Corsaro v italijanskem jeziku pomeni pirat ali gusar. Drzno ime za motocikel, mar ne? A to ime lahko pomeni le nekaj – da je izdelek pravi posebnež.
In tudi je! Moto Morini je oživila ustanoviteljska družina, pravzaprav dve družini, če smo natančni. Polovična lastniška deleža si delita družini Morini in Berti. Zakaj to razlagamo? Zato ker so polni tistega prvotnega zanesenjaštva in ljubezni do motociklizma, kar je danes žal redkost. A s podobnim ključem je uspelo KTM-u, odlično gre tudi MV Agusti in sedaj še Moriniju. Nedvomno smo priča preporodu evropske motoindustrije, ki se ne bo zlahka uklonila tekmecem z Daljnega vzhoda.
Moto Morini Corsaro 1200 je zanimiv predvsem zaradi svoje filozofije. Najprej so naredili srce, torej motor, ki je v tem primeru dvovaljnik s po štirimi ventili na valj, ki so krmiljeni z zobniki in verigo.
Vse stavijo na preprostost in robustnost gradnje. Vam podatek, da je prvo nastavljanje ventilov potrebno šele po 60.000 kilometrih, kaj pove? Ali da lahko mehanik opravi veliki servis kar z motorjem, vpetim na jeklen cevni okvir, in da je ciljna življenjska doba približno 300.000 prevoženih kilometrov! Da, vse to so drzne trditve, tudi za Italijane, ki včasih radi malce pretiravajo. A vpogled v motorogradnjo postavi stvari v smiselno celoto.
Franco Lambertini je inženirski guru, ki je do leta 1970 delal pri Ferarriju in se tam naučil mnogo skrivnosti. Ime ’bialbero corsa corta’ je dobil po slavnem 250-kubičnem motorju, s katerim so bili trikratni italijanski prvaki. No, danes ima ta motor vrtino 107 milimetrov in gib vsega 66 milimetrov, kar pomeni, da se v njem zelo na kratko premikajo zelo sploščeni bati in da je odzivnost motorja njegova močna karta. A tudi navor in moč nista slaba.
Povedano drugače, 123 njutonmetrov navora pri 6.500 vrtljajih in 140 ’konjev’ pri 9.000 vrtljajih na minuto sta zgovorna podatka, ki se v praksi izkažeta tudi zaradi odlične prožnosti in enakomerno naraščajoče motorne moči. Lahko se peljete počasi in le mirno uživate z menjalnikom, ’zataknjenim’ v šesti prestavi, ter izkoriščate navor, ki ga je ogromno že od 2.500 vrtljajev.
Lahko pa odločno privijete plin in Corsaro bo v trenutku izredno hiter športnik, ki se ne ustraši ne ovinkov ne dolgih ravnin. Vsakič potegne z ogromno zalogo zdrave moči in tudi na slabi asfaltni podlagi ostane popolnoma miren v zastavljeni liniji vožnje. Če le imate možnost, vam predlagamo, da vsaj enkrat to izkusite na lastni koži, kajti tako posebnega motocikla ne voziš vsak dan.
To so dosegli tudi z V-zasnovo motorja z valjema pod kotom 87 stopinj, ki je dobro izhodišče za centralizacijo mase oziroma čim nižje težišče motocikla. Kompaktna in kratka zasnova pa pomeni še toliko boljše vozne lastnosti. Še zanimivost: motorni blok je izdelan iz enega odlitega kosa aluminija in magnezija, dostop do drobovja pa je s strani. Za lažje delo ima celo kasetni menjalnik.
To, da je poln čudovitih detajlov in po ’tamburinijevsko’ oblikovan, torej ’večen’ v današnjem času, ko večina oblikovalcev išče nekaj novega v ostrorobih oblikovanjih, je Corsaro vsaj v naših očeh še toliko bolj poseben, večvreden in unikaten. Ta motocikel bo lep tudi čez deset let, medtem ko za kateri drugi motocikel tega ne upamo trditi.
A povsem brez napak tudi ni. Zaradi športnega menjalnika in sklopke proti blokiranju kolesa ob nepazljivem pretikanju v nižje prestave težko najdemo prosti tek (vedno je treba pretakniti po eno prestavo nižje, da ta težava izgine). Sedež za sopotnico bi lahko bil večji in udob- nejši, nekaj več povratnega občutka pa bi si želeli tudi od sprednje zavore. A to so že malenkosti, komaj vredne omembe.
Kot pravijo pri Moto Moriniju, Corsaro ni bil narejen za določeno skupino kupcev, naredili so ga za posameznike. Ko postanete lastnik Corsara, dobite uporabniško ime in geslo, s katerim imate dostop do informacij in storitev na njihovi spletni strani www.motomorini.com 24 ur na dan. In čeprav je tako poseben, niti ni pretirano drag.
Tehnični podatki Moto Morini Corsaro 1200
Motor: 4-taktni, dvovaljni V 87°, tekočinsko hlajen, 1.187 cm3, 103 kW (140 KM) pri 8.500/min, 123 Nm pri 6.500/min, elektronski vbrizg goriva
Sklopka: oljna, večploščna proti blokiranju zadnjega kolesa
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Cena testnega vozila: 2.997.896 SIT spredaj nastavljive teleskopske vilice USD premera 50 mm, zadaj nastavljiv, enojni centralni blažilnik.
Zavore: spredaj 2x kolut fi 320 mm, štiribatna zavorna čeljust, zadaj 1x kolut fi 220 mm
Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17
Medosna razdalja: 1.470 mm
Višina sedeža od tal: 810 mm
Posoda za gorivo/poraba na testu: 17 l/6, 9 l/100 km
Suha masa: 198 kg
Cena testnega vozila: 2.997.896 SIT
Zastopa in prodaja: Zupin Moto Sport, Lemberg Pri Šmarju, tel.: 051/304 794
Hvalimo
- vozne lastnosti
- fantastičen motor
- izdelava
- oprema, kakovostne komponente
- oblikovanje
- z informacijami bogata armaturna plošča
- poštena cena
Grajamo
- minimalno udobje za sopotnico
- trd menjalnik
- želeli bi si bolj športne zavore
Peter Kavčič
Cena testnega modela: | 2.997.896 SIT € |
---|
Motor: | 4-taktni, dvovaljni V 87°, tekočinsko hlajen, 1.187 cm3, 103 kW (140 KM) pri 8.500/min, 123 Nm pri 6.500/min, elektronski vbrizg goriva |
---|---|
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Zavore: | spredaj 2x kolut fi 320 mm, štiribatna zavorna čeljust, zadaj 1x kolut fi 220 mm |
Višina: | 810 mm |
Posoda za gorivo: | 17 l/6,9 l/100 km |
Medosna razdalja: | 1.470 mm |
Teža: | 198 kg |