Zmešano v primeru Polarisovega Scramblerja 500 pomeni samo dobro. Je združitev tistega, kar ponudi ATV kot delovni stroj in Qvad kot športnik za motokrosistično skakanje ter driftanje skozi ovinke.
Svoj dvojni obraz Scrambler razkriva na praktično vseh področjih. Njegova oblika je ostra, agresivna, s poslikavo v obliki plamenov vzdolž nosa in bokov. Poganja pa ga 500-kubični štiritaktnik, ki prek samodejnega menjalnika (brezstopenjski) prenaša moč na zadnji par koles, po potrebi pa se lahko vklopi tudi prednji par. To ni ravno najpogostejša kombinacija pri tovrstnih štirikolesnikih. Tisti športni imajo običajno le pogon na zadnji par koles in še menjalnik s klasičnim pretikanjem (kot pri motociklih).
Zato je po mehanski plati Scrambler bližje ATV-jem, ki so običajno namenjeni bolj delu kot zabavi (tako je v ZDA in Kanadi, ki sta največja trga). Pravzaprav mu do pravega ATV-ja manjka le še reduktor. A to bi bilo verjetno že preveč za njegovo športno dušo. Scrambler je namreč najbolj zabaven in uporaben takrat, ko voznik od njega zahteva športnost. Na makadamskih cestah in kolovozih suvereno drsi skozi ovinke, ne ustraši pa se niti hujših ovir. Plezanje prek skal, jarkov in podrtih hlodov opravi z lahkoto, prednji pogon pa smo uporabili le v izredno spolzkih razmerah (blato, drseče skale). Zabavno pa je bilo tudi, ko se nam je zahotelo vragolij. Motokrosistični skoki, vožnja po zadnjih kolesih . . brez vsakih zadržkov, Polaris nas ni razočaral. Vsakič znova je pristal na tla zanesljivo brez ječanja v podvozju, ki s športnimi blažilniki dobro opravlja zahtevno delo.
A dirkanje po terenu ni bil edini kraj, kjer smo se zabavali. Ker na zadku nosi registrsko tablico, pomeni, da sme v promet, na cesto in v mesto. Če ne drugega, smo odkrili, da neverjetno zbuja pozornost soudeležencev v prometu. Tudi kakšnega prijaznega pogleda brhkih deklet smo bili deležni, kar nas niti malce ni motilo. Ko govorimo o vožnji po asfaltu, moramo opozoriti le še na nekaj. V mokrem postane Scrambler za neveščega voznika nevaren, saj se mu zavorna pot močno podaljša (razlog je v grobih terenskih gumah). Nekaj previdnosti zato ne bo odveč. Za vse tiste, ki imajo radi driftanje, pa bo ravno po dežju najbolj noro. Ob zmanjšanem oprijemu postane zadnji konec zelo lahek in nemiren. Vse, kar lahko še dodamo, je le to, da vas opozorimo, da morate obvezno natakniti na glavo motoristično čelado.
Cena testnega vozila: 2.397.600 SIT
Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen. 499 cm3, uplinjač Keihin 40, električni/ročni zagon
Prenos moči: brezstopenjski samodejni menjalnik (H, N, R) poganja zadnji par koles prek verige, priklopljiv štirikolesni pogon
Vzmetenje: spredaj vzmetne noge MacPherson, hod 208 mm, zadaj enojni hidravlični blažilnik, nihajna roka
Zavore: kolutne zavore
Gume: spredaj 23 x 7 - 10, zadaj 22 x 11 - 10
Medosna razdalja: 1219 mm
Višina sedeža od tal: 864 mm
Posoda za gorivo: 13, 2 l
Suha masa: 259, 5 kg
Zastopa in prodaja: Ski&sea, d. o. o., Mariborska 200a, 3000 Celje, tel.: 03/492 00 40
HVALIMO IN GRAJAMO
+ uporabnost
+ športen značaj
+ možnost izbire med zadnjim pogonom in 4x4 s pritiskom na gumb
- zavore (prednja preagresivna,
- neergonomski položaj zavornega pedala)
- nenatančen merilnik količine goriva
Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič