Prenova, po samo slabih treh letih, in to kljub dejstvu, da se v tem času ni zgodilo nič novega, v resnici ni bila potrebna, je pa dobrodošla.
Ko je BMW v letu 2013 s predstavitvijo svojih skuterskih dvojčkov v segment teh vse bolj priljubljenih dvokolesnikov prinesel obilno mero glamurja, prestiža in, če hočete, tudi snobizma, smo bili tisti, ki smo se imeli z njim možnost zapeljati med prvimi, prepričani, da se veliko novega v naslednjih letih ne bo zgodilo.
Imeli smo prav. Konkurenca je ponudila nekaj novih ali osveženih modelov, a resničnega napredka na področju zmogljivosti in voznih lastnosti ni bilo. BMW tako v lovu za zavistnimi pogledi mimoidočih ostaja vodilni skuter. S skromnimi osvežitvami je dizajn še nekoliko bolj prepričljiv, izboljšave so Nemci namenili tudi ciklistiki, tehniki in opremi. Zato bo C650GT všeč vsem, celo tistim, ki jih zadnje ne prepriča. Za to obstaja manj prijeten, a zelo prepričljiv argument. Cena. Vsak ali vsaka ve, da ta skuter vozijo uspešni ljudje, uspeh pa je sam po sebi zelo močan afrodiziak.
O tem, kako se ta skuter vozi in kaj zmore, si lahko preberete (vse in še več) v našem spletnem arhivu testov. V grobem naj velja, da bi se moral z drobnimi geometrijskimi spremembami ta skuter voziti še bolje, a sam to tezo težko potrdim. Minila so tri leta in meni so se vozne lastnosti že takrat zdele izvrstne. Skuter na cesti vabi k dinamiki, vliva zaupanje in posledično sili v pretiravanje. Tu ne pozabite biti previdni, pri pretiravanju tudi C650GT brez opozorila ubere nekaj metrov po svoje. Pri vožnji v dvoje je centralno stojalo hitro v stiku z asfaltom.
In kaj je pravzaprav novega? Tu se vidi, da so bavarski inženirji prisluhnili kritikam kupcev. Prav zato je po novem v predalčku 12-voltna vtičnica standardnih dimenzij, predal je dobil uporabno ograjico, ki preprečuje, da predmeti letijo iz njega, malenkostno pa so v želji, da bi bilo polivanja goriva manj, spremenili tudi grlo nalivne cevi posode za gorivo.
Na področju tehnike in varnosti je treba bolj zaradi pionirstva kot zaradi uporabnosti pohvaliti senzor mrtvega kota, zna pa ta BMW tudi posvetiti v ovinek. Mehanika ostaja tako rekoč nespremenjena, izjema je variomatski sistem prenosa moči na zadnje kolo, zaradi katerega je C650GT na papirju še bolj živahen kot predhodnik. V praksi tega nisem posebno močno občutil, je pa skuter zelo odziven in v primerjavi z drugimi močneje zavira z motorjem.
Razlogov proti praktično ni. V svetu skuterjev mu skorajda ni para, precej dobro pa lahko odigra tudi vlogo motocikla. Meje so vsaj v glavah večinoma nejasne in elastične, v svetu na dveh kolesih pa so pravila bolj toga. BMW C650GT je skuter. Odličen skuter.
besedilo: Matjaž Tomažič, foto: Grega Gulin
Prodaja: | BMW Motorrad Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.750,00 EUR € |
Cena testnega modela: | 13.170,00 EUR € |
Motor: | 647 cm3, 2-valjni 4-taktni vrstni, vodno hlajen |
---|---|
Moč: | 44 kW (60,0 KM) pri 7750 obr./min |
Navor: | 63 Nm pri 6.000 obr./min |
Prenos moči: | avtomatski menjalnik, variomat |
Okvir: | aluminij z jekleno cevno nadgradnjo |
Zavore: | spredaj 2 x kolut 270 mm, 2-batne čeljusti, zadaj 1 x 270 kolut, 2-batna čeljust ABS, kombiniran sistem |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice USD 40 mm, zadaj dvojni blažilnik z nastavljivo napetostjo vzmeti |
Gume: | spredaj 120/70 R15, zadaj 160/60 R15 |
Višina: | 805 mm |
Posoda za gorivo: | 15,5 litra |
Teža: | 261 kg |