Stari Enzo Ferrari je vedno cenil brezkompromisnost in srčnost pri svojih dirkačih. Takih ni bilo veliko, saj so le izbranci smeli okusiti njegove vrhunske dirkalnike. Ferrari je svoj pečat pustil tudi na dveh kolesih. MV Agusta je namreč svoje motorje razvijala ob pomoči inženirjev iz Maranella. Kakšno naključje, tudi MV Aguste so le za privilegirane!
O žlahtnosti nove MV Aguste Brutale 910 nismo podvomili tudi za trenutek. Po našem mnenju je to najlepše oblikovani roadster, kar pa dokazujejo tudi številne oblikovalske nagrade. A ’stari’ Brutale F4 750 je manjkalo samo nekaj: navor in kanček moči. Lepotice, ki nastajajo ob jezeru Lago Di Varese, so poslali na intenziven fitnes trening in agregatu z radialnimi ventili povečali prostornino na 909, 1 kubičnega centimetra. To je bilo dovolj, da sedaj zmore 136 KM pri 12.000 vrtljajih na minuto, največji navor, 96 Nm, pa doseže pri 7.900 vrtljajih.
Zasuk ključa in pritisk na rdeč gumb sprožita zamolklo dirkaško grgranje iz para kratko prirezanih izpušnih cevi. Takoj je opaziti globlji basovski zvok v primerjavi s 750-kubičnim motorjem. Nasmešek na obrazu ni izginil od naslednjega trenutka (ko smo pretaknili v prvo prestavo natančnega kasetnega menjalnika) do trenutka, ko smo vrnili motocikel. Brutale je ena sama poezija, ko se odpelje z mesta.
Vodljivost je lahkotna, že nezahtevna, zaradi kratkega medosja pa kar sama od sebe leže v ovinek. To, da vas po mestu opazijo, verjetno ni treba posebej poudarjati, še manj pa, da vas bodo slišali daleč na okoli. Da bi temu zvoku rekli hrup ali ropot, je seveda nesramna žalitev brez opravičila; simfonija štirivaljnika je namreč nekaj najlepšega v svetu na dveh kolesih. Ko kazalec na merilniku vrtljajev doseže oznako 8.000, se Brutale oglasi s strupenim zvokom podivjanega Ferrarija.
Na motociklu je to videti tako, da se prednje kolo odlepi od tal, telo pa preplavi adrenalinska mrzlica. Na ravno prav dolgi ravnini Brutale tako doseže hitrost 257 km/h, kar je za roadsterja povsem dovolj. Vetrne zaščite kljub solidni aerodinamiki namreč ni. Sicer pa je tudi ob velikih hitrostih MV Agusta dovolj mirna in stabilna, a bolj kot to navdušijo zmogljive zavore s šestbatno čeljustjo.
Sicer pa ni dvoma, kje se Brutale počuti najbolje - na ovinkih (lahko tudi na dirkališču) in v mestu. Je slečeni superbike s kakovostnim podvozjem, ki odločno požira neravnine, in z močjo, ki požene adrenalin takoj, ko zapestje desne roke ožame ročico plina. Ob vsem tem pa je tako zelo lepa, da se bodo za vami v mestu obračale glave mimoidočih. Deklet, seveda!
MV Agusta F4 Brutale 910 S
Cena testnega vozila: 4.058.400 SIT
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 909, 1 cm3, 136 KM pri 12.000 /min, 96 Nm pri 7.900 /min, elektronski vbrizg goriva
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice USD, zadaj enojni nastavljivi hidravlični blažilnik.
Gume: spredaj 120/65 R17, zadaj 190/50 R17
Zavore: spredaj 2 x kolut premer 310 mm, zadaj kolut premera 210 mm
Medosna razdalja: 1.410 mm
Višina sedeža od tal: 805 mm
Posoda za gorivo: 19 l
Suha masa: 185 kg
Zastopnik: Zupin Moto Sport, d. o. o., Lemberg 48, Šmarje pri jelšah, tel: 041/523 388
Hvalimo in grajamo
+ motor
+ oblikovanje
+ prestiž
+ vozne lastnosti
- visokorasli motoristi se bodo počutili malce strisnjeno
Peter Kavčič
Foto: Saša Kapetanovič
Motor: | 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 909,1 cm3, 136 KM pri 12.000 /min, 96 Nm pri 7.900 /min, elektronski vbrizg goriva |
---|---|
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Zavore: | spredaj 2 x kolut premer 310 mm, zadaj kolut premera 210 mm |
Vzmetenje: | spredaj hidravlične teleskopske vilice USD, zadaj enojni nastavljivi hidravlični blažilnik. |
Višina: | 805 mm |
Posoda za gorivo: | 19 l |
Medosna razdalja: | 1.410 mm |
Teža: | 185 kg |