Primerjalni test: Bombardier DS 250, Bombardier Rally 200, Kymco KXR 250, Kymco MXU 250, Polaris Scrambler 200 E

16. 3. 2006 | Peter Kavčič
Deli
Primerjalni test: Bombardier DS 250, Bombardier Rally 200, Kymco KXR 250, Kymco MXU 250, Polaris Scrambler 200 E

Tole so prijazni štirikolesniki. Trije športni kvadi in dva delovna ATV-ja so sestavljali pisano druščino, glavnino ponudbe na domačih tleh, ki je naši testni ekipi obetala zanimivo avanturico po zasneženih cestah Notranjske. Tako dobro se nismo zabavali že dolgo časa.

Zamisel, da bi med seboj primerjali štirikolesnike nižjega srednjega razreda, se je pojavila kar sama od sebe iz dveh razlogov. Prvi je bil ta, da je to eden najzanimivejših segmentov pri nas, saj gledano skozi denar ponujajo največ za svojo ceno. Najcenejši stane le nekaj več kot milijon, najdražji pa tik pod 1, 4 milijona tolarjev. Natančneje: za 1, 005.480 SIT dobite Polarisa Phoenixa 200E, drugi najcenejši je Kymco KXR 250 s ceno 1, 190.000 SIT, tretji Kymco MXU 250 - 1, 249.000 SIT, na četrtem mestu tiči Bombardier Rally 200 - 1, 295.000 SIT in na petem kot najdražji med vsemi Bombardier DS 250 - 1, 395.000 SIT.

Prav slednji je drugi razlog za našo odločitev, saj je v sezoni 2006 najbolj vroča novost v tem razredu.

Čas, ko je po večini makadamskih poti in kolovozov še nekaj snega, se je tako zdel kot nalašč za naš podvig.

Avtomagazinova testna ekipa za to priložnost je štela pet članov. Dva motorista (Peter Kavčič in Tomaž Kerin), dva avtomobilska dirkača (Aljoša Mrak in Saša Kapetanovič) in naš fotograf Aleš Pavletič, ki je športnik po duši in ljubitelj preživljanja prostega časa v naravi. Pisana druščina, izmed katerih sta samo Peter in Saša že imela nekaj več opravka z ATV-ji, je tako tvorila idealno ciljno publiko.

Teh pet štirikolesnikov namreč cilja prav na manj izkušene voznike, ki iščejo nov, vznemirljivejši način preživljanja prostega časa. Morda ne samo zanj, ampak tudi za ženo in odraščajoče otroke. Za zelo zahtevne voznike imajo pri Kymcu, Bombardierju in Polarisu namreč še marsikaj močnejšega in še bolj adrenalinskega. A kot rečeno, za začetnika je lahko tudi 200 ali 250 kubičnih centimetrov povsem dovolj.

Vseh pet ima homologacijo in dovoljenje za vožnjo v cestnem prometu, vozi jih lahko vsak z izpitom za avto, torej s kategorijo B. Oba Kymca sta registrirana za prevoz dveh oseb, preostali trije pa za eno osebo. To pomeni, da niso samo ozko uporabne igrače za vožnjo po gozdnih poteh ali okoli zeljnikov, ampak se z njimi lahko zapeljete tudi po opravkih, v trgovino, na obisk do prijateljev ali celo v službo.

Kako te dobra igrača spravi v dobro voljo kljub slabim vremenskim razmeram, smo lahko okusili na lastni koži. Verjemite, ko je zunaj snežilo in so bile temperature pod ničlo, prav nihče ni želel zmrzovati in trpeti na mrazu. Tako smo bolj kot ne kislih obrazov vlekli nase dolge ’gate’, volnene nogavice in se čim bolj držali načela, da če si oblečen kot čebula (v plasteh), ti mraz in mokrota ne prideta do živega.

Za zagon smo se pri vseh petih ukvarjali s čokom, a posebnih težav nismo zasledili pri nobenem. Vsi imajo podoben sistem: stisneš ročico zavore in pritisneš na gumb električnega zaganjalnika.

No, med pretikanjem v enega od treh položajev prestavne ročice samodejnega menjalnika pa se že pokaže prva razlika. Največ pripomb je bilo slišati zaradi Bombardierja Rally 200. Njegova prestavna ročica je namreč skrita pod desno stranjo sedeža in je zato težko dosegljiva, poleg tega pa so gibi dolgi. Z drugimi ni bilo težav, izbira med položajem za vožnjo naprej, nevtralnim položajem in položajem za vzvratno vožnjo je enostavna, hitra in natančna, same prestavne ročice pa so nameščene na desni strani pod krmilom in so na dosegu roke.

Vseh pet si deli tudi podobno mehansko zasnovo. Za nosilnost vsega skrbi šasija, na katero je prednji par koles obešen posamično, zadaj imajo togo premo, pogon pa je od enovaljnega agregata speljan na zadnjo os prek verige. Vsi motorji razen Polarisovega, ki je zračno hlajen, imajo vodno hlajenje.

V vožnji so prav zaradi zadnjega pogona vsi po vrsti zelo zabavni, sploh če je podlaga tako spolzka, kot je bila v našem primeru. Prej omenjena slaba volja in kisli obrazi so namreč izginili po prvem kilometru, ko smo več počez kot naravnost drveli po zasneženi kolovozni poti. Oba reli dirkača sta bila vidno navdušena. Kako tudi ne, za podobne užitke moraš imeti 200-konjsko zverino, tu pa se vse dogaja malce počasneje in varneje. Vsi imajo namreč kolutne zavore, kar pomeni zanesljivo ustavljanje. Omenili bi le še, da sta se nam zdeli zavorni ročici na obeh Kymcih najbolj priročni.

Sicer smo najbolj adrenalinske vožnje doživeli na največjem in najdražjem, Bombardierju DS 250. V primerjavi s svojim velikim bratom DS 650 Baja je precej bolj prijazen, a v tejle druščini pokaže največ resnosti. Med pospeševanjem iz ovinka potegne najbolje, pohvali pa se lahko tudi z največjo končno hitrostjo. Po zmogljivostih mu sledi Kymco KXR. Med njima je tudi sicer le kilogram razlike v teži (DS tehta suh 197 kg, KXR pa 196 kg), razlika se pojavi zaradi boljših gum, boljšega vzmetenja in nasploh boljše lege v ovinku pri Bombardierju DS 250.

Presenetljivo hitro smo se peljali tudi s Polarisom, ki ima manjši motor, a sama zasnova dopušča športno vožnjo. Malce manj športna sta Kymco MXU 250 in Bombardier Rally 200, sta pa zato primernejša za bolj umirjene voznike, ki bi takega ATV-ja uporabljali celo za delo v gozdu ali na polju. Oba zagotavljata boljšo zaščito pred vodo in blatom, opremljena pa sta tudi s prtljažnikom tako na nosu kot zadku. Ko že govorimo o uporabnosti: Kymco MXU in Polaris Phoenix imata tudi kljuko za vleko lažje prikolice.

Zaključek in določitev zmagovalca. Odločitev ni bila lahka, ker prav vsak od štirikolesnikov pozitivno izstopa vsaj v eni točki: z vsemi smo se izredno zabavali in se z vsake vožnje vrnili nasmejani do ušes. Gledano s tega stališča ni nobeden v podrejenem položaju.

Kljub temu je vrstni red naslednji, če začnemo pri zadnjem: Bombardier Rally 200 ima besedo rally bolj za okras, bolj kot dirkalnik je prijazen ATV, ki se lahko pohvali s kakovostno izdelavo (Bombardierja nasploh izstopata iz konkurence), izredno zanesljivostjo in nezahtevnostjo do uporabnika. Je idealen za začetnike, ženske in vse, ki niso športno ambiciozni. Na četrtem mestu sledi Kymco MXU, ki pravzaprav vse opravlja zelo dobro, zmanjka pa mu del športne ostrine. Za vse, ki iščejo bolj delovni kot športni stroj, je nedvomno idealna izbira, zelo konkurenčna pa je tudi cena. Od tu naprej proti vrhu lestvice pa postane zapleteno.

Kymco KXR 250 ponuja veliko, lahko bi dejali, da skoraj toliko kot Bombardier DS250. A skoraj je lahko velika ovira pri tako tesnem izidu. Glavnega nasprotnika je imel pravzaprav v Polarisu. Ta je boljši po voznih lastnostih, saj je neverjetno (najbolj izmed peterice) stabilen, zanesljiv in miren med vožnjo ter predvsem izredno poceni. Z vsem tem tudi nadoknadi rahel primanjkljaj v moči. Drugo mesto si tako delita Kymco KXR 250 in Polaris Phoenix 200E.

Kdo je veliki zmagovalec, je torej jasno: Bombardier DS 250. Novinec je v primerjavi s tekmeci za razred višje po kakovosti izdelave, položaju sedenja, udobju in zmogljivostih. Tudi dejstvo, da je najdražji (od Polarisa za 390.000 tolarjev), ga ni vrglo s prvega mesta. V tem trenutku je to najboljši štirikolesnik nižjega srednjega razreda.

1.mesto - Bombardier DS 250

Cena testnega vozila: 1, 395.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen, 249, 4 cm3, uplinjač Keihin PTG 23, električni zagon

Prenos moči: brezstopenjski samodejni menjalnik, pogon na zadnji par koles prek verige

Vzmetenje: spredaj posamične vzmetne noge, gib 140 mm, zadaj enojni hidravlični blažilnik, nihajna roka, gib 170 mm.

Gume: spredaj 22 - 7- 10, zadaj 20 x 11 - 9

Zavore: kolutne zavore

Medosna razdalja: 1.187 mm

Višina sedeža od tal: 800 mm

Posoda za gorivo: 12, 5 l

Suha masa: 197 kg

Zastopnik: Ski&sea, d. o. o., Mariborska 200a, 3000 Celje, tel: 03/492-00-40

Hvalimo

športnost

videz

kakovost izdelave in komponent

najboljši žarometi

vrhunski položaj sedenja

močan in živahen motor

Grajamo

cena glede na konkurenco

2. mesto - Kymco KXR 250

Cena testnega vozila: 1.190.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen, 249 cm3, uplinjač, električni/ročni zagon

Prenos moči: brezstopenjski samodejni menjalnik, pogon na zadnji par koles prek verige

Vzmetenje: spredaj posamične vzmetne noge, zadaj enojni hidravlični blažilnik, nihajna roka

Gume: spredaj 21 - 7-10, zadaj 20 x 11 - 9

Zavore: kolutne zavore

Medosna razdalja: np mm

Višina sedeža od tal: 820 mm

Posoda za gorivo: np l

Suha masa: 196 kg

Zastopnik: Skuter in Štirikolesniki, d. o. o., Šmartinska c. 152R, 1000 Ljubljana, tel: 01/585-20-16

Hvalimo

uporabnost

športni značaj

cena

registriran za prevoz dveh oseb

Grajamo

skopi merilniki

nepregledna vzvratna ogledala

gume so omejene le na asfalt in makadam, niso za v blato in sneg

2. mesto - Polaris Phoenix 200

Cena testnega vozila: 1, 005.480 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, enovaljni, zračno hlajen, 196 cm3, uplinjač Keihin 22, električni/ročni zagon

Prenos moči: brezstopenjski samodejni menjalnik, pogon na zadnji par koles prek verige

Vzmetenje: spredaj posamične vzmetne noge, gib 178 mm, zadaj enojni hidravlični blažilnik, nihajna roka, gib 165 mm

Gume: spredaj 21 - 7-10, zadaj 20 x 10 - 9

Zavore: kolutne zavore

Medosna razdalja: 1.143 mm

Višina sedeža od tal: 813 mm

Posoda za gorivo: 9, 5 l

Suha masa: 179 kg

Zastopnik: Ski&sea, d. o. o., Mariborska 200a, 3000 Celje, tel: 03/492-00-40

Hvalimo

uporabnost

športni značaj

cena

izredna stabilnost in natančna vodljivost

Grajamo

skopi merilniki

kratek gib blažilnikov

zračno hlajen motor

4. mesto - Kymco MXU 250

Cena testnega vozila: 1, 249.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen, 249 cm3, uplinjač, električni/ročni zagon

Prenos moči: brezstopenjski samodejni menjalnik, pogon na zadnji par koles prek verige

Vzmetenje: spredaj posamične vzmetne noge, zadaj enojni hidravlični blažilnik, nihajna roka

Gume: spredaj 21 - 7-10, zadaj 20 x 10 - 10

Zavore: kolutne zavore

Medosna razdalja: np mm

Višina sedeža od tal: 820 mm

Posoda za gorivo: np l

Suha masa: 226 kg

Zastopnik: Skuter in Štirikolesniki, d. o. o., Šmartinska c. 152R, 1000 Ljubljana, tel: 01/585-20-16

Hvalimo

uporaben tudi kot delovni stroj

cena

merilniki

registriran za prevoz dveh oseb

Grajamo

končna hitrost

nepregledna vzvratna ogledala

5. mesto - Bombardier Rally 200

Cena testnega vozila: 1, 295.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, enovaljni, tekočinsko hlajen, 176 cm3, uplinjač Mikuni BSR 42, električni zagon

Prenos moči: brezstopenjski samodejni menjalnik, pogon na zadnji par koles prek verige

Vzmetenje: spredaj posamične vzmetne noge, gib 305 mm, zadaj enojni hidravlični blažilnik, nihajna roka, gib 279 mm

Gume: spredaj 22 - 7-10, zadaj 20 x 10 - 9

Zavore: kolutne zavore

Medosna razdalja: 1.244 mm

Višina sedeža od tal: 857 mm

Posoda za gorivo: 12 l

Suha masa : 225 kg

Zastopnik: Ski&sea, d. o. o., Mariborska 200a, 3000 Celje, tel: 03/492-00-40

Hvalimo

uporabnost

enostavnost in prijaznost do uporabnika

kakovost izdelave in materialov

velika posoda za gorivo in s tem velik doseg

Grajmo

slaboten motor

cena glede na konkurenco

namestitev prestavne ročice

besedilo: Peter Kavčič

foto: Aleš Pavletič