Primerjalni test: BMW K 1200 R in BMW K 1200 S

Po tem, kar smo videli v zadnjem letu, lahko rečemo le: »Se je BMW-ju čisto zmešalo«? V tako kratkem času so svojo ponudbo, ki je bila, no ja, bolj za umirjene motoriste, ki imajo najraje udobje in varnost, razširili na dva zelo, zelo vznemirljiva modela.

28. 7. 2005

V bistvu gre pri R-u za poskus kloniranja prvega, torej S-a. A nekje se jim je v zapletenem tehnološkem procesu zalomilo in tisto, kar je nastalo, nekako ne spominja na elegantno zaobljenega športnika v plastičnem oklepu. Ustvarili so pošast! Treba je priznati, da imajo 'jajca', da so poslali na trg tako drugačen (futurističen) motocikel! A Frankensteinov sindrom v tem primeru ne pomeni nič slabega. R je namreč najbolj adrenalinski BMW vseh časov, no, morda malce pretiravamo, je pa zagotovo najbolj vznemirljiv od vseh, ki smo jih v zadnjih letih vozili!

Glede na to, da sta to v osnovi dva enaka (delita si: motor, okvir, vzmetenje, izpuh, celotni zadnji del, medosje) ali vsaj zelo podobna motocikla, nas je zanimalo, kako se razlikujeta v vožnji . Gre pri R-u samo za slečeno različico S-a ali v resnici premore nekaj več agresivnosti in ostrine, kot se za pravega streetfighterja spodobi?

Nekaj je jasno, tako na oko se vsaj s prednjega konca in z boka zelo razlikujeta. S je ves odet v plastičen oklep, ki voznika izredno dobro ščiti pred pišem vetra, hkrati pa mu daje tisti športni videz, ki smo ga pri BMW-ju dolgo čakali. Na cesti se izkaže, da do 120 KM/h voznik ne čuti praktično nobenega upora vetra, v pokončni drži se lahko dovolj sproščeno vozi še vsaj tja do 160 km/h, nad to hitrostjo pa je za premagovanje daljših razdalj potrebno telo nagniti nekoliko naprej v bolj aerodinamični položaj.

Pri 280 km/h seveda priporočamo povsem sključeno držo, saj je to hitrost, s katero se s tem BMW-jem da voziti zelo dolgo. Okvir, vzmetenje in vsa nadgradnja mu dopuščata nenormalno visoko potovalno hitrost ob povsem mirnem teku brez tresljajev ali kakršnekoli nemirnosti. K 1200 S gre tudi pri najvišji hitrosti kot po tračnicah. Natančno in zanesljivo!

Zgodba je pri roadsterskem dvojčku nekoliko drugačna. Ta je s 163 KM resda najmočnejši med slečenimi motocikli, a vetrne zaščite praktično ni! Položaj telesa voznika je pokončnejši (višje, širše in bolj ravno krmilo) in bolj udoben. Podobno kot velja za vse v tem motociklističnem razredu, je z njim vožnja najbolj udobna med 80 in 120 km/h. Nekaj malega k udobju in zaščiti pred vetrom sicer pripomore majhen vetrni ščitnik nad žarometom, a čudežev ne more narediti. To pomeni, da nad 140 km/h na R-u že pošteno piha. Kako dolgo se boste vozili hitro, je odvisno predvsem od vaših vratnih mišic.

A to smo nekako pričakovali, večja uganka so bile primerjave voznih lastnosti in pospeški. Pri slednjih smo začutili razliko, ki se je pokazala v brutalosti R-a. Ta ima nekaj premoči predvsem na račun krajšega sekundarnega prenosa moči (prestavna razmerja v menjalniku so enaka). Zato pa po drugi strani ne doseže vrtoglave hitrosti S-a. K 1200 R tako doseže svojo največjo hitrost pri 260 km/h. Med pospeševanjem je S nekoliko bolj kultiviran, z zelo lepo krivuljo naraščanja moči. Pretikanja v odlično delujočem menjalniku je med tekočo in sproščujočo vožnjo zelo malo, oba motorja imata dovolj moči in navora, da omogočata solidno pospeševanje tudi, ko je menjalnik v prestavi previsoko.

Na ovinkasti cesti se oba peljeta hitro in tekoče, če voznik to želi, pa tudi športno. V ekstremnih nagibih je R sicer v prednosti, saj se mu pozna, da je za 9 kilogramov lažji od S-a. Je lahkotnejši in dopušča malce več igrivosti kot S, ki so mu ljubše mehkejše linije skozi ovinke. Oba pa v športni vožnji skozi ovinke nikakor ne moreta prekašati 600-kubičnega superšportnika, ta dva sta še vedno cestna motocikla za mesto in prijetno potovanje solo ali v dvoje (R ponudi presenetljivo veliko udobja za sopotnico, medtem ko je S tako ali tako najboljši v tem razredu), superšportniki pa so samo dirkalniki z zelo malo udobja, a odličnimi voznimi lastnostmi v spopadu s štoparico.

Dvojčka sta si torej kljub temu, da sta v osnovi enaka, precej različna. Ste med tistimi, ki jim je všeč plastičen oklep, radi veliko in hitro potujete? Potem je S pravi. Za vse, ki se z običajnim ne zadovoljite (mislimo predvsem na tehnologijo in videz) in ljubite piš vetra ter s tem bolj pristne ter prvinske občutke na motociklu, pa je pravi R.

BMW K 1200 R

Cena osnovnega modela: 3.294.716 SIT

Cena testnega vozila: 3.911.882 SIT

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 1.157 cm3, 163 KM pri 10.250/min, 127 Nm pri 8.250/min, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan

Vzmetenje in okvir: spredaj BMW duolever, zadaj BMW paralever z ESA, kompozitni aluminijast okvir

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 320 mm, zadaj kolut premera 265 mm

Medosna razdalja: 1.571 mm

Višina sedeža od tal: 820 (790)

Posoda za gorivo: 19 l

Masa (s polno posodo za gorivo): 237 kg

Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v Mestni log 88a, tel.: 01/280 31 00

HVALIMO IN GRAJAMO

+ brutalnost in moč motorja

+ stabilnost, nastavljivo vzmetenje

+ varnost

- cena

- vetrna zaščita

BMW K 1200 S

Cena osnovnega modela: 3.774.700 SIT

Cena testnega vozila: 4.022.285 SIT

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 1.157 cm3, 167 KM pri 10.250/min, 130 Nm pri 8.250/min, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan

Vzmetenje in okvir: spredaj BMW duolever, zadaj BMW paralever z ESA, kompozitni aluminijast okvir

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 190/50 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 320 mm, zadaj kolut premera 265 mm

Medosna razdalja: 1.571 mm

Višina sedeža od tal: 820 (790)

Posoda za gorivo: 19 l

Masa (s polno posodo za gorivo): 248 kg

Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v Mestni log 88a, tel.: 01/280 31 00

HVALIMO IN GRAJAMO

+ prožnost in moč motorja

+ stabilnost, nastavljivo vzmetenje

+ vetrna zaščita

+ udobje, varnost

- cena

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri