Primerjalni test: Sport Touring 1000

Črka S je pri oznakah v motociklizmu ena pogostejših, poleg nje smo večkrat zasledili le še R. Ta seveda pomeni ‘racing’ in označuje dirkalne motocikle. S pa pomeni šport, rekreacijo.

Primerjalni test: Sport Touring 1000 (foto: Gregor Gulin, Matevž Hribar) Gregor Gulin, Matevž Hribar
25. 10. 2007

Ob teh štirih lepotcih je povsem umesno vprašati, ali so to morda idealni motocikli in ali ponujajo tisti čarobni kompromis med udobjem, športno čvrstostjo okvirja in vzmetenja ter močjo v motorju, zmogljivimi zavorami in ne nazadnje ceno. Tudi cena seveda šteje.

In prav pri tem se malce zatakne. Trije japonski konkurentje Honda CBF 1000 S, Suzuki GSF 1250 S Bandit in Yamaha FZ1 Fazer so cenovno vsaj približno v isti kategoriji, le edini predstavnik s stare celine nemški BMW K 1200 R Sport je nesramno drag. Kot bi bilo možem v Münchnu vseeno, da bo tisti, ki hoče sodobno tehniko in ekskluzivnost, plačal enkrat več za R Sporta kot na primer za Suzukijevega Bandita.

A da ne bomo zavili kam visoko med filozofske serpentine, raje upoštevajmo dejstva. Najcenejši je Suzuki, ta vas bo stal 7.700 evrov, kar je vsekakor poštena cena, za katero dobite veliko motocikla in največji motor izmed testne četverice (1.250 cm? ). Najdražji (če ostanemo pri ekstremih) je BMW, ki ga cenijo na 14.423 evrov v osnovni izvedbi, dodatna oprema pa je (kot se za BMW spodobi) vredna vsaj toliko kot 50-kubični skuter. Vmes sta še preostala dva v boju za zahtevne, precej številne, a tudi nekoliko konservativne kupce motociklov. Yamaha stane 9.998 evrov, Honda pa 8.550 evrov.

Zato je najbolje, da razčistimo že na začetku: BMW je drag, nesramno drag, s tem se moramo strinjati. Je tako drag, da ga bo večina slovenskih motoristov preskočila, ko bodo sestavljali seznam kanditatov za v garažo. Nismo pa več tako močno prepričani, da jih ne bo vsaj nekaj čisto potihoma sanjarilo o bavarski mrcini: »Enkrat bi bilo pa luštno poizkusiti, ali tistih 163 ‘konjev’ res tako sune …«

Da, BMW je najmočnejši, in to v vožnji tudi zelo jasno pokaže. Pravzaprav je v zelo tesnem sorodstvu s K 1200 R, torej najbolj brutalnim roadsterjem, ki v primerjavi s Sportom nima prav nič vetrne zaščite. Prav tisti poloklep ju namreč loči, vse drugo na njima je enako.

Adrenalina torej ne manjka. Ob odločnem privitju plina BMW izmed četverice tudi najbolj zverinsko zarjovi iz debele izpušne cevi. Voznika skupaj z vso maso (ni le najmočnejši, ampak tudi najtežji) surovo izstreli do naslednjega ovinka. Ampak zares izstreli! Na tem motociklu nam je bila vedno všeč ta preprosta brutalnost. Trenutek, ko je pospešek tako silen, da komaj dojameš, kaj se je zgodilo. Verjetno ni odveč poudariti, da zadnja guma pri tem zelo trpi, in če gledate na vsak evro oziroma na to, kako ga investirate, potem to ne bo prava ‘raketa’ za vas.

K 1200 R Sport je tudi najtežji, saj tehtnica pokaže 241 kilogramov. Presneto, kako dobro bi bilo, če bi bil ego vnovčljiv, ta na BMW-ju namreč raste hitreje kot vrednost najboljših investicijskih skladov. Motocikel preprosto boža moško dušo!

Precej divja je tudi Yamaha, ki zmore 150 ‘konjev’ pri 11.000 vrtljajih na minuto, ob 199 kilogramih suhe mase pa ima zelo zanimivo razmerje med kilogrami in ‘konji’. Po tradiciji njene družine (motor je posodila R1), ‘eksplodira’ šele v zgornji polovici motornih vrtljajev, medtem ko BMW na primer izkorišča prožnost v nižjem območju vrtljajev. Vsem ljubiteljem superšportnih motociklov z oznako R na koncu imena bo tak značaj všeč. Za ob­vladovanje Yamahe je treba imeti že kar nekaj motorističnega znanja, sicer lahko stvari hitro uidejo nadzoru.

Tudi oblikovno je Yamaha tista, za katero se bo zelo verjetno obrnilo največ ljudi. Ostre in agresivne linije so odraz trenutnih modnih zapovedi v svetu visoko vrtečih se motorjev. Yamaha sicer trpi za boleznijo nemirnega vžiga, kar se kaže vsakič, ko voznik odpre ročico plina ? takrat rahlo cukne, namesto da bi štirivaljnik lepo poprijel v mehko pospeševanje. A to je menda povsem preprosto ozdravljiva bolezen, le manjši ‘čip tuning’ je treba izpeljati. Vsak boljši mojster vam bo to napako odpravil za razumen strošek.

Suzuki in Honda stavita na druge karte. Prav Bandit je letos dobil nov, tekočinsko hlajen agregat, ki mu pravzaprav ne moremo ničesar očitati. Je prožen in dovolj močan, tako za lagodna kot nekoliko bolj hitra potovanja. Z 225 kilogrami še ni pretežak za povprečnega motorista in z močjo 98 ‘konjev’, ki jih sprosti pri umirjenih 7.500 vrtljajih, meri na umirjene voznike. Če športnost ni na vrhu vašega seznama, potem je Bandit lahko zelo resen kandidat za zmago.

Vsega dva ‘konja’ več premore Hondin motor, ki pa je izredno prožen in ima veliko navora v nizkem in srednjem območju vrtljajev. Z 220 kilogrami suhe mase je Honda drugi najlažji motocikel na tem primerjalnem testu, nedvomno pa je v rokah med vožnjo in med počasnim premikanjem v gneči daleč najlahkotnejša. Hondi je uspelo narediti zelo uravnotežen in vodljiv motocikel, ki od voznika ne zahteva veliko znanja, da se pelje tekoče in varno.

Suzuki na primer ni mogel skriti svojih let v za­snovi okvirja in ciklistike, čeprav je poleg BMW-ja novinec v letošnji sezoni. Ob tako izpiljenih motociklih, kot so preostali trije, je bil najbolj okoren. Yamaha je nasprotno zelo nemirna, predvsem pa ima zoprno lastnost ? sprednji konec sili iz ovinka in zahteva odločnega ter izkušenega voznika, ki dobro pozna zakonitosti vožnje z motornim kolesom. Ne priporočamo je novincem v motociklizmu. Res pa je tudi, da poleg BMW-ja ponudi največ športnosti in tudi vožnja v dirkaškem slogu (s kolenom po asfaltu) zanjo ni težavna.

Posebnež svoje vrste je BMW. Težak, da ga je (v primerjavi s konkurenco) lahko sram, je v rokah neverjetno lahkoten in vodljiv. Zelo dobro je tudi nastavljivo vzmetenje, ki se lahko s pritiskom na gumb spremeni iz standardne nastavitve v turistično ali športno. Futurizem? Ne, BMW in njegova napredna tehnologija! Ja, tudi tu je skrita tista ogromna razlika v ceni. Zdaj čakamo le še nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa, ABS je tako ali tako nekaj vsakdanjega, ko govorimo o tem razredu motociklov.

In še beseda ali dve o sopotnici. Ta bo najbolj nasmejana na BMW-ju in Hondi. Tudi Suzuki se ni slabo odrezal. Malce šepa le udobje pri Yamahi. Vetrne zaščite imata največ Honda in Suzuki, BMW pa z nekoliko bolj športno držo kljub vsemu dobro zaščiti voznika. Tu je Yamaha spet na zadnjem mestu.

Ob dejstvu, da imajo vsi štirje razumno porabo in dovolj veliko posodo za gorivo ter da popolnoma upravičujejo sloves športnih potovalnikov, smo določili tudi končni vrstni red. Testna ekipa šestih različno izkušenih voznikov (od zelo izkušenih, nekdanjih dirkačev do letošnjih novincev s še svežim vozniškim izpitom) je ugotovila, da si Honda zasluži najvišjo oceno, nato pa se malce zaplete. Suzuki je zares poceni, Yamaha je najlepša, BMW zelo dober, a tako zelo drag …

A (vrstni) red mora biti! BMW K 120 R Sport smo postavili na drugo mesto, zelo tesno za njim je Yamaha FZ1 Fazer, Suzuki GSF 1250 S Bandit pa je pristal na četrtem mestu. Sicer pa med njimi ni poraženca, z vsakim izmed njih bi se sleherni preizkuševalec z veseljem vozil tudi v zasebnem življenju.

Peter Kavčič

Foto: Gregor Gulin, Matevž Hribar

1. mesto: Honda CBF 1000

Cena testnega vozila: 8.550 EUR

Motor: 4-taktni, 4-valjni, tekočinsko hlajen, 998 cm? , 72 kW (98 KM) pri 8.000 /min, 97 Nm pri 6.500/min, elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Okvir: enojni cevni, jeklen

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik z nastavljivo prednapetostjo vzmeti

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 160/60 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut premera 296 mm, zadaj 1 x kolut premera 240 mm

Medosna razdalja: 1.483 mm

Višina sedeža od tal: 795 mm (+/-15mm)

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 19 l/4, 9 l

Masa s polno posodo za gorivo: 242 kg

Garancija: dve leti brez omejitve prevoženih kilometrov

Zastopnik: AS Domžale Moto center, Blatnica 3a, Trzin, tel.: 01/562 22 42, www.honda-as.com

Hvalimo in grajamo

+ cena

+ motor (navor ? prožnost)

+ nezahtevnost za vožnjo

+ uporabnost

+ prilagodljiv položaj za krmilom

- nekaj prehodnih tresljajev pri 5.300/min

2. mesto: BMW K 1200 R Sport

Cena testnega vozila: 16.857 EUR

Motor: 4-valjni, 4-taktni, 1157 cm? , 120 kW (163 KM) pri 10.250 /min, 94 Nm pri 8.250/min, elektronski vbrizg goriva

Okvir, vzmetenje: perimetralni aluminijasti, spredaj duolever, zadaj paralever

Zavore: spredaj 2 x kolut premera 320 mm, zadaj 1 x kolut premera 265 mm

Medosna razdalja: 1.580 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100/km: 19l/7, 7l

Višina sedeža od tal: 820 mm

Masa (brez goriva): 241 kg

Kontakt: Avto Aktiv, d. o. o., PSC Trzin, Ljubljanska cesta 24, Trzin, tel.: 01/5605800, www.bmw-motorji.si

Hvalimo in grajamo

+ moč, navor

+ pospeški, prožnost motorja

+ visokotehnološka oprema (nastavljivo vzmetenje, ABS, duolever, paralever)

+ ergonomija in veliko udobja tudi za sopotnico

+ stabilnost pri velikih hitrostih (miren je vse tja do 250 km/h)

- cena

- je zelo dolg, kar lahko občutimo pri majhnih hitrostih

- ogledala bi lahko nudila malce boljšo preglednost

3. mesto: Yamaha FZ1 Fazer

Cena testnega vozila: 9.998 EUR

Motor: 4-taktni, 4-valjni, tekočinsko hlajen, 998 cm? , 110 kW (150 KM) pri 11.000/min, 106 Nm pri 8.000/min, elektronski vbrizg goriva

Okvir: alu box

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice USD, zadaj enojni nastavljiv blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 190/50 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut premera 320 mm, zadaj 1 x kolut premera 255 mm

Medosna razdalja: 1.460 mm

Višina sedeža od tal: 800 mm

Posoda za gorivo / poraba na 100 km: 18 l/7 l

Masa s polno posodo za gorivo: 224 kg

Zastopnik: Delta team, d. o. o., CKŽ 135a, Krško, tel.: 07/492 18 88, www.delta-team.si

Hvalimo in grajamo

+ agresiven in najbolj športen videz

+ zmogljivosti

+ cena

- ergonomija sedenja, neudoben na daljši poti

- vzmetenje ni dovolj natančno, grobo odzivanje motorja na dodajanje plina, zahteven za vožnjo

4. mesto: Suzuki Bandit 1250 S

Cena testnega vozila: 7.700 EUR (8.250 EUR z ABS)

Motor: 4-taktni, 4-valjni, tekočinsko hlajen 1.224, 8 cm? , elektronski vbrizg goriva

Največja moč: 72 kW (98 KM) pri 7.500 vrt/min

Največji navor: 108 Nm pri 3.700 vrt/min

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Okvir: cevni, jeklen

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice ? nastavljiva trdota, zadaj nastavljiv enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 180/55 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut premera 310 mm, 4-batne čeljusti, zadaj 1 x kolut premera 240 mm, 2-batna čeljust

Medosna razdalja: 1.480 mm

Višina sedeža od tal: nastavljiva 790 do 810 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 19 l /6, 9

Barva: črna, rdeča

Zastopnik: MOTO PANIGAZ, d. o. o., Jezerska cesta 48, 4000 Kranj, tel.: (04) 23 42 100, spletna stran: www.motoland.si

Hvalimo in grajamo

+ moč in navor motocikla

+ vetrna zaščita

+ cena

- menjalnik bi lahko bil boljši

- sopotnik je slabo zaščiten pred vetrom

  • Osnovni podatki

    Cena testnega modela: 7.700 EUR (8.250 EUR z ABS) €
  • Tehnični podatki

    Motor: 4-taktni, 4-valjni, tekočinsko hlajen 1.224,8 cm³, elektronski vbrizg goriva
    Navor: 108 Nm pri 3.700 vrt/min
    Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
    Okvir: cevni, jeklen
    Zavore: spredaj 2 x kolut premera 310 mm, 4-batne čeljusti, zadaj 1 x kolut premera 240 mm, 2-batna čeljust
    Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik z nastavljivo prednapetostjo vzmeti / spredaj nastavljive teleskopske vilice USD, zadaj enojni nastavljiv blažilnik / spredaj klasične teleskopske vilice − nastavljiva trdota, zadaj nastavljiv enojni blažilnik
    Višina: nastavljiva 790 do 810 mm
    Posoda za gorivo: 19 l /6,9
    Medosna razdalja: 1.480 mm
    Teža: 224 kg
Hvalimo in grajamo
vetrna zaščita
moč in navor motocikla
zmogljivosti
agresiven in najbolj športen videz
stabilnost pri velikih hitrostih (miren je vse tja do 250 km/h)
ergonomija in veliko udobja tudi za sopotnico
visokotehnološka oprema (nastavljivo vzmetenje, ABS, duolever, paralever)
pospeški, prožnost motorja
moč, navor
prilagodljiv položaj za krmilom
uporabnost
nezahtevnost za vožnjo
motor (navor − prožnost)
cena
sopotnik je slabo zaščiten pred vetrom
menjalnik bi lahko bil boljši
vzmetenje ni dovolj natančno, grobo odzivanje motorja na dodajanje plina, zahteven za vožnjo
ergonomija sedenja, neudoben na daljši poti
ogledala bi lahko nudila malce boljšo preglednost
je zelo dolg, kar lahko občutimo pri majhnih hitrostih
cena
nekaj prehodnih tresljajev pri 5.300/min