Z motornimi sanmi je kot z obutvijo – za vsako priložnost je treba obuti pravi čevelj. No, tale Summit 800 je pravi
gojzar za v hribe.
Pri Ski-Dooju, kanadskem proizvajalcu motornih sani, ki sicer spada pod koncern BRP, kjer najdete še znamko motornih sani Lynx in štirikolesnike Can-Am, ponujajo več vrst sani za različne potrebe in namene uporabe. Tako lahko izbirate med delovnimi sanmi, športno-potovalnimi sanmi in športnimi ali, bolje rečeno, že dirkalnimi sanmi MXZ.
Med zadnje spadajo tudi Summit, ki pa niso strogo tekmovalni stroj, ampak so namenjene ekstremistom oz. vsem, ki pozimi namesto vijuganja po zasneženih poteh ali skakanja na motokros stezi raje splezajo na kakšen visok in strm hrib.
Zasnova Summita temelji na šasiji oziroma platformi REV-XP, torej govorimo o moderni, lahki in izredno trpežni konstrukciji.
Sani Summit boste že od daleč prepoznali po dolgem zadku, saj jih poganja nekoliko daljša gosenica, kot je običajno pri športnih saneh. Na prvi pogled bi jih zlahka zamenjali s priljubljeno, a bolj športno linijo MXZ, saj je razlika le v gosenici in smučeh. Motorji, vzmetenje, nadgradnja in plastični oklep pa so enaki.
Podaljšana gosenica z večjo naležno površino zagotavlja več stabilnosti in predvsem bistveno več oprijema, ko enkrat odprete plin. To se pozna tudi v vožnji. Športni 800-kubični Rotaxov dvovaljni dvotaktnik, ki zmore kar 151 'konjev', se navdušujoče odziva na dodajanje plina, predvsem pa mu nikdar, tudi v še tako strm klanec, ne zmanjka moči.
Agregat je preizkušen, varčen in neuničljiv ter predvsem ne odreče poslušnosti tudi v najbolj ekstremnih zimskih razmerah. Vas skrbi za okolje in varstvo narave, ker jih poganja dvotaktni motor? Nikar! Danes dvotaktniki niso več, kar so bili, so bistveno prijaznejši do okolja in verjemite, vsak gozdar polije več olja po tleh, kadar maže verigo svoje motorne žage. Celo olje je take vrste, da ga porabi minimalno.
Tudi glasnost motorja ni moteča ne za voznika ne za okolico, saj je agregat prijetno zadušen, a na srečo ne preveč, tako da vseeno tudi slišite in ne samo čutite, da gre za športne sani.
Položaj za krmilom je popoln. Široko in dovolj visoko nasajeno ravno krmilo z ogrevanimi ročicami zagotavlja odličen nadzor nad upravljanjem. Še več, položaj je neutrujajoč in udoben, ne glede nato, ali sedite ali stojite. Sani so izredno natančno vodljive in ubogljive, to pa je vzrok za nekoliko ostrejšo vožnjo pri velikih hitrostih. Prek grbin ni nobenega zabijanja niti odskakovanja zadka sem ter tja.
V primerjavi s krajšimi in bolj dirkam namenjenimi sanmi MXZ se Summit obnašajo bolj predvidljivo, predvsem pa jih skoraj nič ne vrže iz ravnovesja oziroma iz zastavljene smeri. Tudi nekaj metrov dolge serije zaporednih grbin ne, nič ni poskakovanja in odbijanja zadka levo in desno, kar je sicer najnevarnejši scenarij pri sankanju.
Za potepanje po zasneženih pobočjih v globokem pršiču so sani Summit odlična izbira, zaradi svoje konstrukcije in velike gosenice se zlepa ne pogreznejo v sneg in ne ustavijo med vzpenjanjem. Če ste eden izmed tistih, ki jih privlačijo širna prostranstva in visoko ležeči hribi, na debelo pokriti s svežim snegom, potem je Summit 800 prava obutev za v sneg.
Iz oči v oči . .
Matevž Hribar: Prehudo. Zame, ki na motornih sankah nisem ravno domač, je moči preveč. Plin sem upal priviti do konca le takrat, ko je bil teren pred menoj brez grbin in seveda smrek, pa še takrat ‘lopatasta’ gosenica tako dobro zagrabi v cel sneg, da se kljub veliki dolžini sani smučke spredaj dvignejo iz snega. Oblikovanje so v primerjavi s prejšnjimi modeli močno popravili, krmilo je kot pri enduro motorjih nasajeno visoko, tako da se lahko vozi tudi v stoje. Ampak kot pravim – če na belih strminah nimate izkušenj, si za začetek omislite kaj šibkejšega.
Prvi vtis
Videz 5
Prevladujejo ostre linije in agresivne grafike, ki govorijo o športnem značaju.
Motor 5
Ker je dvotakten, bo treba dolivati olje v ločeno posodo. Moči je več kot dovolj za strme vzpone po sipkem pršiču.
Udobje 3
Ergonomija je športno dobra, zato pretiranega udobja ne pričakujte. Sedež omogoča gibanje telesa in ni namenjen dolgotrajnem sedenju.
Cena 3
Kakovostne sani so že v osnovni različici dražje od desetih tisočakov, cena bolj opremljenih testnih pa je znašala skoraj 14.000 evrov.
Prva ocena 4
Specifične sani, namenjene voznikovim užitkom, saj kljub dolžini prostora za sopotnika(e) ni, ampak – kdo pa bi želel 'prtljago' med akcijo po pršiču? Ko gre za zabavo, pripomb ni.
Tehnični podatki
Model: Ski-Doo MXZ Summit 800
Motor: Dvovaljni, dvotaktni, tekočinsko hlajen, 800 cm? R Power T.E.K.
Največja moč: 111 kW (151 KM) pri 8.150/min
Največji navor: n. p.
Prenos moči: samodejni brezstopenjski menjalnik
Okvir: aluminijasti REV-XP
Zavore: tekmovalne hidravlične zavore Brembo
Vzmetenje: spredaj dvojna A-vodila, 2x blažilnika Kayaba HPG T-A, zadaj nihajna roka z gosenico, 1x blažilnik Kayaba HPG T/A Alu
Posoda za gorivo: 40 l, olje 3, 7 l
Skupna dolžina: 3.420 mm
Teža: 197 kg
Zastopnik: Ski & Sea, d. o. o., 3313 Polzela, 03/492 00 40, www.ski-sea.si
Peter Kavčič, foto: Tovarna, Matevž Hribar