V popoldanskem prometnem infarktu sem švigal mimo živčnih voznikov. Stali so v dolgih vrstah in se jezili nad cestarji, ki so popravljali cesto.
S svojo pojavo sem med stoječim prometom zbujal veliko zanimanja, a ni mi šlo v glavo, zakaj prav vsi obračajo glave za menoj. Pomislil sem, da mi »živčneži« zavidajo šviganje mimo stoječe pločevine, vendar moja vožnja po kolesarski stezi ni bila tako nenavadna, kot je bilo prevozno sredstvo, na katerem sem jezdil domov.
MZ-jev električni skiro, ki so ga Nemci poimenovali Charly (nedvomno bi mu zaradi zunanje podobe bolj ustrezal naziv E. T. vesoljček), s svojo nenavadnostjo vzbudi zanimanje malodane vseh udeležencev v prometu. Tako starejše kot tudi mlajše občinstvo me je ustavljalo na cesti in spraševalo, kako se imenuje »stvar«, s katero se prevažam.
Charlyja uvrščamo v kategorijo koles z motorjem, saj njegova največja hitrost ne presega 25 km/h. Z njim lahko vozimo po kolesarskih stezah, za vožnjo pa ne potrebujemo varnostne čelade. Je zelo praktičen, saj ga je mogoče razstaviti. Zložita se sedež in krmilo, tako da nimamo težav s prevozom v prtljažniku osebnega avtomobila.
Najbolj zanimiv pa je pogonski agregat. V zadnjem času se naravovarstveniki pritožujejo nad onesnaževanjem in glasnostjo dvotaktnih motorjev, zato so se pri MZ-ju odločili, da malemu skiroju vgradijo elektromotor. Sprva sem malce nezaupljivo sedel na sedež in bil takoj presenečen nad zmogljivostjo 750-vatnega motorja. Kontrolne lučke na armaturni plošči, ki prikazujejo stanje akumulatorja, se tudi po daljši vožnji niso zlepa ugasnile.
Po zatrjevanju proizvajalca, lahko Charlyja pod polno obremenitvijo, torej s polno hitrostjo in prižgano lučjo, vozimo 20 kilometrov. V našem primeru je peturno polnjenje baterije zadostovalo za celodnevno prevažanje po mestu. Preprosto polnjenje je zelo zanimivo, saj ima motor vgrajen vtikač, ki ga vtaknemo v hišno vtičnico in napajanje akumulatorje se prične.
Motor je primeren predvsem za vožnjo po mestu, saj ga zlahka vtaknemo v prtljažnik osebnega avtomobila in se tako izognemo težavam s parkiranjem. Med obvezno dodatno opremo seveda sodi ključavnica, proizvajalec pa kupcu ponuja tudi košarico, dodaten akumulator in dodaten napajalnik za akumulator.
MZ Charly
Motor: elektromotor
Prenos moči: jermen
Največja moč: 24V/750W
Vzmetenje (spredaj): brez
Vzmetenje (zadaj): brez
Zavore (spredaj): bobnaste, f 70
Zavore (zadaj): bobnaste, f 70
Kolo (spredaj): 4 × 2, 75
Kolo (zadaj): 4 × 2, 75
Guma (spredaj): 3/2-4
Guma (zadaj): 3/2-4
Medosna razdalja: 775 mm
Višina sedeža od tal: 740 mm
Suha masa: 42 kg
Domen Jerančič
Foto: Uroš Potočnik
Motor: | elektromotor |
---|---|
Navor: | 24V/750W |
Prenos moči: | jermen |
Zavore: | bobnaste, f 70 |
Vzmetenje: | brez / brez |
Višina: | 740 mm |
Medosna razdalja: | 775 mm |
Teža: | 42 kg |