Preizkusili smo dva zelo zanimiva trikolesna maksi skuterja, ki ju lahko vozite tudi z izpitom B-kategorije. Za marsikoga zelo aktualna tema z vprašanjem na koncu, ali se to izplača, je res vožnja enaka tisti z motocikli?
Na to vprašanje bomo odgovorili malce filozofsko. Če ste med tistimi, ki res ne nameravate delati izpita za motocikel, je to vrhunska možnost, kako uživati v svobodi, premagati gnečo in si polepšati dneve, ko je vožnja brez strehe nad glavo užitek. Ni poceni, je luksuz. Ampak če pomislimo na solidno porabo okoli petih litrov na 100 kilometrov, lahko rečemo, da je to tudi poceni prevoz. V obeh primerih se bo solidno udobno peljala tudi sopotnica. Tu je MP3 v mali prednosti, saj se sedi nižje in udobneje kot na Quadru3. Sicer pa lahko o tem, kaj si mislimo, preberete v naslednjih odstavkih.
Quadro3 švicarskega porekla me je osvojil že po prvih metrih. 346-kubični agregat zagotovi dovolj dobre pospeške, da se brez težav dinamično zapelješ po mestu. Prvi dve kolesi se s pomočjo hidravlike v zavojih nagibata, zato je občutek podoben kot pri klasičnem motociklu. Po mojem mnenju je oprijem v zavojih morda celo bolj zaupanja vreden kot pri dvokolesniku. Trojni set zavor deluje zanesljivo tudi v kakšnem nepredvidenem zaviranju v zavoju. Armaturna plošča je pregledna, sedenje udobno, vendar relativno visoko (780 mm). Še višje pa je sedež sopotnika, kar se občuti v zavojih. Pod sedežem je prostora za dve čeladi in z malo sreče še za vrečko priboljškov. Vsekakor sem pogrešal kakšen predalček več v oklepu spredaj. Za stabiliziranje skuterja pri Quadru skrbijo zavorne ročice. Ko se skuter ustavi, ga s stiskom zavorne ročice stabiliziramo in preprečimo nagib, kar je na semaforjih zelo dobrodošlo. Ko dodamo plin in sprostimo zavoro, se sprosti tudi sistem za preprečevanje nagiba. Poraba je relativno nizka, odvisna od načina vožnje in obremenitve. Vsekakor urban skuter za vsakodnevno premagovanje mestnih prometnih zamaškov, najbolj pa priporočam kakšen vikend izlet.
MP3 500 italijanskega proizvajalca Piaggia je z nekaj več moči (29,5 Kw), ABS- in ASR- sistemom, multimedijsko platformo in udobjem pravzaprav bolj namenjen poslovnežem, ki si želijo mobilnosti in hkrati užitkov v vožnji. Pospešek je izvrsten in vodljivost odlična. ASR-sistem preprečuje zdrs zadnjega kolesa, kar občutno izboljša varnost. Tu si zasluži odlično oceno. Tudi pri MP3-ju je občutek pri vožnji skozi zavoje podoben kot pri klasičnem dvokolesniku. Skuter se lepo nagne in dobro pospešuje iz zavoja. Sedenje je udobno tako za voznika kot sopotnika, zato se zlahka zapeljete tudi na daljši izlet. Tudi MP3 ima pod sedežem prostora za dve čeladi. Za stabiliziranje nagiba ima Piaggio posebno stikalo pri ročici za plin. Nerodno je predvsem to, da se skuter 'zaklene', tudi če ni popolnoma vertikalen, kar je bil zame največji minus. Pri dodajanju plina pa se sistem samodejno odklene in skuter spet lahko nagibamo. Tudi MP3 se pri majhnih hitrostih trese, kar pa izzveni takoj, ko dodamo plin. Oba skuterja lahko parkiramo z uporabo ročne zavore, ki vozilo vertikalno stabilizira, prepreči premikanje naprej in nazaj, tako da uporaba stojala ni potrebna. Sam sem pogrešal le hladilnik za dve pločevinki in vzvratno prestavo, drugače pa bi ga z veseljem parkiral v domači garaži.
Oba sta dobra izbira za nemotoriste in vse, ki stremijo k največji možni varnosti, ko govorimo o maksi skuterjih. Ne, občutki niso povsem enaki kot na motociklu, so pa zelo, zelo blizu, zato so predsodki odveč. Kako je ta reč uporabna, pa priča dejstvo, da velemesta po Evropi preplavljajo prav trikolesni maksi skuterji, kjer jih uporabljajo praktično vse leto.
besedilo in foto: Gojko Zrimšek
Prodaja: | Špan d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 7.330 EUR € |
Motor: | novaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni |
---|---|
Moč: | 19,8 kW (27 KM) pri 7.000 vrt/min |
Navor: | 28,8 Nm pri 5.500 vrt/min, vbrizg goriva, električni + nožni zagon |
Prenos moči: | samodejni CVT |
Okvir: | cevni jeklen |
Zavore: | spredaj dvojni kolut premera 256 mm, zadaj kolut premera 240 mm |
Vzmetenje: | predaj, dvojno, posamično obešeni kolesi, zadaj dvojni blažilnik |
Gume: | spredaj 110/80-14˝, zadaj 140/70 x 15˝ |
Višina: | 780 |
Posoda za gorivo: | 13,0 |
Medosna razdalja: | 1.550 |
Teža: | 200 |
Cena testnega modela: | 8.799 EUR EUR € |
---|
Motor: | enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni |
---|---|
Moč: | 29,5 kW (40 KM) pri 7.200 vrt/min |
Navor: | 46,6 Nm pri 5.200 vrt/min, vbrizg goriva, električni + nožni zagon |
Prenos moči: | samodejni CVT |
Okvir: | cevni jeklen |
Zavore: | spredaj dvojni kolut premera 258 mm, zadaj kolut premera 240 mm |
Vzmetenje: | spredaj, dvojno, posamično obešeni kolesi, zadaj dvojni blažilnik |
Gume: | spredaj 110/70-13˝, zadaj 140/70 x 14˝ |
Višina: | 790 |
Posoda za gorivo: | 12,0 |
Medosna razdalja: | 1.550 |
Teža: | 115 |