Piaggio Beverly 500, Piaggio X9 Evolution, Gilera Nexus 500

17. 2. 2005 | Peter Kavčič
Deli

Vas je naslov malce zmedel? Kako so lahko ti trije skuterji enaki, a hkrati različni? No, odgovor je preprostejši, kot se sprva zdi: vsi trije spadajo v velikanski koncern Piaggio, kjer so največji strokovnjaki za skuterje. Za majhne in velike. Enaki so si tudi po motorni plati, saj vse tri poganja 460-kubični štiritaktni enovaljnik.

Torej se sprašujete, v čem so si potem tako različni, saj so konec koncev vsi le skuterji, ti pa so tako ali tako namenjeni le mesti vožnji? No, tu je že prva napaka. Res, da si niso prav nič podobni, a nikakor niso samo mestni skuterji.

Piaggio Beverly 500 ima na primer velika kolesa. Spredaj 16-palčna, zadaj 14-palčna, kar mu omogoča precej motoristično vožnjo brez skrbi (ki je resnici na ljubo bolj predsodek), ki jih imajo ljudje ob pogledu na majhna kolesa skuterjev. V Evropi je Beverly prodajna uspešnica med maksi skuterji z velikimi kolesi.

Njegov nekoliko klasičen (celo retro) slog je všeč tako moškim kot ženskam in je prijetna osvežitev v poplavi med seboj zelo podobnih maksi skuterjev. Drugi Piaggio, torej X9, je ustaljena uspešnica v tem segmentu, ima vse, kar imajo veliki potovalni motocikli, obenem pa ohranja uporabnost skuterja tudi v mestu. Gilera Nexus že po svoji obliki nakazuje, za kakšen skuter gre.

Športen, klinasto zašiljen aerodinamični oklep po vzoru Honde Fireblade, sredinska konzola, kjer se skriva pokrov za posodo za gorivo, spominja na motocikel, poleg vsega tega pa ima celo nastavljiv zadnji blažilnik. Prav nič skupnega nimajo ti trojčki tudi ob pogledu na armaturno ploščo, ki bi jo zavidal marsikateri motocikel. Beverly je klasika, okrogli merilniki z dodatki kroma so naravnost čudoviti, na X9 predstavljajo digitalizirano visoko tehnologijo, kjer najdemo celo zaslon z izpisom frekvenc in upravljalnik za radio. Kot pri velikih potovalnih motociklih. Merilniki pri Nexusu pa so do konca športni. Karbonski videz, bel (okrogel) merilnik vrtljajev z rdečim kazalcem ob manjšem števcu hitrosti.

Vsak izmed njih ponuja tudi različno mero udobja. Športni Nexus, na primer, ne ponuja zelo veliko prostornosti za krmilom, to sicer ne pomeni, da se na njem sedi utesnjeno. A krmilo je v primerjavi z drugima dvema najbližje kolenom. Tako tudi ni težav med športno vožnjo po ovinkih, kjer se na dobrem asfaltu in toplejšem vremenu da odpeljati v takem nagibu, da kolenski drsnik zaropota po asfaltu. Sedenje na sedežu je kljub športnosti še vedno udobno, vetrne zaščite pa je dovolj, da ni težav niti pri 160 km/h.

X9 je čisto nasprotje. Njegovo velikost smo začutili, ko smo sedli v izredno udoben sedež, ki si prej zasluži ime fotelj. Krmilo je nameščeno dovolj naprej in visoko, da se na njem ne bodo počutili utesnjeno niti tisti blizu dveh metrov višine. Prostora za noge in kolena je veliko, vetrna zaščita (po višini nastavljiv vetrobran) pa je brezhibna.

Počutje je zaradi teh razvajajočih dejstev zelo podobno kot pri vožnji z velikimi potovalnimi motocikli, seveda ob upoštevanju dejstva, da gre tu še vedno za skuter. A boljše primerjave ne najdemo. Beverly spada po udobnosti sedenja med vožnjo nekam vmes med druga dva. Zato bodo na njem zelo dobro sedele tudi ženske (ni skrivnost, da so imeli pri Piaggu to tudi v mislih, ko so snovali ta skuter).

Vetrne zaščite pa je v tej izvedbi malo. Zato priporočamo uporabo jet čelade z vizirjem in ne povsem odprte čelade. Seveda pa v bogati ponudbi dodatne opreme dobite tudi večji vetrni ščitnik, če se vam zdi, da ga skuter potrebuje.

Še beseda ali dve o zmogljivostih: pospeševanje je pri vseh treh solidno, povsem dovolj za aktivno udeležbo v prometu in da ni prestrm noben klanec.

S končno hitrostjo 160 km/h se premikajo dovolj hitro, da se z vsakim izmed njih lahko odpravite na lep motoristični izlet tudi v dvoje! Pri zaviranju se najhitreje ustavi Nexus, kar je glede na njegov športni značaj tudi edino pravilno. Zmogljive zavore (z ABS-om za doplačilo) ima tudi X9, medtem ko smo pri Beverlyju pogrešali nekoliko več ostrine. Je pa res tudi to, da Beverly po svojem značaju ni športnik in so nekoliko bolj mehko prijemajoče zavore morda bolj primerne za široko populacijo motoristov in motoristk, ki jim je namenjen.

Če je bil naslov nekoliko dvoumen, je zaključek in končna ugotovitev jasna. Vsak izmed treh skuterjev je odličen predstavnik svoje vrste, za tri skupine ljudi: za športnike (Nexus), uglajene poslovneže (sicer vozijo Mercedese, Audije ali BMW-je …) s slogom, ki znajo ceniti udobje (X9), in romantične nostalgike ter ženske, ki bodo najbolj zadovoljni z Beverlyjem.

Cena testnega vozila Beverly 500: 1.339.346 SIT

Cena testnega vozila X9: 1.569.012 SIT

Cena testnega vozila Nexus 500: 1.637.344 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, 460 cm3, 1-valjni, tekočinsko hlajen, 40 KM pri 7.500/min, elektronski vbrizg goriva, samodejni menjalnik

Okvir: cevni jeklen, medosna razdalja 1.550; 1.530; 1.515 mm

Višina sedeža od tal: 775; 780; 780 mm

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice premera 41 mm, zadaj dvojni blažilnik; enojni nastavljivi blažilnik

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 260 mm, zadaj 1-krat kolut premera 240 mm

Gume: spredaj 110/70 R 16, zadaj 150/70 R 14; 120/70 R 14, 150/70 R 14; 120/70 R 15, 160/60 R 14

Posoda za gorivo: 13, 2; 15; 15 l

Suha masa: 189; 206; 195 kg

Prodaja: PVG, d. o. o., Vangelanska cesta 14, Koper, tel.: 05/625 01 50

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, 460 cm3, 1-valjni, tekočinsko hlajen, 40 KM pri 7.500/min, elektronski vbrizg goriva, samodejni menjalnik
Okvir: cevni jeklen, medosna razdalja 1.550; 1.530; 1.515 mm
Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 260 mm, zadaj 1-krat kolut premera 240 mm
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice premera 41 mm, zadaj dvojni blažilnik; enojni nastavljivi blažilnik
Višina: 775; 780; 780 mm
Posoda za gorivo: 13,2; 15; 15 l
Teža: 189; 206; 195 kg