Primerjalni test: Razred športno potovalni 600+

V letalstvu obstajata dva zgovorna izraza: ’business class’ in ’economy class’, visok poslovni razred in srednji, ekonomični razred, če prevedemo. Kaj imajo motocikli skupnega z letalskim prevozništvom?

19. 5. 2005

Pravzaprav nič, le ta ’economy class’ se odlično poda naslovu. Štirje japonski motocikli, ki smo jih primerjali, so namreč prav to. Dober nakup, veliko motocikla za sorazmerno dostopno ceno.

Na testu smo tako zbrali Hondo CBF 600 S, znanko iz lanskega leta, Kawasaki Z 750 S (nadgradnja lani prodajno superuspešnega Z 750), ki je letos dobil aerodinamični poloklep (to je tisti S na koncu oznake), prenovljenega Suzukija Bandita 650 S, ki je dobil mladostnejši videz in dodatnih 50 cm3 ter lansko zmagovalko po prodajnih številkah, Yamaho FZ6 Fazer.

Kot ste morda že opazili, nimajo istih prostornin v motorju, a to vas naj nikar ne moti preveč. Ti štirje so si namreč najbolj neposredni konkurenti, saj vse poganja vrstni štirivaljni motor, primerljivih zmogljivosti.

Glede njihove zunanjosti ni kaj filozofirati. Vsi so zasnovani tako, da karseda dobro služijo svojemu namenu z dokaj dobro protivetrno zaščito udobno in zmerno živahno pripeljati enega ali dva potnika na cilj, po možnosti z vsaj nekaj prtljage.

Kawasaki ne skriva svoje športnosti, ima najmočnejši motor (110 KM) in to želi s svojim Z-dizajnom tudi poudariti. Tu si je prislužil največ točk. Sledita Bandit in Yamaha. Prvi ubira mirno linijo potovalnega motocikla, medtem ko Yamaha izstopa z izpušnim sistemom, speljanim pod sedežem, in agresivnimi linijami kot pri superšportni R6. Skratka, tako sledi modnim trendom športnih motociklov. Honda je tu še najbolj umirjena. Ni agresivnih linij, le mehke in prijetne skladne linije.

Po drugi strani pa prav Honda edina ponudi največ možnosti nastavitve položaja voznika za krmilom. Ima namreč po višini nastavljiv vetrni ščit, po višini nastavljiv sedež in krmilo. Opazili smo, da je bilo na Hondi sedenje vedno najbolj sproščeno in udobno, pa naj si je motocikel vozil velik ali majhen voznik, moški ali ženska. Ko govorimo o udobju na zadnjem sedežu, je ta motocikel dobil najboljše ocene. CBF 600 S se je tudi izkazala z najbolj natančno in dovršeno izdelavo.

Velik korak naprej so naredili pri Suzukiju, sedenje na njem je bilo dovolj sproščeno, res pa je, da je nekoliko bližje tistim srednje in višje rasti. Izdelava je vključno s končnim lakiranjem, stiki plastike in vgrajenimi komponentami (dobri merilniki) zelo blizu Hondi. Položaj sopotnice in udobje na zadnjem sedežu naredita Suzukija primernega za potovanja (tudi) v dvoje. Kawasaki tudi nudi dober položaj, le nekoliko bolj športen (drža telesa bolj naprej). Pri merilnikih smo pogrešali boljšo čitljivost številk, na zadnjem sedežu pa več udobja, tu se je Z 750 S izmed četverice najslabše odrezal. Yamaha kljub svoji velikosti ni postregla s takšnim udobjem, kot bi pričakovali.

Krmilo je dokaj dobro dosegljivo, medtem ko je drža nog nekoliko utesnjena. Pogrešali smo tudi nekaj več vetrne zaščite, saj piš vetra pride do voznika nekoliko nizko. A to je v primerjavi s Kawasakijem in Suzukijem malenkostna razlika (Honda je zaradi že omenjene prilagodljivosti pri vetrni zaščiti najboljša).

Pri voznih lastnostih, pogonskih agregatih, delovanju sklopke in menjalnika smo ocenjevali predvsem to, kako se s temi motocikli pelje po mestu, podeželskih cestah in nekaj malega tudi po avtocestah. Na papirju sta v premoči

Z 750 S (110 KM pri 11.000 vrt/min, 75 Nm pri 8.200 vrt/min) in FZ6 Fazer (98 KM pri 12.000 vrt/min, 63 Nm) v praksi pa Bandit 650 S (78 KM pri 10.100 vrt/min, 59 Nm pri 7.800 vrt/min) skoraj ujame Kawasakija in Hondo. Da, Honda kljub najbolj skromnim podatkom o moči in navoru (78 KM pri 10.500 vrt/min in 58 Nm pri 8.000 vrt/min) sodi v sam vrh, ko govorimo o uporabnosti na cesti.

Dejstvo je namreč tako, da se pri vseh štirih motociklih kar 90 odstotkov vse vožnje odvija med 3.000 in 5.000 vrtljaji v minuti. Honda potegne najbolj zvezno v mehki krivulji naraščanja moči, podobno, a bolj agresivno se zavrtita Kawasaki in Suzuki, a še vedno z zelo uporabno krivuljo naraščanja motorne moči. Yamaha je tu nekako zgrešila bistvo, saj so v FZ6 Fazer namestili motor, ki potegne skoraj kot tisti v R6. Super za športno vožnjo, toda težko obvladljivo in brez pravega izkoristka za povprečno izkušene motoriste ali celo začetnike (dostikrat tudi povratnike v motociklizem).

Med vožnjo smo zaznali tudi nekaj tresljajev, moteči so bili pri Kawasakiju (nad 5.000 vrt/min, ki so se stopnjevali in pri 7.000 vrt/min presegli našo mejo potrpežljivosti). Motocikel, ki je odličen v mestu in na podeželskih cestah, se je kljub ogromni moči (v primerjavi s konkurenti) na avtocesti in nad 120 km/h izkazal za najslabšega. Tresljajev je preprosto preveč. Tresljaje smo opazili tudi pri Hondi (okrog 5.000 vrt/min), a niso tako moteči. Nekaj malega je žgečkalo tudi na Yamahi, medtem ko nas je Suzuki razvajal z udobjem in mehkobo, ne glede na to, pri kakšnih motornih vrtljajih smo ga vozili.

Ko govorimo o vodljivosti, se je povsod najbolje izkazala Honda, je lahkotna, okretna in stabilna. Sledi Kawasaki, ki je na mestu nekoliko težji, Suzuki tudi omogoča mehko in tekočo vožnjo (malo več teže se občuti na krmilu pri počasni vožnji), medtem ko je Yamaha zahtevala največ truda od voznika. Pri zaviranju so se vsi izkazali dobro. Najboljši občutek na zavorni ročici je pri Hondi, sledijo Yamaha, Suzuki in Kawasaki.

Torej, če pogledamo rezultate, je na prvem mestu Honda, drugo bi si delila Kawasaki in Suzuki, medtem ko Yamaha nekoliko zaostaja. Kaj je še tako pomembno pri teh motociklih? Cena, kakopak! Če je cena glavni kriterij, je brez dvoma Suzuki prvi.

Za 1, 59 milijona tolarjev ponudi zelo veliko. Honda stane vsega 60 tisočakov več, kar je konkurenčno in jo je tudi privedlo do končne zmage (Suzuki je na drugem mestu). Yamaha je od Suzukija dražja za 133.000 tolarjev. Težko rečemo, da ponudi več, kar je tudi botrovalo četrtemu mestu. Kawasaki je najdražji, zanj je treba odšteti kar 250 tisočakov več kot za Suzukija. Pristal je na tretjem mestu. Lahko pa bi tudi zmagal. Tako kot drugima dvema tekmecema, ki lovijo Hondo, do uspeha manjka samo dodelava detajlov, nekaj več prilagodljivosti in enotnejša cena (ne velja za Suzukija).

1. mesto Honda CBF 600 S

Cena: 1.649.000 SIT

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen 600 cm3, 78 KM pri 10.500/min, 58 Nm pri 8.000/min, uplinjač

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 160/60 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 296 mm, zadaj kolut premera 240 mm

Medosna razdalja: 1.480 mm

Višina sedeža od tal: 795 mm (+/- 15 mm)

Posoda za gorivo (poraba na 100 km): 19 l (5, 9 l)

Masa s polno posodo za gorivo: 229 kg

Zastopa in prodaja: AS Domžale Moto center, Blatnica 3a, Trzin, tel.: 01/562 22 42

HVALIMO IN GRAJAMO

+ cena

+ nezahteven v vožnji

+ uporabnost

- poraba (malenkost odstopa od ostalih)

- nekaj malega tresljajev pri 5.000/min

Ocena: 4, točk: 386

2. mesto: Suzuki Bandit 650 S

Cena: 1.590.000 SIT

Motor: 4-taktni, štirivaljni, zračno oljno hlajen 645 cm3, 72 KM pri 9.000/min, 64 Nm pri 7.200/min, elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 160/60 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 290 mm, zadaj kolut premera 220 mm

Medosna razdalja: 1.430 mm

Višina sedeža od tal: 770/790 mm

Posoda za gorivo (poraba na 100 km): 20 l (4, 4 l)

Masa s polno posodo za gorivo: 228 kg

Zastopa in prodaja: Suzuki Odar, d. o. o., Stegne 33, Ljubljana, tel.: 01/581 01 22

HVALIMO IN GRAJAMO

+ cena

+ prijazen videz, udobna vožnja

- pozna se stara zasnova okvirja (težak sprednji del pri počasni vožnji)

Ocena: 4, točk: 352

3. mesto: Kawasaki Z 750 S

Cena: 1.840.951 SIT

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen 748 cm3, 110 KM pri 11.000/min, 75 Nm pri 8.200/min, elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 300 mm, zadaj kolut premera 220 mm

Medosna razdalja: 1.425 mm

Višina sedeža od tal: 800 mm

Posoda za gorivo (poraba na 100 km): 18 l (5, 4 l)

Masa s polno posodo za gorivo: 224 kg

Zastopa in prodaja: DKS, d. o. o., Jožice Flander 2, Maribor, tel.: 02/460 56 10

HVALIMO IN GRAJAMO

+ športen videz

+ moč in navor motorja

- cena

- tresljaji nad 5.000/min

Ocena: 3, točk: 328

4. mesto: Yamaha FZ6-S Fazer

Cena: 1.723.100 SIT

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen 600 cm3, 98 KM pri 12.000/min, 63 Nm pri 10.000/min, elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 298 mm, zadaj kolut premera 245 mm

Medosna razdalja: 1.440 mm

Višina sedeža od tal: 810 mm

Posoda za gorivo (poraba na 100 km): 19, 4 l (5, 3 l)

Masa s polno posodo za gorivo: 209 kg

Zastopa in prodaja: Delta team, d. o. o., CKŽ 135a, Krško, tel.: 07/492 18 88

HVALIMO IN GRAJAMO

+ športen videz

+ končne zmogljivosti

- primanjkuje moči v spodnjem območju vrtljajev

- ergonomija sedenja

Ocena: 3, točk: 298

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri