Piaggio Beverly Tourer 300ie

11. 6. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Zdravilo proti lisicam in drugim ­vsakdanjim ­tegobam.

Ljubljančani in tisti, ki se dnevno vozite v belo Ljubljano na tlako, bodite pozorni. Maksi skuterjev je na cesti vse več, kar so nam potrdili tudi prodajalci motociklov, in v Piaggievi ponudbi je zvezda prav tale Beverly.

Najprej je z 250 na 300 'kubikov' povečan enovaljnik dobila Vespa GTS in postala najmočnejša serijska Vespa vseh časov. Zdaj se je znašel še v Piaggievem Beverlyju, ki se sicer prodaja še v različicah z 250-, 400- in 500-kubičnim motorjem. Zakaj še tristotica? Očitno je kupcev z različnimi potrebami dovolj, da si lahko Piaggio privošči tako raznovrstno ponudbo, saj se uporabniki delijo na tiste, ki bodo s skuterjem vozili le po mestu, in na tiste, ki se s takim dvokolesom odpravijo za teden dni na dopust. Tristotica spada nekam vmes.

Z mesta zelo dobro 'skoči', a zaradi večjih koles ne tako agresivno kot Vespa. Do hitrosti 60 km/h pospeši v štirih sekundah in pol, do stotke pa v 12, sem nameril z mobilnikom v levi roki. Novemu Cliu dCi smo jih namerili 13, mimogrede, torej boste s takole motoriziranim Beverlyjem od semaforja do semaforja med hitrejšimi. Največja hitrost znaša toliko, kot je dovoljena največja hitrost na avtocesti, in niti kilometra več, tudi če se sklonite za vetrobran, ki je pri različici Touring del serijske dodatne opreme.

Poleg poskočnega motorja velja izpostaviti zares dobre vozne lastnosti, ki so rezultat močnega okvirja, kakovostnega vzmetenja (zadaj sta dva blažilnika! ) in koles s 16-palčnim premerom. Ta v primerjavi z manjšimi, 13-palčnimi kolesi na običajnih skuterjih zagotavljajo veliko več stabilnosti v zavoju in pri večjih hitrostih, Beverly pa je zaradi tega prav spodobno vozen tudi po makadamu. Preizkušeno!

Ima pa Beverly zaradi velikih koles tudi slabo plat: sicer dolg prtljažni prostor pod sedežem (odpira se z gumbom pod krmilom ali z vzvodom, skritim v predal pred koleni) je plitek in zato pogoltne le dve majhni jet čeladi, večje (XL) pa ne, o integralni čeladi, spravljeni tja spodaj, pa lahko samo sanjate. Priporočamo kovček. S prostorom za stopala tudi niso bili pretirano radodarni, saj ga krade sredinski greben.

Da prtljažni prostor ni ogromen, je kriva tudi oblika zadnjega dela skuterja. Ta je elegantno ozek in zaradi retro linij deluje, kot da bo moderen še desetletja. Skuter je opremljen s stranskim in centralnim stojalom, nosilcem za kovček in dobro armaturno ploščo (hitrost, dva števca kilometrov, nivo goriva in temperature hladilne tekočine, ura). Poraba goriva je na testu znašala 4, 2 litra na sto kilometrov, a je bil skuter tako rekoč nov, zato tudi upamo, da se bo sprednja zavora še malce unesla. Za ostro ustavljanje je bil potreben kar močan stisk ročice.

Dajte, vsaj poskusite. Ne poznam nikogar, ki po preizkusu maksi skuterja v (ljubljanski) gneči ni bil navdušen. Z namestitvijo toplih ščitnikov rok in pregrinjala za noge lahko sezono uporabnosti raztegnete na skoraj vse leto. Pošteno bi nam bilo nameniti kak brezplačni parkirni prostor več, se vam ne zdi? Gospod župan, imate na enem parkirnem mestu raje enega Tuarega ali štiri take skuterje?

Piaggio Beverly Tourer 300ie

Cena testnega vozila: 4.099 EUR

Prenos moči: samodejna sklopka, variomat.

Okvir: jeklen cevni, dvojna kletka.

Zavore: spredaj kolut ? 260 mm, dvobatna čeljust, zadaj kolut ? 260 mm, enobatna čeljust.

Vzmetenje: spredaj vilice ? 35 mm, 104 mm giba, zadaj dva hidravlična blažilnika, štiristopenjsko nastavljiva prednapetost, 90 mm giba.

Gume: 110/70-16, 140/70-16.

Višina sedeža od tal: 790 mm.

Posoda za gorivo: 10 l.

Medosna razdalja: 1.470 mm.

Teža: 165 kg (z gorivom).

Zastopnik: PVG, Vangalenska cesta 14, 6000 Koper, 05/629 01 50, www.pvg.si.

Hvalimo in grajamo

+ elegantna, klasična oblika

+ poskočen motor

+ vozne lastnosti

+ uporabnost

+ solidna vetrna zaščita

- pod sedežem ni prostora za integralno čelado

- malo prostora za stopala

- sprednja zavora bi lahko bila močnejša

Matevž Hribar, foto:? Aleš Pavletič