Pri Yamahi so za prihajajočo sezono 2018 pripravili povsem nov model za motokros s 450-kubičnim motorjem. Ta je sedaj povezljiv s pametnim telefonom, preko katerega si motocikel lahko nastavljate po lastnem okusu. Pod okriljem Avto magazina je v italijanskem Ottobianu novo specialko YZ450F preizkusil dirkač državnega prvenstva v razredu Open, Ian Oskar Katanec, ki dirka na enaki Yamahi, a z letnico 2017, in je podal prvo neposredno primerjavo.
Nova aplikacija za pametne telefone (IOS in Android) vozniku prek brezžičnega omrežja omogoča povezavo z motociklom. Voznik lahko prek telefona spreminja mape delovanja motorja, sproti spremlja število vrtljajev na minuto, temperaturo motorja ... Aplikacija nudi tudi beležko, kamor si voznik za določene proge oziroma razmere zapisuje, kar si želi. A to še ni vse, novi so vzmetenje, okvir in serijski električni zaganjač motorja. Glava motorja je nova in lažja, pomaknjena višje za boljšo centralizacijo mase. Izboljšave pa so doživeli tudi bat, hladilnika, ki sta večja in nameščena tako, da zrak vanju doteka bolj direktno, in tudi dizajn.
Ian Oskar Katanec: »Največja novost, ki se jo takoj opazi, je seveda električni zaganjač, ki sem ga kot dirkač pri prejšnjih modelih močno pogrešal, sploh ko sem na dirki naredil napako in veliko moči izgubil za ponoven vžig motorja.
Sam sem najbolj občutil drugačen prenos moči, ki se mi pri modelu za 2018 zdi veliko boljši, saj motor v območju nizkih vrtljajev ni tako agresiven, vseeno pa nudi dovolj moči, ko jo potrebuješ, zato bi moč motorja oziroma njeno podajanje opisal kot bolj nežno v primerjavi z lansko, čeprav ima model 2018 več 'konjev'. Sama vodljivost motocikla me je pozitivno presenetila, predvsem v zavojih s kanali, kjer sem imel večji občutek uravnoteženosti in nadzora nad prvim kolesom (offset vilic spremenjen s 22 milimetrov na 25), ter tudi pri pospeševanjih, saj je zadnje kolo ostajalo tam, kjer mora. Medtem ko zavore ostajajo enake, je manjše spremembe od lani doživelo vzmetenje, to sem občutil pri uravnoteženosti motocikla, saj je bilo težišče v primerjavi z lanskim modelom pomaknjeno kanček bolj proti zadku motocikla. Preizkusiti pa sem imel možnost tudi WR450F (enduro) motocikel in prva stvar, ki sem jo opazil, je bila lahkotnost motocikla, čeprav tehta približno 11 kilogramov več od svojega motokrosističnega brata.
Prav ta lahkotnost mi je dala varen in dober občutek pri vhodih v zavoje, svoje delo pa je po grbinah odlično opravljalo tudi vzmetenje, vendar je bilo premehko za skoke na raven del steze. Kot se za enduro motor spodobi, je bila moč motorja precej nežna, zato sem moral na progi za motokros voziti kar agresivno. Bil sem zelo presenečen nad tem, kako hitro sem lahko vozil s tem enduro motociklom po progi, polni grbin, globokih kanalov in dolgih skokov.«
besedilo: Jaka Završan, Ian Oskar Katanec
foto: Yamaha
Prodaja: | Delta Team d.o.o. |
---|
Motor: | 4-taktni, tekočinsko hlajeni, DOHC, 4-ventilski, 1-valjni, nagnjen nazaj, 449 cm3 |
---|---|
Moč: | n. p. |
Navor: | n. p. |
Prenos moči: | 5-stopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | aluminijasti boks |
Zavore: | hidravlični enojni disk, spredaj kolut 270 mm, zadaj kolut 245 mm |
Gume: | spredaj – 80/100-21 51M, zadaj – 110/90-19 62M |
Višina: | 965 mm |
Posoda za gorivo: | 6,2 l |
Medosna razdalja: | 1.485 mm/ |
Teža: | 112 kg |