MV Agusta F4 Brutale 910 S

27. 10. 2005 | Peter Kavčič
Deli
MV Agusta F4 Brutale 910 S

Stari Enzo Ferrari je vedno cenil brezkompromisnost in srčnost pri svojih dirkačih. Takih ni bilo veliko, saj so le izbranci smeli okusiti njegove vrhunske dirkalnike. Ferrari je svoj pečat pustil tudi na dveh kolesih. MV Agusta je namreč svoje motorje razvijala ob pomoči inženirjev iz Maranella. Kakšno naključje, tudi MV Aguste so le za privilegirane!

O žlahtnosti nove MV Aguste Brutale 910 nismo podvomili tudi za trenutek. Po našem mnenju je to najlepše oblikovani roadster, kar pa dokazujejo tudi številne oblikovalske nagrade. A ’stari’ Brutale F4 750 je manjkalo samo nekaj: navor in kanček moči. Lepotice, ki nastajajo ob jezeru Lago Di Varese, so poslali na intenziven fitnes trening in agregatu z radialnimi ventili povečali prostornino na 909, 1 kubičnega centimetra. To je bilo dovolj, da sedaj zmore 136 KM pri 12.000 vrtljajih na minuto, največji navor, 96 Nm, pa doseže pri 7.900 vrtljajih.

Zasuk ključa in pritisk na rdeč gumb sprožita zamolklo dirkaško grgranje iz para kratko prirezanih izpušnih cevi. Takoj je opaziti globlji basovski zvok v primerjavi s 750-kubičnim motorjem. Nasmešek na obrazu ni izginil od naslednjega trenutka (ko smo pretaknili v prvo prestavo natančnega kasetnega menjalnika) do trenutka, ko smo vrnili motocikel. Brutale je ena sama poezija, ko se odpelje z mesta.

Vodljivost je lahkotna, že nezahtevna, zaradi kratkega medosja pa kar sama od sebe leže v ovinek. To, da vas po mestu opazijo, verjetno ni treba posebej poudarjati, še manj pa, da vas bodo slišali daleč na okoli. Da bi temu zvoku rekli hrup ali ropot, je seveda nesramna žalitev brez opravičila; simfonija štirivaljnika je namreč nekaj najlepšega v svetu na dveh kolesih. Ko kazalec na merilniku vrtljajev doseže oznako 8.000, se Brutale oglasi s strupenim zvokom podivjanega Ferrarija.

Na motociklu je to videti tako, da se prednje kolo odlepi od tal, telo pa preplavi adrenalinska mrzlica. Na ravno prav dolgi ravnini Brutale tako doseže hitrost 257 km/h, kar je za roadsterja povsem dovolj. Vetrne zaščite kljub solidni aerodinamiki namreč ni. Sicer pa je tudi ob velikih hitrostih MV Agusta dovolj mirna in stabilna, a bolj kot to navdušijo zmogljive zavore s šestbatno čeljustjo.

Sicer pa ni dvoma, kje se Brutale počuti najbolje - na ovinkih (lahko tudi na dirkališču) in v mestu. Je slečeni superbike s kakovostnim podvozjem, ki odločno požira neravnine, in z močjo, ki požene adrenalin takoj, ko zapestje desne roke ožame ročico plina. Ob vsem tem pa je tako zelo lepa, da se bodo za vami v mestu obračale glave mimoidočih. Deklet, seveda!

MV Agusta F4 Brutale 910 S

Cena testnega vozila: 4.058.400 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 909, 1 cm3, 136 KM pri 12.000 /min, 96 Nm pri 7.900 /min, elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice USD, zadaj enojni nastavljivi hidravlični blažilnik.

Gume: spredaj 120/65 R17, zadaj 190/50 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut premer 310 mm, zadaj kolut premera 210 mm

Medosna razdalja: 1.410 mm

Višina sedeža od tal: 805 mm

Posoda za gorivo: 19 l

Suha masa: 185 kg

Zastopnik: Zupin Moto Sport, d. o. o., Lemberg 48, Šmarje pri jelšah, tel: 041/523 388

Hvalimo in grajamo

+ motor

+ oblikovanje

+ prestiž

+ vozne lastnosti

- visokorasli motoristi se bodo počutili malce strisnjeno

Peter Kavčič

Foto: Saša Kapetanovič

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 909,1 cm3, 136 KM pri 12.000 /min, 96 Nm pri 7.900 /min, elektronski vbrizg goriva
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Zavore: spredaj 2 x kolut premer 310 mm, zadaj kolut premera 210 mm
Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice USD, zadaj enojni nastavljivi hidravlični blažilnik.
Višina: 805 mm
Posoda za gorivo: 19 l
Medosna razdalja: 1.410 mm
Teža: 185 kg