Primerjalni test: BMW K 1200 R in BMW K 1200 S

28. 7. 2005 | Peter Kavčič
Deli

Po tem, kar smo videli v zadnjem letu, lahko rečemo le: »Se je BMW-ju čisto zmešalo«? V tako kratkem času so svojo ponudbo, ki je bila, no ja, bolj za umirjene motoriste, ki imajo najraje udobje in varnost, razširili na dva zelo, zelo vznemirljiva modela.

V bistvu gre pri R-u za poskus kloniranja prvega, torej S-a. A nekje se jim je v zapletenem tehnološkem procesu zalomilo in tisto, kar je nastalo, nekako ne spominja na elegantno zaobljenega športnika v plastičnem oklepu. Ustvarili so pošast! Treba je priznati, da imajo 'jajca', da so poslali na trg tako drugačen (futurističen) motocikel! A Frankensteinov sindrom v tem primeru ne pomeni nič slabega. R je namreč najbolj adrenalinski BMW vseh časov, no, morda malce pretiravamo, je pa zagotovo najbolj vznemirljiv od vseh, ki smo jih v zadnjih letih vozili!

Glede na to, da sta to v osnovi dva enaka (delita si: motor, okvir, vzmetenje, izpuh, celotni zadnji del, medosje) ali vsaj zelo podobna motocikla, nas je zanimalo, kako se razlikujeta v vožnji . Gre pri R-u samo za slečeno različico S-a ali v resnici premore nekaj več agresivnosti in ostrine, kot se za pravega streetfighterja spodobi?

Nekaj je jasno, tako na oko se vsaj s prednjega konca in z boka zelo razlikujeta. S je ves odet v plastičen oklep, ki voznika izredno dobro ščiti pred pišem vetra, hkrati pa mu daje tisti športni videz, ki smo ga pri BMW-ju dolgo čakali. Na cesti se izkaže, da do 120 KM/h voznik ne čuti praktično nobenega upora vetra, v pokončni drži se lahko dovolj sproščeno vozi še vsaj tja do 160 km/h, nad to hitrostjo pa je za premagovanje daljših razdalj potrebno telo nagniti nekoliko naprej v bolj aerodinamični položaj.

Pri 280 km/h seveda priporočamo povsem sključeno držo, saj je to hitrost, s katero se s tem BMW-jem da voziti zelo dolgo. Okvir, vzmetenje in vsa nadgradnja mu dopuščata nenormalno visoko potovalno hitrost ob povsem mirnem teku brez tresljajev ali kakršnekoli nemirnosti. K 1200 S gre tudi pri najvišji hitrosti kot po tračnicah. Natančno in zanesljivo!

Zgodba je pri roadsterskem dvojčku nekoliko drugačna. Ta je s 163 KM resda najmočnejši med slečenimi motocikli, a vetrne zaščite praktično ni! Položaj telesa voznika je pokončnejši (višje, širše in bolj ravno krmilo) in bolj udoben. Podobno kot velja za vse v tem motociklističnem razredu, je z njim vožnja najbolj udobna med 80 in 120 km/h. Nekaj malega k udobju in zaščiti pred vetrom sicer pripomore majhen vetrni ščitnik nad žarometom, a čudežev ne more narediti. To pomeni, da nad 140 km/h na R-u že pošteno piha. Kako dolgo se boste vozili hitro, je odvisno predvsem od vaših vratnih mišic.

A to smo nekako pričakovali, večja uganka so bile primerjave voznih lastnosti in pospeški. Pri slednjih smo začutili razliko, ki se je pokazala v brutalosti R-a. Ta ima nekaj premoči predvsem na račun krajšega sekundarnega prenosa moči (prestavna razmerja v menjalniku so enaka). Zato pa po drugi strani ne doseže vrtoglave hitrosti S-a. K 1200 R tako doseže svojo največjo hitrost pri 260 km/h. Med pospeševanjem je S nekoliko bolj kultiviran, z zelo lepo krivuljo naraščanja moči. Pretikanja v odlično delujočem menjalniku je med tekočo in sproščujočo vožnjo zelo malo, oba motorja imata dovolj moči in navora, da omogočata solidno pospeševanje tudi, ko je menjalnik v prestavi previsoko.

Na ovinkasti cesti se oba peljeta hitro in tekoče, če voznik to želi, pa tudi športno. V ekstremnih nagibih je R sicer v prednosti, saj se mu pozna, da je za 9 kilogramov lažji od S-a. Je lahkotnejši in dopušča malce več igrivosti kot S, ki so mu ljubše mehkejše linije skozi ovinke. Oba pa v športni vožnji skozi ovinke nikakor ne moreta prekašati 600-kubičnega superšportnika, ta dva sta še vedno cestna motocikla za mesto in prijetno potovanje solo ali v dvoje (R ponudi presenetljivo veliko udobja za sopotnico, medtem ko je S tako ali tako najboljši v tem razredu), superšportniki pa so samo dirkalniki z zelo malo udobja, a odličnimi voznimi lastnostmi v spopadu s štoparico.

Dvojčka sta si torej kljub temu, da sta v osnovi enaka, precej različna. Ste med tistimi, ki jim je všeč plastičen oklep, radi veliko in hitro potujete? Potem je S pravi. Za vse, ki se z običajnim ne zadovoljite (mislimo predvsem na tehnologijo in videz) in ljubite piš vetra ter s tem bolj pristne ter prvinske občutke na motociklu, pa je pravi R.

BMW K 1200 R

Cena osnovnega modela: 3.294.716 SIT

Cena testnega vozila: 3.911.882 SIT

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 1.157 cm3, 163 KM pri 10.250/min, 127 Nm pri 8.250/min, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan

Vzmetenje in okvir: spredaj BMW duolever, zadaj BMW paralever z ESA, kompozitni aluminijast okvir

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 320 mm, zadaj kolut premera 265 mm

Medosna razdalja: 1.571 mm

Višina sedeža od tal: 820 (790)

Posoda za gorivo: 19 l

Masa (s polno posodo za gorivo): 237 kg

Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v Mestni log 88a, tel.: 01/280 31 00

HVALIMO IN GRAJAMO

+ brutalnost in moč motorja

+ stabilnost, nastavljivo vzmetenje

+ varnost

- cena

- vetrna zaščita

BMW K 1200 S

Cena osnovnega modela: 3.774.700 SIT

Cena testnega vozila: 4.022.285 SIT

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 1.157 cm3, 167 KM pri 10.250/min, 130 Nm pri 8.250/min, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan

Vzmetenje in okvir: spredaj BMW duolever, zadaj BMW paralever z ESA, kompozitni aluminijast okvir

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 190/50 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 320 mm, zadaj kolut premera 265 mm

Medosna razdalja: 1.571 mm

Višina sedeža od tal: 820 (790)

Posoda za gorivo: 19 l

Masa (s polno posodo za gorivo): 248 kg

Zastopnik: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v Mestni log 88a, tel.: 01/280 31 00

HVALIMO IN GRAJAMO

+ prožnost in moč motorja

+ stabilnost, nastavljivo vzmetenje

+ vetrna zaščita

+ udobje, varnost

- cena

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič