Učenje in razvoj sta gonilo napredka. Predsodki so odveč, pomembno je to, kar pokaže uporaba tam, kjer to nekaj šteje – na terenu, v blatu, kjer se pokaže pravi obraz vsakega stroja.
Kitajsko še ne pomeni ceneno, to smo se lahko prepričali že nekajkrat, ko smo dobili v roke štirikolesnik, in zadnji izmed njih, Access moto 650, je pravi dokaz, da lahko predsodke drago plačamo. Moram se ustaviti ob zanimivi ceni! Za šest tisočakov in pol tale štirikolesnik res ni od muh.
Ima močno cevno šasijo, ki jo tudi vožnja po ovinkih in asfaltni cesti ne zvija, je dovolj robustna, da sem kot trialist plezal čez skale, kjer je odneslo kolovoz in me je štirikolesni pogon z vklopljenim reduktorjem in še zaporo diferenciala popeljal naprej do na videz neprehodnega terena. Seznam opreme je dolg, kar predolg za takšno ceno, zato bom priznal, da sem k temu testu pristopil z malce sumničavosti. Pričakoval sem kakšno poceni rešitev, ob katero bi se lahko spotaknil in nanjo pokazal s prstom. Pa me je zdaj kar malo sram. Vsem, ki so se potrudili in sestavili ta ATV, moram priznati, da so naredili soliden izdelek za dobro ceno. Motor, ta je štiritaktni enovaljnik s 600-kubičnimi centimetri prostornine, zmore 46 'konjev', kar je dovolj, da bo po ravnih odsekih hitro nabral končno hitrost, ki se konča malce nad 110 kilometri na uro. Ampak to je za takšno vozilo že zelo hitro. Posamično obešena kolesa se lepo držijo podlage in le pretiravanje bo spravilo zadnje notranje kolo v zrak ali pa poziranje pred fotografom, ko na kratko zaviješ na makadamu. Vedno se odzove s predvidljivimi reakcijami. Moči je dovolj za zabavno in dinamično vožnjo in sledenje prometu, tudi ko je pod kolesi asfaltna podlaga. Nekaj več pazljivosti ali rezerve je potrebne edino pri zaviranju. Zavore bi bile lahko zmogljivejše z natančnejšim občutkom za dodajanje zavorne moči, in bi tako šle vštric z močjo motorja ter voznimi lastnostmi.
Na terenu, kjer je Access 650 4x4 zelo domač, pa navduši preprosta uporaba. Pretikanje z dvokolesnega na štirikolesni pogon ali celo na reduktor je hitro, a vedno zahteva, da se ustaviš. Če bi imel možnost pritiskanja na gumb kar med vožnjo, kot denimo v sodobnih terenskih avtomobilih, bi me to navdušilo.
Vseeno zelo suvereno prepleza zelo zahtevne ovire in občutek imam, da bo večinoma voznik tisti, ki bo prej popustil in odnehal. Za ekstremne pogoje pa je še vedno na voljo vitel, ki je lično skrit na sprednjem delu. Opremljen z udobnim sedežem in velikim potovalnim kovčkom se je izkazal tudi na celodnevni rajži po makadamih naokrog in odročnih poteh, saj ponuja udobno sedenje za dva in varno pospravljeno prtljago. Vidim ga kot dobro izbiro za vse, ki vas mika avanturistično preživljanje prostega časa in bi radi šele vstopili v svet štirikolesnikov z razumnim finančnim vložkom, bi pa pridno izkoristili tudi njegovo vsakodnevno praktičnost. Ne nazadnje lahko za seboj vleče lažjo prikolico. Potemtakem ni samo zabavna igrača, ampak čisto pravi delovni stroj.
besedilo: Peter Kavčič, foto: Boštjan Svetličič
Prodaja: | SBA, d. o. o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 6.590 EUR € |
Motor: | 1-valjni, 4-taktni, 608 cm3, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva |
---|---|
Moč: | neskončnostopenjski menjalnik CVT, reduktor, vzvratna prestava, pogon na zadnji kolesi ali na vsa štiri kolesa, zapora diferenciala |
Navor: | 47,39 Nm pri 5990 vrt./min |
Prenos moči: | 32,9 kW/46 KM pri 6698 vrt/min |
Zavore: | hidravlične, spredaj dva koluta, zadaj enojni kolut |
Vzmetenje: | spredaj dvojne a-roke, zadaj posamične obese |
Gume: | 24 x 8 x 12 / 24 x 10 x 12 |
Višina: | 950/300 mm |
Posoda za gorivo: | 21 l (poraba 9 l teren, 11 l cesta) |
Medosna razdalja: | 1.460 mm |
Teža: | 355 kg |