Koliko časa je že minilo, odkar smo v Avto magazinu nazadnje gostili Moto Morinija? Deset, 15, 20 let, če ne celo 30 let?
Italijansko legendo iz sedemdesetih, ki se je v cvetočih letih med zadnjimi ’evropejci’ upirala preboju agresivnih ’japoncev’, so lani oživili člani ustanovne rodbine. Ob uspehu, ki ga že skoraj desetletje žanje MV Agusta, je bilo to pričakovano dejanje, ki bi se zgodilo slej kot prej.
In se je, lani, ko so ob ponovnem zagonu prikazali 140 ’konjev’ močnega roadsterja Corsaro 1200 z dvovaljnim (V 87°), 1.187-kubičnim motorjem in s kopico žlahtnih detajlov ter z ličnim primerkom italijanske šole oblikovanja. Takrat so tudi napovedali bolj umirjen, nekoliko klasičen motocikel, ki naj bi nosil oznako 9 1/2, po vzoru legendarnega 3 1/2, ki ga je opevala celo pesmica.
Ime sicer ne pomeni, da ga poganja 950-kubični motor. Gre za enako zasnovan agregat, ki na preizkusni mizi v tovarni v Bologni bojda brez večjih težav zmore 200 ’konjev’ (morda za 1.200-kubični superbike, o katerem v Italiji čivkajo že vrabci). Za motoriste, ki jim je 9 1/2 namenjen, so mu le nekoliko umirili utrip in zmanjšali moč na 117 ’konjev’ ter predvsem povečali navor v najnižjih vrtljajih. Kar 90 odstotkov od 102 Nm navora namreč doseže že pri 2.700 vrtljajih na minuto. Zanimivo, mar ne? Je BMW-jev R dobil primerno konkurenco?
Da, vsekakor, čeprav ni nujno, da so ljudje, ki bi se odločali med italijanskim in nemškim izdelkom, isti, je pa dobro, da je še komu uspelo narediti zares dober dvovaljni litrski agregat.
Morini ima namreč tako sladek motor, da človek kar nehote prevozi še kak kilometer več, kot je sprva nameraval. Tako se je namreč zgodilo nam.
Jesensko listje se je že močno vrtinčilo v vetrnih sunkih, ko smo ga prvič zajahali in občutili prijetno žametno brnenje Morinijevega Bialbera Corsacorta. Žal ne vemo, ali so bili nekdanji Moriniji tako uglajeni, ker smo pač premladi, da bi to v tistem času izkusili na lastni koži, a tisti njihov stavek, ki govori o optimizaciji tega agregata za vsakdanjo rabo, se nam zdi še kako na mestu. Če že Corsaro 1200 zahteva izkušenega voznika (več o tem modelu in naših vtisih boste lahko prebrali v eni izmed naslednjih številk), je pri 9 1/2 ravno nasprotno.
Vse, kar ta motocikel počne, je skrajno pomirjajoče. Takšno je tudi sedenje. Za zares širokim, kakovostnim krmilom, ki se ga ne bi branila niti kakšna kros ali enduro specialka, se sedi sproščeno pokončno in ergonomsko domišljeno. Čeprav višina sedeža od tal z 800 milimetri ni ravno za najmanjše voznike, se bodo na njem dobro počutili tako visoki kot tisti srednje rasti in majhni motoristi. To daje dober občutek in zelo poenostavi upravljanje motocikla. Še več, kot lahko vidite na fotografiji, je sedež udobno in mehko zaobljen tudi tam, kjer je mesto za sopotnico. Ta bo na njem sedela odlično.
Naša kolegica, ki je podala svoje mnenje, je pogrešala le stranska ročaja za zanesljivejši oprijem. No, se bo pa malce močneje oprijela voznika, kar pa tudi ni slabo, ne? Sicer pa pri Moto Moriniju v seznamu dodatne opreme ponujajo tudi omenjena stranska ročaja pa ogrevane ročice, vetrni ščitnik, 25-litrski stranski torbi in podobno.
Skratka, udobja je v izobilju, sama sproščena drža pa zato narekuje tudi bolj umirjeno vožnjo. Nad hitrostjo 160 kilometrov na uro postane držanje krmila že prava rokoborba, tako močno piha v prsi. Je pa neverjetno, da je tudi pri največji hitrosti brez vsake vetrne zaščite motocikel miren in natančno sledi zastavljeni liniji. Tega ne zmore vsak!
Pri teh hitrostih sicer rokam malce pomaga zares odločno sklonjena športna drža. Pri zavidljivo veliki hitrosti 243 kilometrov na uro, kolikor je merilnik največ pokazal na ravnem delu asfalta, pa je več kot minuta vztrajanja v takšnem položaju že skrajni napor. Vetrne zaščite namreč ni. Nobene! Zato pa 9 1/2 naravnost ljubi ovinkasto podeželsko cesto, kjer hitrosti ne presegajo 130 ali 140 kilometrov na uro. Tam se bo lahkotno sprehodil skozi ovinke. Okvir, motor in vzmetenje tvorijo nadpovprečno celoto, ki ji težko najdemo večjo zamero. Če smo pikolovski: menjalnik bi bil lahko za malenkost mehkejši in zadnji blažilnik bi lahko mehkeje požiral kratke in hitre udarce zadnjega kolesa ob neravnine cestišča.
A v isti sapi ne moremo skriti navdušenja nad sijočimi platišči z naperami (čeprav je motocikel obut v odlične Pirellijeve športno-klasične gume, brez zračnice), kar je danes ne le redkost, ampak unikatnost, nad pregledno armaturo z merilniki in bogatim potovalnim računalnikom, nad ogledali, ki so dokaz, da tudi majhna in lično oblikovana lahko omogočajo odlično preglednost nazaj, in nad zavorami, ki se odzovejo na stisk ročice nežno, a dovolj odločno, da je zaustavljanje varno.
Če je to nova podoba Morinijev, priznamo, da nam je zelo všeč. Njegova zrcalna podoba v morju pred Piranom pa je že precej zabrisan spomin na nekoč slavno preteklost.
Peter Kavčič
Moto Morini 9 1/2
Cena osnovnega modela: 2.755.860 SIT
Cena testnega vozila: 2.755.860 SIT
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, dvovaljni V 87°, tekočinsko hlajen, 1.187 cm3, 86, 0 kW (117 KM) pri 8.500/min, 102 Nm pri 6.700/min, elektronski vbrizg goriva
Sklopka: oljna, večploščna
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice USD premera 50 mm, zadaj nastavljiv, enojni lateralno nameščen centralni blažilnik
Zavore: spredaj 2x kolut fi 320 mm, štiribatna zavorna čeljust, zadaj 1x kolut fi 220 mm
Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17
Medosna razdalja: 1.470 mm
Višina sedeža od tal: 800 mm
Posoda za gorivo/poraba na testu: 20, 8 l /5, 6 l/100 km
Suha masa: 198 kg
Zastopa in prodaja: Zupin Moto Sport, Lemberg pri Šmarju, tel: 051/304 794
Hvalimo:
vsakodnevna uporabnost
oblika, ki je zmes klasike in modernega
navor in moč motorja
skoraj 21-litrska posoda za gorivo
udobno sedenje (tudi za sopotnico)
bogastvo detajlov
pregledna ogledala
Grajamo:
- ročica plina bi lahko v prvi četrtini giba tekla bolj tekoče
- rahlo trd menjalnik
- poraba med športnim priganjanjem (12 l)
Motor: | 4-taktni, dvovaljni V 87°, tekočinsko hlajen, 1.187 cm3, 86,0 kW (117 KM) pri 8.500/min, 102 Nm pri 6.700/min, elektronski vbrizg goriva |
---|---|
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Zavore: | spredaj 2x kolut fi 320 mm, štiribatna zavorna čeljust, zadaj 1x kolut fi 220 mm |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice USD premera 50 mm, zadaj nastavljiv, enojni lateralno nameščen centralni blažilnik |
Višina: | 800 mm |
Posoda za gorivo: | 20,8 l /5,6 l/100 km |
Medosna razdalja: | 1.470 mm |
Teža: | 198 kg |