Test: BMW R nineT Racer

8. 9. 2017 | Primož Jurman
Deli

Motoristični sleng je v nekaterih stvareh specifičen, fraze razumejo zgolj \'insajderji\'. V Podalpju je za motoristično raketo, hud motor, nekoč veljala fraza, da »je nizka kot pes, leti kot sekira«. No, tej definiciji ustreza najnovejši model BMW-jeve družine R nineT Racer.

Na začetku ne gre brez omembe imena Ole Stenegärda, predrzno kontroverznega Šveda, ki drži roko nad dizajnom nove flote BMW-jevih dvokolesnikov. S svojim svežim, hja, tudi nekoliko bolj rokerskim pristopom, je prepričal odgovorne, da so pri BMW-ju pred leti zagrizli v segment retro 'mašin', družino Heritage, katere nosilec je model R nineT. Na njegovi platformi so zrasli modeli Scrambler ter novinci Pure, Urban G/S in zdaj še Racer. Olu je uspelo, družina se odlično prodaja, šefi so zadovoljni.

Ideja

Morda se kdo še spominja konceptnega motocikla Concept 90, ki ga je zrisal Ronald Sands, ta pa je iskal navdih v legendarnem modelu R90S, s katerim sta tekmovala Reg Pridmore in Steve MacLaughlin. »Pri načrtovanju Racerja smo se zgledovali po Conceptu 90, pri tem pa smo uporabili dele R nineT-ja,« pove Stenegärd. Najbolj izstopajoča dela, ki dajeta Racerju pečat, sta sprednji vetrni ščit kapljaste oblike, ki spominja na športne motocikle sedemdesetih, ter poslikava v BMW-jevih barvah. »Uporabili smo te barvne kombinacije in poslikavo, ki odraža naše športne gene,« doda Šved. Pod sprednjo kupolo sta skrita dvojna merilnika, ki tvorita odlično harmonijo z ostalim motociklom in poudarjata njegov retro videz. Zaključna obdelava je vrhunska, detajli, kot je BMW-jev znak v sprednjem žarometu ali šivi na sedežu, izražajo žlahtnost. Tehnika je preizkušena, njegovo mehansko srce je družinski 1170-kubični dvovaljnik bokser izvedbe z nekaj več kot stotnijo konjev. Dovolj za motocikel, ki ni namenjen podiranju hitrostnih rekordov, hkrati pa ostaja športno agilen.

V zavoje, ne v mesto

Zlezem nanj in zaženem stroj. Vau, no, ta pa ima dušo, ravno prav glasen je in tudi 'štima' je prava: BMW-jeva. Samo pravi, da vedno napišemo, da »motocikel brez ustreznega zvoka nima prave duše«. Racer jo ima že s tovarniškim izpuhom, kako pa so Bavarci zadevščino homologirali, mi ni čisto jasno. Pretaknem v prvo in … menjalnik ne 'klonkne'! Mehak in tekoč je, tako kot sklopka. Noge spodvijem nekam nazaj, roke počivajo na športnem krmilu, ki spominja na klipone šestdesetih in sedemdesetih. Težji je, kot sem pričakoval. Rajža po zavitih širokih cestah Gorenjske je pravi užitek, trpljenje pa počasna mestna vožnja po ljubljanskih ulicah – pa čeprav tam ujamem nekaj zvedavih pogledov in odkritega navdušenja pasantov. Mestne vožnje Racer enostavno ne mara, pri tej trpijo roke in vrat, zato to ni stroj, s katerim bi se vozili po dnevnih opravkih, v službo in nazaj. To je motocikel, ki ga bodo po tedenskem 'glancanju' ljubitelji retro motociklov v sobotnem popoldnevu odpeljali na dinamično vožnjo po podeželskih cestah in si tam mimo Škofje Loke zamišljali, kako so po tamkajšnjih cestah v sedemdesetih brzela svetovna imena motorističnega športa. Racer jih popelje v tiste, 'zlate' čase, na nov, prefinjen BMW-jevski način.      

Primož Jurman
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW Group Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.700 €
Tehnični podatki
Motor: zračno-oljno hlajeni ležeči dvovaljni (bokserski) štiritaktni motor, dve odmični gredi, štiri radialno postavljeni ventili na valj, centralna gred proti tresljajem, 1.170 cm3
Moč: 81 kW (110 KM) pri 7.750/min
Navor: 116 Nm pri 6.000/min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik s stalnim oprijemom, kardan.
Okvir: tridelni, sestavljen iz enojnega prednjega in dveh zadnjih delov
Zavore: spredaj dva koluta premera 320 mm, štiribatne zavorne čeljusti, zadaj enojni kolut premera 265 mm, dvobatna zavorna čeljust
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice premera 43 mm, zadaj enojna aluminijasta nihajna roka, BMW Motorrad Paralever; sredinski enojni blažilnik, nastavljiva prednapetost in dušenje pri povratnem gibu
Gume: 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 1
Višina: 805
Posoda za gorivo: 17
Medosna razdalja: 1.491
Hvalimo in grajamo
karakter
agregat
dizajn in končna obdelava
konkreten zvok
občutek teže v rokah
položaj voznika na kratkih mestnih vožnjah