Skuter in faraon? Na prvi pogled brez logike, toda povezava vendarle obstaja. Tako kot so bili egipčanski faraoni božansko odmaknjeni, tako si želijo pri francoskem Peugeotu z letošnjo novostjo eksluzivnosti med skuterji. In Looxor z videzom dejansko očara.
Velika, 16-palčna petkraka kolesa zaokrožajo celoto sodobno oblikovanega Looxorja, ki počiva na okvirju iz jeklenih cevi. Posebno dopadljivo delujejo zadnji smerniki, katerih namišljena linija je na eni strani potegnjena v trup skuterja, po drugi pa se nadaljuje v zadnjo luč.
Pod sedežem v trupu je prostor za shranjevanje čelade. Na prednjem delu z nasmehom pozdravlja lunasto oblikovana prednja luč, s katero so spogledujejo smerniki ob njenih robovih. Nad njo pa mask(ic)a, v katero so skriti instrumenti: velik analogni merilnik hitrosti in na prvi pogled težko razumljivi digitalni merilniki s črticami, ki kaže porabljeno gorivo, prevožene kilometre in uro.
Nad pretirano plastičnim okoljem bodo nergali tisti z daljšimi nogami, saj si bodo ob pomanjkanju prostora kaj hitro obrabili kolena.
Peugeotovega 50-kubičnega levčka poganja dvotaktni zračno hlajen agregat. Ni ravno poskočen, toda tudi pretirano len ni. Pospeševanje je enakomerno brez občutnih lukenj. S končno hitrostjo tik pod 50 kilometrov na uro je z njim sicer veselje vijugati v strogem mestnem središču, (pre)hitri udeleženci v prometu pa vas bodo zlahka prehitevali na mestnih vpadnicah. Tam je boljša in varnejša izbira večji in močnejši 100-kubični Looxor.
Zaradi 16-palčnih koles mora biti voznik nekoliko previdnejši in imeti nekaj izkušenj. Katalizirani izpušni sistem in glasnost zadovoljujeta evropske norme, zato mali levček prede kot sosedov muc.
Pri zavorah je treba biti dokaj previden. Prednja kolutna je absolutno pregroba in na gladkem mestnem asfaltu je lahko ob neprimernem doziranju usodna. Zadnja, bobnasta, opravlja svoje naloge zadovoljivo, saj je kljub blokiranju zadnjega kolesa skorajda ni čutiti. Pri močnejšem zaviranju in tudi pri vožnji prek neravne podlage se prednje
Paiolijeve teleskopske vilice odzovejo v pričakovani meri, česar pa ni mogoče trditi za zadnji centralni blažilnik.
Looxor bo s težnjo po eleganci zadovoljil predvsem tiste, ki si želijo preprostega prevoznega sredstva za mestna središča in hkrati v tretjem tisočletju biti »cool« in »in«. No, leta sploh niso ovira.
Po razmisleku pa sem prepričan, da se na Looxorja najbolje poda mini krilo. Ali kravata. Tako vsaj nastopajo Italijani, ki pokupijo največ skuterjev na velikih kolesih.
Peugeot Looxor 50
Motor: 1- valjni - 2 taktni - zračno hlajen - lamelni ventil - vrtina in gib 40 × 39, 1 mm - elektronski vžig - uplinjač f 14 mm s samodejnim čokom - ločena oljna črpalka - elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik
Prostornina: 49, 1 cm3
Največja moč: 2, 9 kW (4 KM) pri 6500 vrt/min
Največji navor: 4, 6 Nm pri 5, 600 vrt/min
Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik -jermenski prenos - zobniška redukcija na kolesu
Okvir in vzmetenje: enojen cevni okvir, spredaj teleskopske vilice Paioli f 28 mm, zadaj centralni blažilnik - medosna razdalja 1311 mm
Gume: spredaj 80/80-16, zadaj 100/70-16
Zavore: spredaj kolut f 226 mm, zadaj boben f 110 mm
Mere in masa: dolžina 1920 mm - širina 720mm - višina 1130 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 8 l - masa (tovarna ) 94 kg
NAŠE MERITVE
Pospeški:
Na tipskem klancu (naklon 24 %; 0-100 m): 25, 34 s
Na ravni cesti (0-100 m): 14, 72 s
Poraba: 3, 1 l/100 km
Masa s tekočinami (in orodjem): 98 kg
CENA
Cena motorja: 1.751.93 EUR
NAŠA OCENA
OCENA: 4/5
ZASTOPA IN PRODAJA
Pooblaščeni prodajalec: Skupina Class d.d., Zaloška 171, (01/54 84 789), Ljubljana
Primož Jurman
FOTO: Uroš Potočnik
Motor: | 1- valjni - 2 taktni - zračno hlajen - lamelni ventil - vrtina in gib 40 × 39,1 mm - elektronski vžig - uplinjač f 14 mm s samodejnim čokom - ločena oljna črpalka - elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik |
---|---|
Navor: | 4,6 Nm pri 5,600 vrt/min |
Prenos moči: | samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik -jermenski prenos - zobniška redukcija na kolesu |
Okvir: | enojen cevni okvir, spredaj teleskopske vilice Paioli f 28 mm, zadaj centralni blažilnik - medosna razdalja 1311 mm |
Zavore: | spredaj kolut f 226 mm, zadaj boben f 110 mm |
Teža: | dolžina 1920 mm - širina 720mm - višina 1130 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 8 l - masa (tovarna ) 94 kg |