Iz kilometra v kilometer se krepi naše mnenje, da je skuter z močnejšim motorjem in z večjim prtljažnikom uporabnejši. Če ima še zaščito proti kraji, je pa sploh v redu.
Veliki skuterji so za Slovence novost. Prodajne statistike kažejo, da se le redki odločajo zanje, čeprav so stroški z registracijo razumni, da človeka ne sme boleti glava. Kdo bi znal odgovoriti, od kot antipatija, ko pa se je minulih pet desetletij vse živo vozilo ali kurilo z Vespami, ki so imele vsaj 125 cm3, pa raje več! ?
Novi časi, nove zahteve. Ena zadnjih je krik po večjem udobju, da se je mogoče brez kompromisov pripeljati kam dlje od bifeja na koncu mestne četrti in da je mogoče odložiti prtljago. Recimo čeladico, jopič in še kaj, kar se rado valja v rokah. Ja, tule Peugeotov Elyseo z motorji 50, 100, 125 cm3 vodi daleč pred (nam znano) konkurenco.
Pod sedežem je prostora toliko, da bi se lahko možak spakiral kar na dopust, pa tudi dami ne bi trda predla s prostorom. Kajti votlina pod zaklenjenim sedežem je velika za DVE čeladi in še kaj vmes. Nadvse pohvalno. Seveda lahko iz povedanega sklepate, da je tudi sedež velik. »King and Queen« bi rekli Angleži, če bi merili v posteljnih merah. Ne bo vaju žulilo. In tudi za noge je dovolj prostora.
Ročaj za sedežem je tako velik kot na mestnem avtobusu in krmilo, oblečeno v plastični ovoj, bi lahko opremljalo Harleya. Na voljo je vetrni ščitnik, in če vas je strah, da si boste prehladili zobovje, je iz nabora dodatne opreme na voljo za doplačilo tudi večji vetrni ščitnik, ki seže do kovčka in naslonjala za sopotničin hrbet, kot kažejo tovarniški prospekti.
Seveda vse to prostorsko razkošje vleče za sabo spoznanje, da potrebuje skuter v prometu nekaj več prostora za vijuganje ali tesno parkiranje kot klasični 50-kubični. Kako drugače razumeti, da so fantje, ki so skuterje vozili pred nami, opraskali in strli bočne plastike.
Zaobljene linije in razkošno odmerjen prostor dajejo temu skuterju videz oteklega obraza. Ko imate Elyseo pred hišo, pa postaja iz dneva v dan bolj domač. Zagotovo zaradi prijaznosti, ki jo kaže v uporabi, saj vse deluje brezhibno, tiho in priročno.
Navduši tudi v zadek potisnjena, cela dva prsta debela členasta jeklena kača - ključavnica, imenovana boa: potegneš jo iz ležišča, oviješ okoli kandelabra ali kar zadnjega kolesa, zakleneš in je. Preveč skuterjev ponikne v noč, da bi bil človek brezskrben!
K udobju seveda štejemo delovanje vzmetenja. Spredaj teleskopske vilice, zadaj oljno-vzmetni blažilnik, pripet na motor, ki je sočasno nihajna roka. Za skuter je to klasika, pri Peugeotu nikakor ne s spodnjega dela cenovne lestvice. Vzmetenje dobro deluje, in če bi človek ravno hotel zganjati zoprnijo, bi v prihodnosti želel večja kolesa. Saj ne, da mera 12 palcev slabo vpliva na vozne lastnosti, toda večje kolo bi se takole porejenemu skuterju lepše podalo. Tako vidim.
Ja, kot zadnji, pa ne najmanj pomemben - motor. Velika zvedavost nas je dajala, kakšno razliko bo pokazal 100-kubični dvotaktni stroj v primerjavi s 125-kubičnim štiritaktnim. Oba sta pripeta na samodejno sklopko in brezstopenjski menjalnik, ki lepo vklapljata ter tiho in brez cukanja spreminjata motorne vrtljaje v gibanje vozila. To plat tehnike ima Peugeot dobro domišljeno in ustreza zahtevam časa. Ravno zaradi avtomatike so postali ti dvokolesniki tako priljubljeni tudi pri kupcih, ki nimajo talenta za motorizem.
Oba motorja gladko stečeta in se hitro ogrejeta na delovno temperaturo, potrebno, da stroj gladko potegne z mesta. Končne zmogljivosti so primerljive. Hitrost 100 kilometrov na uro je lahko dosegljiv cilj in na odprti cesti je lahko to tudi potovalna hitrost.
Dvotaktni stroj se pokaže glasnejši pri pospeševanju, tudi nekoliko živahnejši, pri porabi nekoliko bolj žejen. A kljub temu boste štiri litre na 100 kilometrov težko skurili. Štiritaktnik je tišji, pri živahnem pospeševanju ob vijuganju malce bolj zaspan. In s tem motorjem opremljeni skuter je tudi za 25 kg težji.
Razlika med njima je pravzaprav težko opazna, kot smo dojeli pri presedanju s skuterja na skuter. Zagotovo vas morata voditi k odločitvi prepričanost glede tehnike ali ekološka zavest, manj opazne so razlike v zmogljivostih. Teorija sicer trdi, da je štiritaktnik zahtevnejši za vzdrževanje, toda v današnjih časih je obiskovanje mehanika bolj preventiva kot potreba.
Zaključek:
Elyseo vsem v družini ne bo všeč. Mladina se navdušuje nad vse drugačnimi elementi, kot sta prostor in udobje. Vendar ne pozabite, da z odraščanjem spreminjajo poglede. Morda pa le najdete skupni jezik.
Peugeot Elyseo 100
TEHNIČNI PODATKI
Motor: 1-valjni - 2-taktni - zračno hlajen z vetrnico - vrtina in gib 50, 6 × 49, 7 mm - prostornina 100 cm3 - avtomatska črpalka za mazanje motorja - avtomatski čok - avtomatski brestopenjski menjalnik, klinasti jermen, zobniški sklop ob kolesu - električni in nožni zaganjalnik
Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice - zadaj hidravlični blažilnik
Gume: spredaj 120/70-12 - zadaj 130/70-12
Zavore: spredaj 1 × kolut f 226 mm - zadaj boben f 110 mm
Mere in masa: dolžina 1900 mm - širina 720 mm - posoda za gorivo/rezerva 8, 5/3, 0 l - posoda za dvotaktno olje 1, 3 l - masa (brez tekočin, tovarna) 103 kg
Cena: 2.292.10 EUR (Skupina Class d.d., Zaloška 171, (01/54 84 789), Lj.)
Peugeot Elyseo 125
TEHNIČNI PODATKI
Motor: 1-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - vrtina in gib 57 × 48, 9 mm - prostornina 124, 8 cm3 - avtomatski brezstopenjski menjalnik, klinasti jermen, zobniški sklop ob kolesu - električni zaganjalnik
Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice - zadaj dva hidravlična blažilnika
Gume: spredaj 120/70-12 - zadaj 130/70-12
Zavore: spredaj 1 × kolut f 226 mm - zadaj boben f 130 mm
Mere in masa: dolžina 1900 mm - širina 720 mm - posoda za gorivo/rezerva 8, 5/3, 0 l - masa (brez tekočin, tovarna) 130 kg
Cena: 3.074.32 EUR (Skupina Class d.d., Zaloška 171, (01/54 84 789), Lj.)
Mitja Gustinčič
Foto: Uroš Potočnik
Cena osnovnega modela: | 3.074.32 EUR (Skupina Class d.d., Zaloška 171, (01/54 84 789), Lj.) € |
---|
Motor: | 1-valjni - 4-taktni - tekočinsko hlajen - vrtina in gib 57 × 48,9 mm - prostornina 124,8 cm3 - avtomatski brezstopenjski menjalnik, klinasti jermen, zobniški sklop ob kolesu - električni zaganjalnik |
---|---|
Zavore: | spredaj 1 × kolut f 226 mm - zadaj boben f 130 mm |
Vzmetenje: | spredaj hidravlične teleskopske vilice - zadaj hidravlični blažilnik / spredaj hidravlične teleskopske vilice - zadaj dva hidravlična blažilnika |
Teža: | dolžina 1900 mm - širina 720 mm - posoda za gorivo/rezerva 8,5/3,0 l - masa (brez tekočin, tovarna) 130 kg |