Speedfight 2 je prepoznaven skuter, saj je oblikovno zanimiv, sama tehnika pa je unikat. Na cestah je že peto leto, toda v vožnji še vedno poseka številne tekmece.
Peugeot je po štirih letih izredno uspešne prodaje skuterja Speedfight (bil je, denimo, najbolje prodajan skuter v Veliki Britaniji v letih 1997, 1998 in 1999) s pomlajenim in še vedno najbolj športnim skuterjem v svoji ponudbi zajel oba segmenta trga. Pritegnil je k nakupu tako najstnike kot že zrele ljudi, ki potrebujejo v mestni gneči hiter in zanesljiv prevoz.
Cilj so dosegli s celovito športno in hkrati elegantno obliko - za mlajše so jo popestrili z živahnimi barvnimi kombinacijami, za starejše pa omilili z uglajenimi toni. Športni značaj pri dvobarvnih kombinacijah še poudarijo detajli v črni barvi (prednja nihajna roka, krmilo in plastična maska v obliki črke V s srebrnim Peugeotovim levom, platišči in sedež).
Pri tehniki moramo posebej poudariti prednjo enojno nihajno roko s hidravličnim blažilnikom, saj so pri Peugeotu med prvimi uvedli to rešitev namesto klasičnih teleskopskih vilic. Tako so dosegeli natančnejšo in varnejšo vožnjo. Skuter zagotavlja odličen stik z voziščem, kar smo preizkusili tudi na precej slabi makadamski stezi, in varno ustavljanje na vseh voznih površinah.
Več kot odlična sta tudi žarometa. Ja, dvojina! Speedfight ima zasenčene in dolge luči (obakrat moč 35 W), tako da smo se lahko sredi noči brez skrbi podali na potep tudi precej daleč zunaj mesta. Zelo funkcionalni so tudi merilniki in opozorilne lučke na krmilu, zlasti moramo pohvaliti natančno stikalo za izklapljanje smernih kazalcev, ki pride še kako prav v hladnejših jesenskih dneh, ko imamo na rokah rokavice.
Prostora pod sedežem je dovolj za orodje, čelado in še kaj. Žal pa testni skuter z oznako LND ni imel integrirane ključavnice v zadku in elektronskega varovanja proti kraji s kodirnim ključem, tako da smo ga varovali s krepko klasično ključavnico.
Omenjeno »razkošje« ponuja model LNDP, za kar pa je pač treba odšteti nekaj tisočakov več. Lahko pa si privoščite še dodatno opremo: vetrni ščitnik v dveh velikostih (49 in 66 cm), obešalnik za torbico, kovček (29 litrov), prtljažnik, integrirano ključavnico z jekleno pletenico Boa, bočno stojalo in kovinsko »podvozje« - namesto preprog sta to sta zelo lični plošči tehničnega videza. To je treba imeti! Skratka, k Speedfightu 2 nimamo pripomb. Užitek ga je voziti. Seveda pa morate za »hitrostnega bojevnika« odšteti kar nekaj prihrankov, saj sodi v višji razred med skuterji.
Seveda spet ne moremo mimo zelo dobre kombinacije motorja in sklopa prenosa moči. Peugeotovi tehniki so poskrbeli za tih in uglajen tek ob zelo živahnih zmogljivostih. Skuter naravnost odlično pospešuje in z odliko opravi s klanci, slalomom in podobnimi pastmi, ki pokažejo pravi obraz tehnike med kolesoma.
Peugeot Speedfight 2
Motor: 1-valjni - 2-taktni - tekočinsko hlajen - vrtina in gib 40 × 39, 1 mm - prostornina 49, 1 cm3 - kompresija
9, 8 : 1 - lamelni ventil - uplinjač s samodejnim čokom - ločena oljna črpalka - elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik
Največja moč: 3, 7 kW (5 KM) pri 6800/min
Največji navor: 5, 5 Nm pri 6500/min
Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka -brezstopenjski samodejni menjalnik (sistem odpirajočih se jermenic) - klinasti jermen - zobniški reduktorski sklop ob kolesu
Okvit in vzmetenje: enojen - dvojni oblike U iz jeklenih cevi - spredaj enojna nihajna roka s hidravličnim blažilnikom - zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, centralni blažilnik, nastavljiva vzmet
Gume: spredaj 120/70-12, zadaj 130/70-12
Zavore: spredaj in zadaj po 1 × kolut F 180
Mere in masa: dolžina 1730 mm - širina 700 mm - višina 1150 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 7, 2 l - posoda za olje 1, 3 l - masa (suha) 101 kg, dovoljena skupna obremenitev 270 kg
Zastopnik: Avtohiša Claas, Ljubljana
Cena: 1.960, 99 EUR
Borut Omerzel
FOTO: Aleksandra Balažic
Cena osnovnega modela: | 1.960,99 EUR € |
---|
Motor: | 1-valjni - 2-taktni - tekočinsko hlajen - vrtina in gib 40 × 39,1 mm - prostornina 49,1 cm3 - kompresija |
---|---|
Navor: | 5,5 Nm pri 6500/min |
Prenos moči: | samodejna centrifugalna sklopka -brezstopenjski samodejni menjalnik (sistem odpirajočih se jermenic) - klinasti jermen - zobniški reduktorski sklop ob kolesu |
Okvir: | enojen - dvojni oblike U iz jeklenih cevi - spredaj enojna nihajna roka s hidravličnim blažilnikom - zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, centralni blažilnik, nastavljiva vzmet |
Zavore: | spredaj in zadaj po 1 × kolut F 180 |
Teža: | dolžina 1730 mm - širina 700 mm - višina 1150 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 7,2 l - posoda za olje 1,3 l - masa (suha) 101 kg, dovoljena skupna obremenitev 270 kg |