Pasji poletni dnevi, v mestu pa gneča in neznosna vročina. Hoteli smo proč. V naravo, stran od izpušnih plinov in razbeljenega asfalta. Vendar se v odročne kraje ni mogoče peljati s skuterjem. Ali pač?
Res je, skuter je bil od nekdaj namenjen predvsem mestni vožnji in premagovanju krajših razdalj. Toda nič več. Pri Peugeotu so se odločili za nekakšno alternativo med 50- in 125-kubičnim skuterjem. Rodil se je Speedfight 2. Z oznako Speedfight 100 je posebnost, saj ga poganja »le« 100-kubični motor. No, ničesar mu ne manjka. Dvotaktni zračno hlajen motor zmore mnogo več, kot bi sprva pričakovali.
Za mestno vožnjo skorajda premočan dvokolesnik preseneča z zelo dobrim razponom moči med 4000 in 7000 vrt/min, saj se s svojimi zmogljivostmi lahko postavi ob bok marsikateremu 125-kubičnemu tekmecu. Edina pomanjkljivost je »luknja« pri pospeševanju, saj Speedfight z mesta pospešuje skorajda preslabo, njegova prava moč se pokaže šele pri višjih vrtljajih.
Morda so se inženirji »ušteli« pri snovanju hlajenja motorja, saj bi zmogljivemu 100-kubičnemu pogonskemu agregatu bolj ustrezalo vodno hlajenje. Pri običajni vožnji po ravni cesti sicer ni bilo težav s pregrevanjem, s priganjanjem po zaviti cesti v klanec pa je moč motorja zaradi povišane temperature nekoliko pešala.
V zavojih je skuter zelo miren, zmotijo le tresljaji pri velikih hitrostih, po vsej verjetnosti pa je to le posledica neustreznih pnevmatik.
Nihajna roka
Okvir skuterja je tehnično enak kot pri 50-kubični različici. Sprednje vpetje je klasično speedfightovsko z enojno nihajno roko. Francozi so odpravili mlečnozobe težave vpetja in so delovanje prednjega vzmetenja izpopolnili do popolnosti. Zadnje kolo je vpeto po klasični metodi, neravnine pa blaži centralni blažilnik. Zadnjemu vpetju bi bolj kot klasični ustrezal plinski blažilnik, saj se ob pospeševanju skozi hitre zavoje prav zaradi dokaj velike moči pokaže njegova slabost - mehkost.
Za dobro osvetlitev cestišča pri nočni vožnji skrbita dvojna žarometa, ki združujeta zasenčene in dolge luči, njuna oblika pa da skuterju »zlobno« dirkaško podobo. Oblikovalci so našli odlično rešitev za smerokaze, saj so klasične »štrleče« zamenjali s karoserijskimi. Armaturna plošča spominja na tiste z reaktivnih letal, vendar le zaradi njihove razporeditve in okrogle oblike. Na sredini je merilnik hitrosti, na njegovi levi merilnik za količino goriva in na desni le prazno okence, namenjeno merilniku za temperaturo.
Krmilne ročke so prevlečene z gumijasto zmesjo in vam tudi v vlažnem, mokrem vremenu ne bodo ušle iz nadzora. Oblika ogledal je športna, nekoliko premajhna, zato je preglednost nekoliko manjša, vendar je treba za lepoto včasih tudi malo potrpeti.
Speedfight 2 je zelo opazen skuter, saj se zaradi športne oblike razlikuje od konkurence. Športnik po duši in videzu je končna ocena Peugeotovega najbolj prodajanega modela.
Pri Peugeotu za vse modele ponujajo široko paleto dodatne opreme. Meni zelo ljuba je posebna ključavnica Boa, ki je vgrajena v zadek skuterja in jo pri zaklepanju preprosto potegnemo ven, tako kot pri sesalniku za prah. S to ključavnico boste zagrenili življenje nepridipravom, saj je skorajda neverjetno, da bi jo lahko onesposobili v krajšem času, toda vendarle bi ta ključavnica pokvarila športno podobo skuterja.
CENA: 2.1948, 88 EUR (Avtohiša Claas, d. d.)
Tehnični podatki
Motor: 1-valjni - 2-taktni - zračno hlajen - lamelni ventil - vrtina in gib 50, 6 × 49, 7 mm - uplinjač s samodejnim čokom - ločena oljna črpalka - elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik
Prostornina: 100 cm3
Največja moč: moč 6, 7 kW (9, 1 KM) pri 7500 vrt/min
Največji navor: 7 Nm pri 7500 vrt/min
Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik - jermenski/zobniški prenos na kolo
Okvir in vzmetenje: enojen-dvojni U oblike iz jeklenih cevi - spredaj enojna nihajna roka s hidravličnim blažilnikom - zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, centralni blažilnik, nastavljiva prednapetost vzmeti
Gume: spredaj 120/70-12, zadaj 140/70-12
Zavore: spredaj in zadaj po 1 × kolut f180 z dvobatno čeljustjo
Mere in masa: dolžina 1730 mm - širina 700 mm - medosna razdalja 1265 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 7, 2 l - masa (tovarna) 101 kg
Naše meritve
Pospeški:
Na tipskem klancu (naklon 24 %, 0-100 m): 17, 96 s
Na ravni cesti (0-100 m): 10, 72 s
Poraba: 6, 3 l/100 km
Masa s tekočinami (in orodjem): 114 kg
Naša ocena: 4/5
Besedilo: Domen Jerančič
Foto: Uroš Potočnik
Motor: | 1-valjni - 2-taktni - zračno hlajen - lamelni ventil - vrtina in gib 50,6 × 49,7 mm - uplinjač s samodejnim čokom - ločena oljna črpalka - elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik |
---|---|
Navor: | 7 Nm pri 7500 vrt/min |
Prenos moči: | samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik - jermenski/zobniški prenos na kolo |
Okvir: | enojen-dvojni U oblike iz jeklenih cevi - spredaj enojna nihajna roka s hidravličnim blažilnikom - zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, centralni blažilnik, nastavljiva prednapetost vzmeti |
Zavore: | spredaj in zadaj po 1 × kolut f180 z dvobatno čeljustjo |
Teža: | dolžina 1730 mm - širina 700 mm - medosna razdalja 1265 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 7,2 l - masa (tovarna) 101 kg |