Primerjalni test: Cagiva Raptor 650, Ducati Monster 695, Honda 600 Hornet, Kawasaki ER-6n, Suzuki GSR 600, Yamaha FZ6

20. 7. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Slečeni motocikli ali roadsterji, kot jim radi pravijo v tujini, so vedno bolj priljubljeni. V sosednji Italiji, na primer, zasedajo prva mesta po prodajnih rezultatih. Verjetno bi se čudili, zakaj je tako, a ker smo jih lahko preizkusili, smo dobili odgovore kot na dlani.

Ker so odlični! Da, so neverjetno dober kompromis med vsem, kar sodoben motorist ali motoristka potrebujeta. V večini primerov so poceni ob nakupu, vzdrževanje je prav tako cenejše od superšportnikov, oblečenih v plastiko. Zmogljivi so dovolj, da bo na njih užival vsak razumen voznik, ki je dojel, da cesta ni dirkališče. Ob vsem tem pa so še videti zelo dobro. Odlično se podajo k osebnemu imidžu, ki tako dobi rahel pridih predrznosti. Usnjen jopič, kavbojke in škornji - klasičen recept, ki vedno vžge!

Tega primerjalnega testa letos preprosto nismo mogli spregledati. Ob bok smo dvema močnima in uveljavljenima predstavnikoma postavili kar štiri novince. Vsi hodijo v zelje Hondi Hornet 600 in Yamahi FZ6, Kawasakija Z 750 smo tokrat izpustili, saj ima za neposredno primerjavo občutno preveliko prostornino. Skratka, osredotočili smo se na 600-kubične štirivaljnike in 650-kubične dvovaljnike; najprej na popolnoma neposrednega štirivaljnega tekmeca Hondi in Yamahi, novega Suzukija GSR 600, potem pa sledijo nabriti dvovaljniki. Kaj zmorejo drzno oblikovani Kawasaki ER-6n pa Cagivin Raptor 650 in povsem svež Ducati Monster 695? Si upate staviti, kdo bo zmagovalec?

Mi si pred testom ne bi upali, vsak zase ima namreč toliko adutov, da bo našel svojega lastnika, ki ga bo do konca zagovarjal. Ali sta to izrazita športnost in dokaj nizka cena Yamahe, ki stane 1.524.900 tolarjev? Vsestranskost ’perfekcionistke’ Honde, ki prav tako zna pokazati zobe ob priviti ročici plina in za katero hočejo 1.649.000 tolarjev? Morda z navorom in s prožnostjo podkrepljeni GSX-ov 600-kubični agregat v ultramoderno oblikovanem Suzukiju, ki stane 1.695.000 tolarjev? Ali neverjetno nizka cena 1.386.622 tolarjev Kawasakija, ki nas je že navdušil s svojim dvovaljnim agregatom? Kaj pa odlična voznost in do popolnosti dodelan Suzukijev dvovaljnik, ki bije v Raptorju (1.665.000 tolarjev)? In ne nazadnje, ali je Ducati dovolj ’nabril’ svoj agregat, da bo kos tekmecem in zaradi svojega uglednega imena upravičil najvišjo ceno 1.899.000 tolarjev? Vprašajev je veliko, kajne? !

Začeli bomo pri največjem presenečenju testa, Cagivi Raptor 650. Italijanom je uspelo iztisniti čarovnijo iz Suzukijevega dvovaljnika, ki poganja ta izredno uravnotežen motocikel. Njegova mehkoba in obenem odločnost ob pospeševanju sta nas resnično navdušili. Vseh svojih 75 ’konjev’ sprosti zvezno in prožno. Okvir iz jeklenih cevi pa v sozvočju z dobro izračunano geometrijo in s kakovostnim vzmetenjem izvablja nasmešek na ustnice. Vožnja na Raptorju je en sam sproščujoč užitek, pa naj si bo to med ležernim križarjenjem po podeželskih cestah ali pa, ko po dirkaško nastaviš koleno asfaltu. Celoten paket je še podkrepljen z dobrimi zavorami in s prepoznavnim italijanskim oblikovanjem.

Nadaljujmo v ostrejšem ritmu, v ritmu športne Yamahe FZ6, ki preprosto ljubi priganjanje v visoke vrtljaje. Tam namreč ne skriva, od kod prihaja njen agregat. Vseh 98 ’konjev’ sprosti ob strupenem dirkaškem zvoku, ki zelo spominja na staro superšportno R6. Všeč nam je bilo tudi agresivno oblikovanje, ki je v ta razred poceni šeststotakov pripeljalo modo izpušnih loncev, speljanih pod sedež. Se tudi vam zdi podobnost sprednjega konca s pregrešno lepo MV Agusto Brutale nekam izredno očitna? Ob športno lahkotni vodljivosti smo pri Yamahi pogrešali pravzaprav le troje. Za kanček boljšo ergonomijo, natančneje delujoče vzmetenje in prožnost motorja v srednjem območju vrtljajev.

No, te ima precej več Ducati Monster 695. Njegov desmodromični dvovaljnik je lahko zgled, kako naj bi motor vlekel prek srednjih v visoke vrtljaje. Tu so ga v primerjavi s starim Monstrom 620 precej okrepili. Zanimiva je bila tudi opazka testnih voznikov in voznic, da je Ducati zelo športen, ko govorimo o voznosti. Okvir je izredno tog in dopušča grobosti za krmilom, predvsem pa zanesljivo ostaja v zastavljeni smeri sredi ovinka in bo ubogal voznika do konca. Na položaj za krmilom pa se je preprosto treba privaditi, saj je najbolj športen izmed vseh motociklov, ki smo jih vozili na tem testu.

Slaba stran je seveda, da se utrujenost prikrade v roke nekaj kilometrov prej, dobra po drugi strani pa, da vozniku omogoča zelo dober stik s prednjim kolesom in le še pripomore k boljšim voznim lastnostim. Čeprav je po motorni plati, zavorah, vzmetenju in okvirju zelo športen, nekako ne razumemo, zakaj ima še vedno hibo, da sredi nagiba s stopalkami in z izpuhom zelo hitro podrsa po tleh. Morda je to del imidža, kjer pa je ’Duče’ nesporni zmagovalec.

Ugled pa si bo moral pridobiti Kawasaki ER-6n. A ne zato, ker bi bil slab motocikel, ampak zato, ker je povsem nov, brez prave tradicije. Kawasaki je s tem modelom začrtal jasno pot. Z zelo nizko ceno pridobiti nove motoriste in motoristke. A kot sami veste, v pregovoru malo denarja, malo muzike je žal nekaj resnice. Kawasaki ima odličen motor, je močan, prožen, z dobro dodelanim vbrizgom goriva, z menjalnikom, ki mu pravzaprav nič ne manjka, toda! Ta ’toda’ je kar velik. Preveč nazaj in skupaj stisnjeno krmilo bo dobro sedlo v roke le voznikom nižje rasti, ergonomija je namreč ustrezala le majhnim voznikom.

A to ni vse. Motocikel trpi zaradi neuravnoteženosti v geometriji okvirja, vilic in sprednjih blažilnikov, ki so povrh vsega še 'gluhi', ko voznik ubere živahnejši tempo. Povratna informacija, kakšen oprijem zagotavljajo gume, natančnost vodenja, nevtralnost, centralizacija mase in nizko težišče so namreč stvari, ki jih bodo morali še dodelati. Sicer na pogled čudovite zavore pa bi lahko ustavljale tudi z večjo učinkovitostjo. Pri ER-6n se nismo mogli znebiti občutka cenenosti, ki se kaže v izdelavi in uporabljenih komponentah. A če pomislimo skozi denar, ga ni junaka, ki bi ta trenutek ponudil več v enem paketu.

Z vsemi temi težavami se nismo nikoli spopadali na Suzukiju GSR 600. Japonci so dokazali, da vsi, ki so čakali banditovega naslednika, niso čakali zaman. Oblikovanje je nesporno zadetek v črno, saj ni bilo člana naše ekipe, ki ne bi priznal, da mu je GSR všeč. Povrh vsega pa se še odlično pelje, lahkotnost med polaganjem ovinkov in zanesljivost v zastavljeni smeri sta nas navdušila.

Agregat z malenkost pod 100 ’konji’ je formula, ki bo zadovoljila tako športne razgreteže kot ljubitelje mirnejše vožnje v prestavi ali dve previsoko. Suzuki namreč v sebi skriva dvojno osebnost. Podivjanega športnika in zanesljivega ter uglajenega sopotnika na dolgem, morda celo večdnevnem izletu po zavitih alpskih cestah. Brez težav se kosa tudi z vsemi ovinki in ravninami, ko na dirkališču voznik do konca ožema ročico plina. Seveda le ne zmore toliko kot njegov športni brat GSX-R 600, ki mu je posodil agregat, a dovolj, da bo do vrha glave adrenalina. Izmed vseh ima namreč najbolj športne zavore.

Edini zares pravi tekmec Suzukiju je Honda Hornet 600. Kljub svojim letom se neverjetno dobro drži in zelo visoko mesto na podobnem testu pred dvema letoma le potrjuje, da dobre stvari ostanejo dobre kar nekaj časa. Zmogljiv, že skoraj superšportno nabrit agregat premore veliko tiste prožnosti, brez katere bi bila vožnja utrujajoča in nemirna, z nenehnim pretikanjem prestav. Odlične zavore, zelo dobre vozne lastnosti, menjalnik, ki teče kot švicarska ura, so lastnosti, ki jih premorejo le zares dobri motocikli. Mala ’Horneta’ je dvoboj s Suzukijem izgubila v malenkostih. Izmed vseh pa je edina, ki je dosegla porabo okroglih sedem litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. Če bi bilo ravno obratno in bi porabila kak liter manj in imela za kak liter večjo posodo za gorivo, pa bi tudi Suzuki precej težje osvojil naslov zmagovalca.

Da med vsemi šestimi ni slabega predstavnika, povedo tudi dosežene točke. Od prvouvrščenega Suzukija, Honde, ki zaseda drugo mesto, do tretje Cagive so v igri pičle tri točke! Četrta je Yamaha, z malenkostnim zaostankom je na petem mestu Ducati in celo Kawasaki, ki zaseda častno šesto mesto, je zbral dovolj glasov za končno oceno 4, toliko kot zmagovalec! Če to ni izenačenost!

1. mesto - Suzuki GSR 600

Cena testnega vozila: 1.695.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen,

599 cm3, 72 kW, (98 KM) pri 12.000/min, 65 Nm pri 9.600/min, elektronski vbrizg goriva

Okvir: alu box

Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 180/55 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut 310 mm, zadaj 1x kolut 240 mm

Medosna razdalja:1.400 mm

Višina sedeža od tal: 785 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 16, 5 l/6, 7 l*

Masa s polno posodo za gorivo: 212 kg*

Zastopnik: Suzuki Odar, d. o. o., Stegne 33, Ljubljana, tel: 01/581 01 22

Hvalimo

moderen videz

uporabnost

športnost

močan in uglajen motor

Grajamo

cena

mehko vzmetenje v standardni nastavitvi

2. mesto - Honda 600 Hornet

Cena testnega vozila: 1.649.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen,

599 cm3, 71 kW (97 KM) pri 12.000/min, 63 Nm pri 9.500/min, uplinjač

Okvir: jeklen

Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice USD, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 180/55 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut 296 mm, zadaj 1x 240 kolut

Medosna razdalja:1.420 mm

Višina sedeža od tal: 790 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 19 l/7 l*

Masa s polno posodo za gorivo: 200 kg *

Zastopnik: AS Domžale Moto center, Blatnica 3a, Trzin, tel: 01/562 22 42

Hvalimo

športnost

vsestranska uporabnost

odlično je videti kljub letom

končna izdelava

ergonomija

Grajamo

poraba goriva (malenkost večja od drugih)

3. mesto - Cagiva Raptor 650

Cena testnega vozila: 1.665.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, V dvovaljni, tekočinsko hlajen, 645 cm3, 55 kw (74 KM) pri 9.000 /min, 63, 5 Nm pri

7.000 /min, elektronski vbrizg goriva

Okvir: jeklen cevni perimetralni

Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice USD, zadaj enojni hidravlični blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 160/60 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut premer 298 mm, zadaj kolut premera 220 mm

Medosna razdalja: 1.440 mm

Višina sedeža od tal: 775 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 19 l/6, 2 l*

Masa s polno posodo za gorivo: 189 kg *

Zastopnik: Zupin Moto Sport, d. o. o., Lemberg 48, Podplat, tel: 051/304 794

Hvalimo

lahkotnost in nezahtevnost za vožnjo

odličen dvovaljni motor

uravnoteženost pri majhnih in večjih hitrostih

oblikovanje

ergonomija in udoben sedež (tudi za sopotnico)

Grajamo

ročica zavore predaleč stran od krmila

4. mesto - Yamaha FZ6

Cena testnega vozila: 1.524.900 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen, 600 cm3, 72 kW (98 KM) pri 12.000/min, 63 Nm pri 10.000/min, elektronski vbrizg goriva

Okvir: alu box

Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 180/55 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut 298 mm, zadaj 1x kolut 245 mm

Medosna razdalja: 1.440 mm

Višina sedeža od tal: 795 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 19, 4 l/6, 8 l*

Masa s polno posodo za gorivo: 201 kg *

Zastopnik: Delta team, d. o. o., CKŽ 135a, Krško, tel: 07/492 18 88

Hvalimo

športen videz

končne zmogljivosti

Grajamo

motorju primanjkuje moči v spodnjem območju vrtljajev

ergonomija sedenja

5. mesto - Ducati Monster 695

Cena testnega vozila: 1.899.600 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, L dvovaljni, zračno hlajen, 695 cm3, 53 kw (73 KM) pri 8.500 /min, 61 Nm pri

6.750 /min, elektronski vbrizg goriva

Okvir: jeklen cevni perimetralni

Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj hidravlične teleskopske vilice USD, zadaj enojni hidravlični blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 160/60 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut premer 300 mm, zadaj kolut premera 245 mm

Medosna razdalja: 1.440 mm

Višina sedeža od tal: 770 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 14 l/6, 3 l*

Masa s polno posodo za gorivo: 189 kg *

Zastopnik: Nova Motolegenda, d. o. o., Zaloška c. 171, Ljubljana, tel: 01/54 84 760

Hvalimo

klasičen nesmrtni Monster

oblikovanje

lahkotnost in zanesljivost v ovinkih

izdelava in detajli

Grajamo

ergonomija in zadnji sedež

v nagibu precej hitro podrsa z izpušnim loncem in s stopalkami

cena

6. mesto - Kawasaki ER-6n

Cena testnega vozila: 1.386.622 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, vrstni dvovaljnik, tekočinsko hlajen, 649 cm3, 53 kW (72 KM) pri 8.500/min, 66 Nm pri 7.000/min, elektronski vbrizg goriva

Okvir: jeklen cevni, motor je del okvirja

Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 160/60 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut 300 mm, zadaj 1x kolut 220 mm

Medosna razdalja:1.405 mm

Višina sedeža od tal: 785 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 15, 5 l/6, 3 l*

Masa s polno posodo za gorivo: 203 kg*

Zastopnik: DKS, d. o. o., Jožice Flander 2, Maribor, tel: 02/460 56 10

Hvalimo

drzno oblikovanje

moč in navor motorja

cena

Grajamo

vzmetenje ne daje dobrega povratnega občutka

neuravnoteženost motocikla (zelo je občutljiv na neravnine na asfaltu)

zavore

besedilo: Peter Kavčič

foto: Saša Kapetanovič in Željko Puščenik (Moto Puls)