Predstavitev: Husqvarna za 2009

24. 9. 2008 | Peter Kavčič
Deli

300! Ne, ne gre za obletnico, čeprav je ta legendarna znamka, ki je zdaj v lasti nemškega BMW, stara več kot sto let. Gre za pomembno prelomnico – širitev palete na štiritaktno TE 310 in dvotaktno WR 300.

Bolje podučeni o dogajanju v blatnem svetu se še spomnite obdobja, ko so kraljevali 350-kubični štiritaktni motorji, ki so potem zrasli na 400 in ne nazadnje na 450 kubičnih centimetrov delovne prostornine. Kolo razvoja pa se vrača in nenavadne kubature so očitno v modi. Pa ne zaradi nečimrnosti, ampak zaradi praktičnosti.

Husqvarna 450 je danes za povprečnega enduro voznika veliko, morda celo preveč, TE 510 pa je le za hruste, ki jim tehtnica, po tem ko so zjutraj izpraznili mehur, pokaže nad 90 kilogramov. Zakaj ne TE 250? No ja, je super motocikel, v samem vrhu v svojem razredu, a je namenjen dirkačem, ki so vezani na s pravilnikom določeno prostornino agregata. Model 310 pa je nekaj vmes.

V osnovi je to TE 250 z enakim okvirjem, vzmetenjem, kolesi, zavorami itd., a z motorjem, ki so mu prostornino 249 cm? s povečanjem vrtine s 76 mm na 83 mm povečali na 297, 6 cm? . Torej mešanica lahkotnega in vodljivega motocikla z nekoliko dodane moči v samem agregatu. Za rekreativca, ki se želi po napornem delovniku spotiti v bližnjem gozdu ali na motokros stezi, več kot dovolj.

Še več, naše okušanje novinke v sicer standardni paleti štiritaktnih modelov je prineslo zanimive rezultate. Imeli smo jo raje od TE 450! Testni poligon je bila namreč velika kros steza, ki so jo popestrili z elementi, tipičnimi za enduro. Torej nekaj blatnih luž, ozek prehod med ograjo in stezo, nato pa nekaj vzponov in spustov, vse seveda na zelo strmi, prašni in kotalečih se kamnov polni podlagi.

Na trenutke smo imeli občutek, kot da motor sploh ne potrebuje drugega kot tretjo prestavo! Prva je namreč res tako kratka, da je za kaj drugega kot za trialistično premagovanje ovir in ekstremno plezanje sploh ne potrebujemo. Druga je idealna za zaprte ovinke in speljevanje, tretja pa za vse ostalo. Razen na hitrejših gozdnih cestah nam je uspelo priti do konca menjalnika, torej do šeste prestave. Motor je namreč izredno prožen, lepo in zvezno potegne iz nizkih vrtljajev, predvsem pa se zelo rad vrti do omejevalnika in v tem se skriva njegova največja prednost.

Pretikanja z ergonomsko dobro postavljeno prestavno ročico je zares malo. Vse lahko naredi desno zapestje, ki prek elektronskega krmilnika določa, koliko goriva bo Mikunijeva sesalno-vbrizgalna enota odmerila v danem trenutku.

Husqvarne namreč že drugo leto zapored na štiritaktnih modelih uporabljajo elektronski vbrizg goriva, in če smo še lani imeli pripombe, bomo zdaj tiho. Vse namreč deluje usklajeno in primerno. Naj poudarimo še enkrat: lahkotnost v vožnji je izjemna. Voznikove želje uboga natančno in hitro, predvsem pa lepo sledi zastavljeni liniji v ovinkih. Motocikel kot celota deluje čvrsto, homogeno in je idealna kombinacija za povprečnega enduro voznika. Bili smo navdušeni!

Tako kot vsa štiritaktna paleta ima tudi TE 310 prenovljen okvir, ki je bolj tog in za kilogram lažji od lanskega. Pomembne novosti v družini so še: marjetičasti zavorni koluti, ki so na prvi vtis tudi močnejši pri zaviranju, prenovljeno vzmetenje, nihajka, izboljšave na menjalniku in kroženju olja, ter nov dušilec iz aluminija, ki izpolnjuje standard Euro3 brez predelav. TE 250 in 310 pa imata izpušne ventile zdaj izdelane iz jekla, saj so vzdržljivejši od titanovih. A naštete spremembe in agresivnejše grafike niso edina novost belo-rdečih iz Vareseja.

Popolnoma nov model je WR 125, dvotaktna specialka za najstnike. Husqvarna verjame v dvotaktno tehnologijo za enduro uporabo (in vedno več kupcev tudi), zato so se med prenovo precej posvetili podrobnostim. Še najbolj znan je agregat, ki je precej podoben tistemu s kros modela CR 125, sicer pa so na WR novi: okvir, ki je narejen po vzoru štiritaktnih sester, izpuh, posoda za gorivo, airbox, za 15 mm naprej pomaknjene stopalke, nižja višina sedeža od tal in plastični deli. Če torej hočete svojemu 'mulcu' dobro, ga namesto za računalnik ali TV posadite na takole adrenalinsko bombo.

Druga novost pa je že omenjena WR 300, ki je pravzaprav enaka kot WR 250, le da ima prostornino povečano na 293, 1 cm? in je kopija dirkalnika s svetovnega enduro prvenstva, ki ga vozi Seb Guillaume, Francoz, ki se uvršča med prve tri najboljše na svetu.

Sicer pa Husqvarna stavi tudi na dva mlada voznika, na Poljaka Bartozsa Obluckyja in Antoina Mea, ki je letos v enduru novinec, prišel pa je iz motokrosa (MX1) in spada v mlado generacijo francoskih krosistov. No, v letu 2009 se bo po uspešni letošnji sezoni nedvomno potegoval za prva mesta. Tja pa se želi Husqvarna vrniti tudi s prodajnimi številkami, in kot obljubljajo šefi pri BMW, to nameravajo storiti s še širšo paleto enduro, motokros in minikros motociklov.

Husqvarna TE 310

Cena testnega vozila: 8.499 EUR

Motor: enovaljni, štiritaktni, 297, 6 cm? , moč (NP), elektronski vbrizg goriva, Mikuni 38 mm.

Okvir, vzmetenje: jeklen cevni (ovalne cevi), spredaj polno nastavljive USD teleskopske vilice Marzocchi, zadaj enojni blažilnik.

Zavore: spredaj 1x kolut premera 260 mm, zadaj 1x 260 mm. b 1.495 mm.

Posoda za gorivo: 7, 2 l.

Višina sedeža od tal: 963 mm.

Suha masa: 107 kg.

Kontakt: www.zupin.de

Peter Kavčič, foto: Tovarna

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 8.499 EUR €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, 297,6 cm³, moč (NP), elektronski vbrizg goriva, Mikuni 38 mm.
Okvir: jeklen cevni (ovalne cevi), spredaj polno nastavljive USD teleskopske vilice Marzocchi, zadaj enojni blažilnik.
Zavore: spredaj 1x kolut premera 260 mm, zadaj 1x 260 mm. b 1.495 mm.
Višina: 963 mm.
Posoda za gorivo: 7,2 l.
Teža: 107 kg.