Mestna gneča in zastoji na cestah so in bodo težava še kar nekaj časa. Zato niti ni presenečenje, da so maksi skuterji še vedno ali pa celo vse bolj aktualni. Ampak kako v poplavi ponudb izbrati najboljšega zase?
Piaggio je v dveh desetletjih dokazal, da je našel formulo za uspeh, ki so jo poimenovali Beverly. V letošnji sezoni smo v uredništvu dva meseca vozili povsem prenovljen model s 300-kubičnim motorjem. No, če sem čisto natančen, gre za 278 kubičnih centimetrov velik enovaljni motor, ki zadosti vsem strogim normam, ki jih predpisuje standard Euro 5.
Čeprav je povsem nov, niso na novo izumljali vsega. Ohranili so všečen izgled in hišni dizajn, dodali LED-svetila, jih modno umestili v karoserijo ter predvsem močno spremenili zadnji del. Ta je moderen, lepo oblikovan z blatnikom, pritrjenim od strani, tik nad zadnjim kolesom, po čemer se bo tudi od daleč razlikoval od manjšega modela Medley.
Preberite še: Test: Piaggio Piaggio Beverly 300 HPE (2021), 1. del
Ob tem, da motor zmore 26 'konjev', je Beverly dovolj živahen, da z lahkoto opravi z mestnim prometom, ne razočara pa niti na podeželskih cestah. In da, z njim sem se lahko po avtocesti odpeljal tudi iz Kopra do Ljubljane in potoval znotraj okvirjev dovoljenih hitrosti na naši glavni prometni žili. Je pa res, da hitrost 130 km/h doseže dokaj hitro, a kaj dosti več kot to pa vseeno ne zmore. To je posledica moči in variomata, ki je nastavljen tako, da poskrbi predvsem za živahna pospeševanja.
Všeč mi je bil velik prtljažnik pod sedežem in prostor pred nogami, ki so, mimogrede, dobro zaščitene pred vetrom in vremenskimi vplivi. Moderen je tudi digitalni števec, ki je povezljiv s telefonom in omogoča vpogled v osnovne podatke o vozilu, Beverly pa ima tudi USB-vtičnico za polnjenje telefona. V prejšnjem testu sem sicer pisal, da mi ni všeč sistem zagona prek pametnega ključa, a se je kasneje izkazalo, da ključ ni bil povezan s sistemom v elektronski ključavnici. Vso kritiko vzamem nazaj, brezstični ključ dela odlično. Zaradi tega je možnost, da skuter odpeljejo tatovi, dosti manjša.
Velik plus si zasluži udobje. Prostora za noge je dovolj, položaj za krmilom je dober ne glede na to, kdo je vozil skuter – nihče se ni pritoževal, da mu je premajhen ali prevelik. Posebna pohvala gre udobnemu sedežu, ki je dovolj velik tudi za sopotnika. Ta se bo lahko dobro prijel tudi za stranski držali ob sedežu.
Beverly bo ugodno vplival tudi na stroške prevoza, saj je poraba goriva zmerna. V prvem delu našega druženja smo mu izmerili povprečno porabo 3,1 litra na 100 kilometrov, s tem da je bila vožnja predvsem primestna in mestna. Čeprav je cena precej visoka, pa moram izpostaviti, da zelo dobro ohranja tržno vrednost na trgu rabljenih, tako da je vse skupaj stvar matematike in osebne odločitve glede določenega proračuna za nakup. Pri PVG ponujajo tudi zelo zanimiv sistem financiranja. No, tudi to je še en velik plus v naboru vseh pozitivnih lastnosti novega Piaggio Beverlyja 300.
Iz oči v oči: Primož Jurman
Poletni meseci so čas počitnic, brezskrbnih dni in uživanja. Še toliko bolj, če jih lahko preživiš v prijetni družbi, pa še s kakšnim dvokolesnikom. Hm, skuterji za »hardcore« motoriste niso kakšna prva izbira, a to lahko trdijo le tisti, ki z njimi nimajo izkušenj. Beverly 300 je pred počitnicami našel mesto v našem domačem kombiju, pa hajd na jug. Tam smo ga raztovorili in užitek se je začel. Izkazalo se je, da je odličen za obmorska potepanja v dvoje in raziskovanje skritih predelov starih mest, kamor avto nima dostopa.
Ni težav z iskanjem parkirnega mesta, pod sedež gre ob čeladi tudi nekaj motoristične krame, brisače za na plažo ali nakupljena špecerija. V zelo ozkih mestnih uličicah sem imel zaradi kar precejšnje medosne razdalje nekaj težav z manevriranjem, a to ne zmanjša njegovih prej opisanih prednosti. Z njim najdeš tudi dostop do skritih plaž, kjer ni gneče. Dovolj močan je, da je z dvema potnika moč prav udobno obiskati tudi nekoliko bolj oddaljene cilje, ne samo lokalnega slaščičarja ali trgovca.
Merilniki so berljivi in jasni, z vsemi potrebnimi informacijami, nekaj težav sta povzročali le premajhni lučki smerokazov. Vetrna zaščita je primerna, prostora za oba, tako voznika kot sopotnika, je dovolj, posebno hvalo pa kaže nameniti močnemu in iskrivemu agregatu, saj se lahko mirno vozite tudi na magistralni cesti, kjer vas ne skrbi, da bi bili z Beverlyjem 300 kakšna premična ovira. Široka uporabnost je torej njegova prednost.
Prodaja: | PVG d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 5.899,00 € |
Motor: | enovaljni, tekočinsko hlajen, gibna prostornina 278 cm3 |
---|---|
Moč: | 19 kW(26 KM) pri 8.000 obr./min |
Navor: | 26 Nm pri 6.250 obr./min |
Prenos moči: | avtomatski menjalnik CVT, variomat, jermen |
Okvir: | jekleni cevni okvir s prešanimi ojačitvami |
Zavore: | spredaj 1 × kolut 300 mm ABS, zadaj kolut ABS 240 mm |
Vzmetenje: | spredaj klasična vilica (hod 100mm), zadaj nihajka, dvojni amortizer, nastavljiva prednapetost, hod 96 mm |
Gume: | spredaj 110/70 R16, zadaj 140/70 R 14 |
Višina: | 812 |
Posoda za gorivo: | 12 L; poraba na testu: 2,6 L na 100 km |
Teža: | 185 kg |
-
Zelo dober in vsestranski maksi skuter, ki gre v korak s časom. Navdušil nas je tako v mestu kot na podeželskih cestah in izletih ob koncu tedna.