iz jeklenih cevi, kletka je okoli motorja vijačena in zato razstavljiva - kot glave okvirja 28° - predtek 98 mm - medosna razdalja 1560 mm |
Zavore: | integralno povezane s korektorjem tlaka v sistemu; spredaj 2 × kolut Brembo premera 320 mm s 4-batno čeljustjo Serie Oro - zadaj kolut premera 282 mm z 2-batno čeljustjo Serie Oro |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice Marzocchi, premer 45 mm, nastavljiva kompresija v levem kraku in razteg v desnem kraku, gib 124 mm - blažilnik nihajev krmila - zadaj nihajne vilice s kardanom, blažilnik Sachs-Booge, nastavljiva prednapetost vzmeti in hidravlični del v raztegu, gib kolesa 114 mm |
Teža: | dolžina 2380 mm - širina 945 mm - višina 1150 mm - višina sedeža od tal 760 mm - višina stopalk od tal 350 mm - najmanjša razdalja od tal 160 mm - posoda za gorivo 19 l/ 4 l rezerva - masa (suha, tovarna) 251 kg |