Primerjalni test: Razred 1000 Streetfight

5. 5. 2005 | Peter Kavčič
Deli

Zatišje pred viharjem. Vse je tiho, mirno, v spokojnem breztežnostnem stanju se čas za trenutek ustavi. A ne za dolgo. Napetost narašča, nekaj se dogaja! Srce začne utripati z večjo frekvenco in dlani se orosijo. Pritajen zvok se sliši od daleč … Grmenje! A ne prihaja nevihta. Mestu se bliža orkan! Nakopičena in zadrževana energija eksplodira v navalu čustev, ko motor spusti vse svoje neobrzdane konje. Adrenalin preplavi telo in pusti sled, da se je pravkar zgodilo nekaj velikega. Ne, ni konec, to je šele začetek! Postmodernizem v svojem polnem zamahu.

Ne, uvoda si nismo izposodili pri kakšnem od modernističnih pisateljev ali realističnih pesnikov. To so le zapisi občutij, ki jih človek, tokrat motorist, doživlja na prav posebnih motociklih. Najbolj vročih ta hip. Ne, ne gre za ekonomični razred šeststotakov, ne gre za potovalnike, niti ne za superšportne dirkalnike. Pripravite se za najbolj prvinsko obliko motociklizma, začinjeno s sodobno tehnologijo in naprednim dizajnom.

Pet najbolj vročih in povsem novih streetfighterjev ta hip! V veliko čast nam je, da smo med prvimi na svetu postavili ob bok tekmecem povsem novo, do skrajnosti agresivno, brutalno, tehnološko najbolj sofisticirano, nesramno in nenavadno oblikovano ter najbolj neusmiljeno zverino iz bavarske konjušnice: BMW K 1200 R! Stotriinšestdeset (da, 163) konjev čiste moči, kar je daleč največ med vsemi slečenimi motocikli doslej. Pri BMW-ju so vrgli rokavico v obraz Japoncem, celinskim Evropejcem, Angležem in Američanom. Kdo zmore več, je naslednje vprašanje.

Toda boj za premoč ni lahek. Tu je Triumph Speed Triple, ki brani tradicijo in čast Otočanov s 130 KM v trivaljnem motorju. Ne moremo niti mimo najboljšega dvovaljnika v tem razredu, KTM 990 Superduke je čisti superbike za uživanje po mestu, s 120 KM je med močnejšimi. A tu je tudi najbolj posebna in ekskluzivna Yamaha doslej. Poševnooki mojstri so dokazali, da znajo narediti odličen motocikel, ki nima nič skupnega s konfekcijskim izdelovanjem in velikimi serijami, tokrat prevladujejo žlahtni detajli, močna čustva ob grmenju 1600-kubičnega dvovaljnika, ki poleg 90 KM stavi predvsem na masivni navor osupljivih 150 Nm. Buell dokazuje, da še ni za v staro šaro in še močno brca s svojimi 84 KM, ki so jih vpeli v igrivi dirkalnik za dirke GP 250.

Pisana druščina brez primere, torej! Prav vsak od naštetih motociklov je po svoje unikat in predstavlja velik oblikovalski dosežek in je dokaz, da motoristi še zdaleč nismo postali avtomobilisti, kot so nekateri napovedovali. So tista veja motociklizma, ki je iz Evrope izpodrinila čoperje in je že četrto leto v močnem porastu. So aktualni trend in visoka moda motociklizma. To so krepki dvokolesneži za ljudi, ki vedo, kaj hočejo od svojega jeklenega prijatelja, ki jim ni mar, če nekoliko preveč piha na motociklu, ker prav to obožujejo. Ponujajo najbolj pristen stik z okoljem, mestnim utripom in naravo, podobno kot pri avtomobilih športni roadsterji. So tudi za tiste, ki želijo motocikel z dušo, ki ga bodo vzljubili in se zelo težko ločili od njega. Tako značajsko bogat dvokolesnik ti zleze pod kožo in tam ostane.

Pri ocenjevanju zunanjosti so zato vsi dobili zelo visoko število točk. Kot rečeno, vsi sodijo med posebneže in izdelke s pridihom unikatnosti. Najbolj BMW, Triumph in Yamaha, Buell in KTM pa sta le malenkost zaostala samo zaradi fines v opremi in izdelavi. Pri drugih preprosto nismo našli napak.

Skoraj absolutni zmagovalec na področju motoriziranosti je kdo drug kot BMW (dosegel je največje možno število točk). Ta je najmočnejši in kot da to ne bi lepo pokazal že na papirju, se vseh 163 KM v vrstnem štirivaljniku pri 10.250 vrtljajih na minuto oprime asfalta. Z eno besedo: brutalno! Za povrh vsega je nabit z navorom (127 Nm pri 8.250 vrt/min). Zakaj skoraj? Zato, ker mu Triumph sledi zelo, zelo tesno. Trivaljnik (1050 cm3) nas je vse po vrsti presenetil s svojo igrivostjo in z veliko uporabne moči. Zelo izenačena sta si bila KTM in Yamaha, a vsak nas je prepričal po svoje.

Yamaha z neverjetnim turbodizelskim navorom, KTM pa kljub temu, da je dvovaljnik, z odlično razporejeno krivuljo moči, samo z močjo in navorom. 120 KM za dvovaljnik pri vsega 9.000 vrt/min nikakor ni malo. Buell pravzaprav na tem področju nekoliko razočara. Pozna se mu, da zmore dvovaljni Harleyjev agregat 84 KM. Za povrh vsega pa ima najbolj negotov menjalnik, ki občasno zaškrta kot na kakšnem kmetijskem stroju. Toda ne bodite preveč presenečeni, če zapišemo, da nas to na koncu sploh ni motilo.

To pa zato, ker smo dojeli bistvo tega motocikla na ovinkih in v mestu. Tam se 984-kubični, zračno hlajeni dvovaljnik izkaže z dovolj moči in navora. Ko voznik začuti ritem, ga ne moti niti nenavadna krivulja naraščanja moči motorja. Ta najprej na kratko potegne, nato zajame sapo in šele nato zares pospeši. Z nekaj malega privajanja smo ta agregat vzljubili zaradi svoje unikatnosti, saj motociklu pritisne prav poseben pečat in ti da dobro vedeti, da sediš na posebnežu. Kdor to sprejme in ceni, ga bo Buell vedno znova spravil v dobro voljo. A žal je tako, da moramo pri ocenjevanju upoštevati enake kriterije za vse, subjektivnost pa pač zapišemo v osebnih mnenjih.

Ker pa sami pogonski sklopi niso dovolj za popolno uživanje v vožnji, med lagodnim vijuganjem ali nekoliko bolj športnim polaganjem ovinkov samodejno pridemo do poglavja o voznih lastnostih in zmogljivostih, ki je eno od najpomembnejših nasploh.

Moramo poudariti, da smo pri testiranju vzeli za izhodišče predpostavko, da so vsi streetfigterji, kar (če ne drugega) naznanja tudi oblika vsakega izmed njih. Na cesti nas je ponovno presenetil Speed Triple. Je izredno vodljiv, lahkoten v rokah med prelaganjem iz levega na desni bok. Je miren v ovinkih, ko je to zaželjeno, odločen pri zaviranju (radialne zavore) in igrivo surov med pospeševanjem, kjer svoj značaj pokaže tudi navzven z nenehnim povzpenjanjem na zadnje kolo. Večkrat smo dobili občutek, da je zelo podoben 600-kubičnim dirkalnikom za supermoto. Obakrat je dosegel največje možno število točk (skupaj 200). Zasleduje ga kdo drug kot KTM.

Avstrijci so že mnogokrat dokazali, da znajo narediti zelo adrenalinske motocikle. Glede voznosti je s Triumphom skoraj izenačen, nekaj malega pa še izgubi na pospeševanjih, končni hitrosti in zaviranju. Nato si zelo tesno, a z malo več zaostanka, sledijo ostali trije. Pri BMW-ju smo pogrešali igrivost, ki je za streetfighterja tako značilna. Glede voznih lastnosti mu ni kaj očitati, dokler ne pridemo do zelo kratkih zavojev (v dolgih ovinkih je skrajno suveren) in hitrega vijuganja (tam se nekoliko pozna njegovih 237 kilogramov mase z gorivom vred).

Poleg tega pa je motocikel zelo dolg za ta razred (1.571 mm). To sicer pripomore k stabilnosti, nikakor pa ne k igrivosti. BMW je tako brutalen, da ga v nobenem primeru ne bi priporočili manj izkušenim. Neradi priznamo (tu gre malo za naš ponos), a vso svojo moč prenese na tla tako temeljito, da voznik pospeši, kot bi se izstrelil iz topa. Ob tem zverinsko zatuli, zadnja guma še v tretji prestavi zavrti v prazno, tako da vse skupaj ni več zabavno. Ta motocikel je v nas vzbudil strahospoštovanje.

Za lažjo predstavo: kot bi se usedli na 1000-kubični superšportni motocikel brez oklepa. O samem vzmetenju (duolever in paralever) in elektronskem prilagajanju (ESA) za športno, umirjeno turistično ali normalno vožnjo nimamo pripomb. Zavore so bile opremljene z ABS-om, kar je med streetfighterji novost, so agresivne in zmogljive, ABS pa se ni vklopil niti med najmočnejšim zaviranjem (kot angel varuh bdi in čaka, kdaj ga bo sprednje kolo poklicalo na pomoč), saj očitno predvideva, da bo voznik vozil športno.

S svojo lahkotnostjo kljub 240 kilogramom suhe mase preseneča Yamaha. Je kot nekakšen ’drag racer’, ki osupljivo močno potegne z mesta in vse tja do 200 km/h ne popušča v pospeševanju (podoben občutek kot pri dvolitrskih turbodizlih, a seveda ob nižjih hitrostih). Od lagodne vožnje v peti prestavi pri 2.000 vrtljajih do živahne vožnje voznika loči le gib zapestja desne roke, ko se veliki dvovaljnik z močnim basovskim zvokom oglasi in zabije kazalec na merilniku vrtljajev do oznake 4.000. Največjo moč namreč doseže pri 4.750 vrtljajih v minuti. Zavore so odlične, saj prav tak komplet ustavlja tudi superšportno R1. Taka brezkompromisnost nam je všeč!

Buell je izredno vodljiv, čemur botruje kratka medosna razdalja vsega 1.320 mm in kot glave okvirja (69°). Nekoliko več nemirnosti v dolgih ovinkih z neravninami pač žrtvuje za svojo supermotardovsko igrivost na vijugasti cesti. Zavira solidno, ob zelo agresivnem zaviranju pa velik obodni zavorni kolut (premera 375 mm) povzroči, da želi sprednje kolo nekoliko zaviti.

In nazadnje še o financah. Koliko vas stane drugačnost? Razpon je tako velik, da bi za enega BMW-ja dobili že Buella in pol. Slednji je z vsega 2.352.000 SIT izredno poceni in vsem, ki želijo biti obzirni do domačega proračuna, lahko povemo, da imajo nespornega zmagovalca. Če ste navdušeni nad počenjanjem vragolij po enem ali dveh kolesih in nad Harleyjevim pedigrejem, ki ga nosi ta znamka, ta hip ni boljše izbire. Drugi najcenejši je (ponovno presenetljivo) Triumph, ki z 2, 64 milijona tolarjev ponuja ogromno.

Nora doživetja, odličen dizajn in največ vsestranskosti. Zelo redko se zgodi, da na primerjalnem testu, kjer so naši kriteriji zelo strogi (še nekoliko bolj kot pri posameznem testu), kdo dobi najboljšo oceno (5). Triumph Speed Triple jo je dobil! Vse čestitke, po našem mnenju v tem trenutku ni boljšega med streetfighterji. KTM, po ceni 2, 85 milijona, predstavlja neko povprečje, lahko rečemo, da ni predrag, lahko pa bi bil tudi malo cenejši. Je odličen motocikel, z odličnimi komponentami in najboljši dvovaljnik ta hip (vsaj glede na to, kaj smo do sedaj vozili pri Avto magazinu).

Yamaha s ceno tik pod 2, 9 milijona tolarjev zasluži naše priporočilo, saj tako ekskluzivnega, nenavadnega in predvsem inovativno duhovitega motocikla s tako zajetno prostornino motorja za to ceno še ni bilo. Cena za BMW-ja, ki naj bi bila približno 3, 8 milijona tolarjev (v prodaji bo od 4. junija dalje), je vrtoglava. A kot smo verjetno že zapisali, BMW ni za vsakogar, je za tiste, ki si ga lahko privoščijo, in ti bodo dobili pravega BMW-ja v zverinski obliki. Ima vso opremo, ki si jo lahko danes izmislimo na motociklu, odličen ABS kot varovalni dodatek, tehnološko naprednost (paralever, duolever, ESA, CANbus) in provokativen dizajn.

Ker so si kljub podobnosti še bolj različni, je pravzaprav lahko tudi vsak zase zmagovalec v določeni skupini motoristov.

1. mesto: Triumph Speed Triple

Cena testnega vozila: 2.640.000 SIT

Motor: 4-taktni, trivaljni, tekočinsko hlajen. 1.050 cm3, 130 KM pri 9.100/min, 105 Nm pri 5.100/min, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje in okvir: spredaj teleskopske vilice USD, zadaj enojni blažilnik, dvojni okvir iz ovalnih cevi

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 320 mm, zadaj kolut premera 220 mm

Medosna razdalja: 1.529 mm

Višina sedeža od tal: 815 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 18 l/7, 3l

Masa (s polno posodo za gorivo): 221 kg

Zastopa in prodaja: IPSeKom, d. o. o., C. Ljubljanske brigade 17, 01/500 58 20

HVALIMO IN GRAJAMO

+ igrivost, zavore, videz

+ moč, navor, zvok motorja

+ cena

- je povsem brez vetrne zaščite

Ocena: 5, točk: 460

2. mesto: KTM 990 Superduke

Cena testnega vozila: 2.856.000 SIT

Motor: 4-taktni, dvovaljni, tekočinsko hlajen. 999 cm3, 120 KM pri 9.000/min, 100 Nm pri 7.000/min, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje in okvir: spredaj nastavljive USD-vilice, zadaj enojni nastavljivi blažilnik PDS, Cromov cevni okvir

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 2 x kolut premera 320 mm, zadaj kolut premera 240 mm

Medosna razdalja: 1.438 mm

Višina sedeža od tal: 855 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 15 l/6, 8l

Masa (s polno posodo za gorivo): 198 kg

Zastopa in prodaja: Motor Jet - MB (02/460 40 54), Moto Panigaz - KR (04/204 18 91), Axle - KP (05/663 23 77)

HVALIMO IN GRAJAMO

+ vodljivost

+ moč in navor motorja

- zvok motorja

Ocena: 4, točk: 407

3. mesto: Yamaha MT-01

Cena testnega vozila: 2.899.300 SIT

Motor: 4-taktni, dvovaljni, zračno hlajen. 1.670 cm3, 90 KM pri 4.750/min, 150 Nm pri 3.750/min, el. vbrizg goriva Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje in okvir: spredaj teleskopske vilice USD, enojni blažilnik, aluminijast okvir

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 190/55 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 320 mm, zadaj kolut premera 267 mm

Medosna razdalja: 1.525 mm

Višina sedeža od tal: 825 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 15 l/7l

Masa (s polno posodo za gorivo): 267 kg

Zastopa in prodaja: Delta team, d. o. o., CKŽ 135a, Krško, tel.: 07/492 18 88

HVALIMO IN GRAJAMO

+ navor, zvok motorja

+ zavore

- sedenje na zadnjem sedežu

Ocena: 4, točk: 370

3. mesto: BMW K 1200 R

Cena testnega vozila: 3.911.882 SIT (osnovni model: 3.294.716 SIT)

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 1.157 cm3, 163 KM pri 10.250/min, 127 Nm pri 8.250/min,

el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan

Vzmetenje in okvir: spredaj BMW Duolever, zadaj BMW paralever z ESA, kompozitni aluminijast okvir

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 320 mm, zadaj kolut premera 265 mm

Medosna razdalja: 1.571 mm

Višina sedeža od tal: 820 (790) mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 19 l/6, 8l

Masa (s polno posodo za gorivo): 237 kg

Zastopa in prodaja: Avto Aktiv, d. o. o., Cesta v Mestni log 88a, tel.: 01/280 31 00

HVALIMO IN GRAJAMO

+ brutalnost in moč motorja

+ stabilnost, nastavljivo, vzmetenje

- cena

- nekoliko prevelik za ta razred

Ocena: 4, točk: 370

4. mesto: Buell Lightning Xcity XB9S

Cena testnega vozila: 2.352.000 SIT

Motor: 4-taktni, dvovaljni, zračno hlajen. 984 cm3, 84 KM pri 7.400/min, 86 Nm pri 5.600/min, el. vbrizg goriva Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje in okvir: spredaj klasične vilice, zadaj enojni blažilnik, aluminijast okvir

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 1-krat obodni kolut premera 375 mm, zadaj kolut premera 240

Medosna razdalja: 1.320 mm

Višina sedeža od tal: 777 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 14 l/6, 5l

Masa (s polno posodo za gorivo): 205 kg

Zastopa in prodaja: Skupina Class, d. d., Zaloška 171, tel.: 01/548 47 89

HVALIMO IN GRAJAMO

+ igrivost

+ unikatnost dizajna

- menjalnik, motor z nenavadno krivuljo moči

Ocena: 3, točk: 334

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič